"Uwaga: istnieją tylko trzy przypadki, kiedy czas spędzony w podróży można uznać za
„odpoczynek” lub „przerwę”. Pierwszy to sytuacja, kiedy kierowca towarzyszy pojazdowi, który
jest przewożony promem lub pociągiem. W takim przypadku kierowca może mieć odpoczynek
lub przerwę, pod warunkiem że ma dostęp do koi lub kuszetki. Jeżeli nie ma dostępu do koi
lub kuszetki, nie można zaliczyć odpoczynku, ale taki okres dyspozycyjności można uznać za
przerwę.
Drugi przypadek to sytuacja, kiedy załoga pojazdu składa się z więcej niż jednego kierowcy. W
takiej sytuacji członek załogi, który pozostaje w gotowości do jazdy w razie konieczności i
siedzi obok kierowcy pojazdu, zapisuje „okres dyspozycyjności”.
Trzeci przypadek to pojazd obsługiwany przez więcej niż jednego kierowcę. W sytuacji gdy
drugi kierowca pozostający do dyspozycji, jeśli chodzi o prowadzenie pojazdu, siedzi obok
kierowcy i nie pomaga mu w sposób aktywny w prowadzeniu pojazdu, 45 minutowy „okres
gotowości” drugiego kierowcy może być uznany za „przerwę”.
Okresów prowadzenia pojazdu, które są „nieobjęte zakresem”, nie należy uwzględniać w tych
obliczeniach, jednak funkcjonariusze kontroli powinni sprawdzać prawidłowość
zarejestrowania takich czynności."
http://ec.europa.eu/transport/modes/roa ... ext_pl.pdf
Pomijam fakt, że pytasz o zagadnienia z "przedszkola kierowcy"