Witam, mam pytanie odnośnie transportu materiałów pirotechnicznych. Z tego co wiem zaliczają się one do Klasy 1 adr. W umowie ADR wyczytałem coś, że pojazd transportujący tego typu ładunki powinien być spełniać normy EX/III. Tu nasuwa się pytanie, czy norma ta dotyczy np. tylko ciągnika siodłowego czy też naczepy? W jakiego typu naczepach transportuje się materiały pirotechniczne i w jakich ilościach? Czy służą do tego jakieś specjalne kontenery?
_________________ B : jest (2010)
C: jest (2011)
C+E: jest (2011)
KWP: jest(2013)
W przypadku kontenerów morskich, norma EXII/III (w zależności od ilości materiału wybuchowego) dotyczy zarówno ciągnika jak i ramy podkontenerowej. Kontenery takie same jak każde inne, ale oznakowane naklejkami ostrzegawczymi
_________________ Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5091
Samochód: orange i grafitowy
pełną odpowiedź znajdziesz w umowie ADR.
tak z obserwacji i tego co było na kursie transport odbywa się w pojazdach zamkniętych i odpowiednio wyposażonych.
nie każda klasa I jest tak mocno obostrzona (chyba że się coś zmieniło) i część materiałów można przewozić z pominięciem wymagań EX.. wynika to np. z ilości materiału itd......
karton kartonowi nie równy musi mieć specjalny atest i oznakowanie.
podobnie jest z materiałem o odpowiednim oznaczeniu UN i jego wyłączeniami.
chyba nie masz nawet uprawnień podstawowych skoro pytasz, ale jak rozumiem idą święta i spedy szukają samobójców jak co roku do transportu ogni sztucznych.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Dzieki! a orientujesz się może ile takiego ładunku można przewozić ? Jeśli chodzi o opakowanie to chyba takie kartonowe są wystarczające, prawda?
Na dwójce chyba do 5 ton czystej wybuchówki, a trójka 16 ton, wiadomo ładunku łącznie wieziesz więcej, bo pirotechnika to jeszcze ciężar kartonów i innych materiałów. Wszystkie odpowiedzi znajdziesz w internecie, kwestia tylko zapytać googla
_________________ Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5091
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
Nie mam żadnych tego typu uprawnień, mam po prostu taki projekt na studiach i szukam jak najwięcej informacji na ten temat Więc bez obaw kolego.
skoro masz projekt na studiach zacznij od umowy ADR - przeczytaj i spróbuj zrozumieć (choć dla laika to trudne).
jak przebrniesz przez umowę zakup książkę autorstw P. Grzegorczyka ( chyba najlepszy spec od ADR w PL) i tam masz resztę opisaną już bardziej przystępnie.
ewentualnie zainwestuj w kurs ADR podstawowy i specjalistyczny na klasę 1 i 7 (są chyba robione razem).
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
ewentualnie zainwestuj w kurs ADR podstawowy i specjalistyczny na klasę 1 i 7 (są chyba robione razem).
Chyba Cię poniosło trochę, jakkolwiek zrozumiałbym podstawowy ADR za 400 zł, tak klasa 1? Tylko do napisania jednej pracy?
_________________ Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5091
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
Cytuj:
ewentualnie zainwestuj w kurs ADR podstawowy i specjalistyczny na klasę 1 i 7 (są chyba robione razem).
Chyba Cię poniosło trochę, jakkolwiek zrozumiałbym podstawowy ADR za 400 zł, tak klasa 1? Tylko do napisania jednej pracy?
dlaczego?
wiedza jest bezcenna nie wiemy jaki jest kierunek studiów i mając do napisania poważną pracę trzeba czasami zainwestować.
tak na marginesie - dawno temu pamiętam jak próbowałem zrozumieć cokolwiek po pierwszym czytaniu książki z kursu ADR i za chiny ludowe "czarna magia" nie do ogarnięcia za to po kursie i owszem wszystko było jasne.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Dlatego, że ze wszystkim wyjdzie go to prawie 1000 zł, paradoksalnie jest to ważne tylko w kraju, bo Niemcy mają osobne uprawnienia na klasę 1, a że w naszym pięknym kraju wszystko się eksportuje, to taki kurs jest mu potrzebny na nic
_________________ Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5091
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
Dlatego, że ze wszystkim wyjdzie go to prawie 1000 zł, paradoksalnie jest to ważne tylko w kraju, bo Niemcy mają osobne uprawnienia na klasę 1, a że w naszym pięknym kraju wszystko się eksportuje, to taki kurs jest mu potrzebny na nic
no chyba nie mogą mieć innych uprawnień bo międzynarodowa umowa ADR obowiązuje wszystkich.
tak naprawdę nie założyciel tematu przeczyta ten akt prawny co podałem od tego musi zacząć inaczej się po prostu nie da.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Dziękuję za odpowiedzi w temacie. Cały czas analizuję tą umowę ADR, jutro wybieram się na konsultacje do prowadzącego bo mam jeszcze do niego kilka pytań ale wszystko póki co idzie w dobrym kierunku. Przyznam, że nieco zainteresował mnie transport ładunków niebezpiecznych i kto wie, czy nie będę starał się zgłębiać wiedzy z tego zakresu, jednak póki co trzeba zrozumieć podstawy.
Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru
_________________ B : jest (2010)
C: jest (2011)
C+E: jest (2011)
KWP: jest(2013)
no chyba nie mogą mieć innych uprawnień bo międzynarodowa umowa ADR obowiązuje wszystkich.
Wyciągnij fajerwerki z portu w Hamburgu bez ichniej niebieskiej książeczki - stawiam grube pieniądze, że nic nie załadujesz. Nie mogę tylko za nic sobie przypomnieć jak to się nazywa. Postaram się to ustalić i dam znać
_________________ Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.
Spotkałem raz gościa, przyjechał nietypowym samochodem, bo solówką 7,5t + przyczepką, przypominającą do złudzenia taką jak ciężka 2 osiowa przyczepa do osobówek/busów. Zabudowa kontenerowa.
Pytałem co takim "śmiesznym" samochodem wozi. Niewiele chciał mówić, więc nie wypytywałem bardzo, ale mówi, że osobno wozi materiały wybuchowe, osobno zapalniki - stąd podział na solo i małą przyczepę.
podłącze się pod wątek, czy znacie jakieś firmy transportowe w PL, które zajmują się transportem ADR kl. I ??
Jak coś to piszcie
Na kontenerach główny gracz na tym rynku to Adecon z Kalisza.
_________________ Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 13 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę