Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 cze 2015, 13:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2010, 15:38
Posty: 67
GG: 376746
Samochód: Actros 2540
Lokalizacja: Barlinek

Cześć panowie

Posiadam Actrosa 3 oske ostatnia pojedyncza podwieszana. Dane w dowodzie

Masa własna 9290kg
Ładowność 15710kg
Dmc 25000kg

Fizycznie auto waży 10880, ciagam przyczepę o Dmc 16000kg.

Ile mogę załadować na pojazd aby nie łamać przepisów?

Jeśli było to sorry, piszę z drogi właśnie.

Pozdr

_________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."


Post Wysłano: 02 cze 2015, 13:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5950

Na samochód 14120 kg.


Post Wysłano: 02 cze 2015, 15:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Na samochód 14120 kg.
na sam samochód bez przyczepy możesz tyle załadować.

w przypadku ciągnięcia przyczepy sprawy wyglądają zupełnie inaczej.
1. jak to przyczepa tandem czy z obrotnicą?
2. ładując cały zestaw musisz mieć nie więcej niż 40.0 t. dmc.
3. by dobrze to policzyć trzeba znać jeszcze masę własną przyczepy oraz w przypadku tandema nacisk maksymalny na zaczep ( z reguły jest to 1,0 t.)

jak to będziesz wiedział napisz dane to ci policzę.( możesz jeszcze dopisać maksymalne naciski na oś szczególnie ostatnią podwieszaną)

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 cze 2015, 1:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2010, 15:38
Posty: 67
GG: 376746
Samochód: Actros 2540
Lokalizacja: Barlinek

Hej podaję dane
przyczepa 2 ośka z obrotnicą

DMC 16000kg
Masa własna 4100kg
Ładowność 11900kg
Największy dop. nacisk osi 80.00 kN

Samochód

DMC 25000kg
Masa własna 9290 kg ( rzeczywiście jest 10.880 kg)
Ładowność 15710 kg ( w dowodzie)
3 oś podwieszana pojedyncza
Największy dop. nacisk osi 112,70 kN



Pozdr :D

_________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."


Post Wysłano: 15 cze 2015, 6:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

na drogach o nacisku na oś 11,5 tony przy równym rozłożeniu ładunku
przyczepa: ładowność 11900kg.
samochód: ładowność 14120kg.

jednak cała masa zestawu nie może przekroczyć 40000kg.

zupełnie inną sprawą jest sprzęganie zestawu, którego dmc przekracza 40 ton.
w rubryce w dowodzie masz na pewno wpisaną masę dopuszczalną zestawu i tam obowiązkowo jest podana powyższa wartość.

poczytaj jeszcze tutaj:
http://mlodytrucker.com/viewtopic.php?t=204

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 cze 2015, 10:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

a nie lepiej sprawdzić w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich niezbędnęgo wyposażenia?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 15 cze 2015, 14:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5950

Cytuj:
na drogach o nacisku na oś 11,5 tony przy równym rozłożeniu ładunku
przyczepa: ładowność 11900kg.
samochód: ładowność 14120kg.

jednak cała masa zestawu nie może przekroczyć 40000kg.
Czy byłaby jakaś różnica, gdyby przyczepa nie była na obrotnicy, a tandemem? Chodzi przede wszystkim o nacisk przyczepy na hak, no i co za tym idzie na tylne osie. Czy jedynie należy uwzględnić nacisk na hak przy rozkładaniu ładunku, natomiast ładowność się nie zmienia?


Post Wysłano: 15 cze 2015, 15:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
na drogach o nacisku na oś 11,5 tony przy równym rozłożeniu ładunku
przyczepa: ładowność 11900kg.
samochód: ładowność 14120kg.

jednak cała masa zestawu nie może przekroczyć 40000kg.
Czy byłaby jakaś różnica, gdyby przyczepa nie była na obrotnicy, a tandemem? Chodzi przede wszystkim o nacisk przyczepy na hak, no i co za tym idzie na tylne osie. Czy jedynie należy uwzględnić nacisk na hak przy rozkładaniu ładunku, natomiast ładowność się nie zmienia?
mój tandem ma nacisk na zaczep 1000 kg i o tyle zmniejsza sie ładowność samochodu, a jednocześnie nie zwiększa sie ładowność przyczepy bo orginalnie przyczepa 2 osiowa ma dmc 19 ton, ale w PL może być zartejstrowana na max.18 ton.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 cze 2015, 20:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2013, 23:20
Posty: 30

kiedyś jeździłem takim zestawem 3 osie, ostatnia podwieszana + przyczepa na obrotnicy.
ważyłem z ciekawości osie i jak naładowałem max na przód to były takie wartości:
pierwsza: 7t max.
napędowa 13t
podwieszana 4T

co ciekawe wg napotkanej pani inspektor te wartości były normalne ale nie pamiętam dlaczego.
odległość miedzy osiami była większa niż 1.3m


Post Wysłano: 15 cze 2015, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 cze 2010, 15:38
Posty: 67
GG: 376746
Samochód: Actros 2540
Lokalizacja: Barlinek

Ja niedawno ważyłem się, załadowałem pojazd od przedniej burty paletami z cegłą, tak, że kończył się ładunek z 20cm od tylnej burty i na przodzie było ponad 9 ton, dlatego przerzuciłem się na balony i ładowanie zawsze od tylnej burty mimo, że przeszkadzają nieco słupki niedemontowalne ;)

No dzięki panowie za doradzenie zerknę, czy mam w dowodzie wpisane max dmc zestawu jeszcze

_________________
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."


Post Wysłano: 15 cze 2015, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5085
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
kiedyś jeździłem takim zestawem 3 osie, ostatnia podwieszana + przyczepa na obrotnicy.
ważyłem z ciekawości osie i jak naładowałem max na przód to były takie wartości:
pierwsza: 7t max.
napędowa 13t
podwieszana 4T

co ciekawe wg napotkanej pani inspektor te wartości były normalne ale nie pamiętam dlaczego.
odległość miedzy osiami była większa niż 1.3m
od czego był ta pani inspektor? chyba nie z ITD bo powinna przywalić ci karę za oś napędową.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 15 cze 2015, 22:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sie 2013, 23:20
Posty: 30

ITD, ale właśnie mnie to zdziwiło. tyle że jak pytałem to już tym autem nie jeździłem także nie przywiązałem zbytniej uwagi do jej tłumaczenia.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: