Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lut 2013, 8:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 paź 2012, 10:24
Posty: 108
Samochód: Scania 144l 460/ Galaxy 2.8
Lokalizacja: DT/KR

Po dwóch blednych parkowaniach musialem zaparkowac samochod na koniec placu tam gdzie zaczynalem egzamin i niechcialem go pilowac na 2, wszystkie manewry robie na placu na drugim biegu bez dodawania gazu

_________________
Pomalu marzenia sie spelniaja.
C 05.03.13
C+E 04.07.13
KW 13.12.2013


Post Wysłano: 16 lut 2013, 9:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 paź 2012, 10:24
Posty: 108
Samochód: Scania 144l 460/ Galaxy 2.8
Lokalizacja: DT/KR

https://www.youtube.com/watch?v=5XqOjFQcwcw moze komus sie przyda fajnie opisana obsluga i zmiana biegow na miescie i dodatek w tym filmiku moja "udręka" renault midlum od 19:05 zmiana biegow. Czyli ladnie opisane dwa rodzaje skrzyni biegow.

_________________
Pomalu marzenia sie spelniaja.
C 05.03.13
C+E 04.07.13
KW 13.12.2013


Post Wysłano: 16 lut 2013, 13:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2012, 11:02
Posty: 57
Samochód: VW

Cytuj:
Po dwóch blednych parkowaniach musialem zaparkowac samochod na koniec placu tam gdzie zaczynalem egzamin i niechcialem go pilowac na 2, wszystkie manewry robie na placu na drugim biegu bez dodawania gazu
Widzisz, była by 1, była by mniejsza prędkość przy parkowaniu, było by zdane....

_________________
Kat. A - 2010
Kat. B - 2009
Kat. C - 2011
Kat. D - 2012


Post Wysłano: 30 paź 2014, 11:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 paź 2014, 21:04
Posty: 10

Odgrzebię trochę temat.

Mi instruktor mówi, że plac spokojnie na 1 sobie robić nie dodając gazu, operując samym sprzęgłem i hamulcem. Manewry precyzyjnie wychodzą i jest czas na wszystko.

Na moim etapie szkolenia jeszcze problemem jest dla mnie pokonywanie i ustawianie się do zakrętów, ale to myślę jakoś opanuje, bo co tu chcieć po 2 godzinach jazdy, z czego ponad półtorej było na placu.

Nawyki, o których wspominaliście muszą iść w zapomnienie faktycznie, ale jak ich się szybko pozbyć? Ja wiem, że sposób kręcenia kierownicą każdy kierowca ma swój, ale nauka to nauka i trzeba się dostosować. Jeżdżę prawie 10 lat i myślałem, że jeżdżę choćby "poprawnie", tym bardziej że kilometrów natrzaskałem bardzo dużo, ale 2 godziny z instruktorem zweryfikowały moje przekonanie. Cóż, auto które ośrodek, w którym się uczę to też nie jest najnowszy cud techniki, ale ponoć ludzie się na nim szkolący problemów na egzaminie nie mają bo ten egzaminacyjny egzemplarz jest trochę mniejszy gabarytowo niż ten w ośrodku, może to i na plus.


Post Wysłano: 30 paź 2014, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Mi instruktor mówi, że plac spokojnie na 1 sobie robić nie dodając gazu, operując samym sprzęgłem i hamulcem. Manewry precyzyjnie wychodzą i jest czas na wszystko.
Prawda na kat. C nie ma limitów czasowych. Ale przy C+E już trochę biegania z zegarkiem w ręku jest :P
Cytuj:
Na moim etapie szkolenia jeszcze problemem jest dla mnie pokonywanie i ustawianie się do zakrętów, ale to myślę jakoś opanuje, bo co tu chcieć po 2 godzinach jazdy, z czego ponad półtorej było na placu.
Wszystko przyjdzie z czasem ;) Mam parę kategorii, ale są auta które niszczą system, vide Star 244 którym jeżdżę w straży... Te auto ma skręt jak lotniskowiec :mrgreen: Mimowolnie czasem opóźniam w nim skręt jakbym jeździł jakąkolwiek inną cywilizowaną ciężarówką, po czym mam problem bo się nie mieszczę :P
Cytuj:
Cóż, auto które ośrodek, w którym się uczę to też nie jest najnowszy cud techniki, ale ponoć ludzie się na nim szkolący problemów na egzaminie nie mają bo ten egzaminacyjny egzemplarz jest trochę mniejszy gabarytowo niż ten w ośrodku, może to i na plus.
Teoretycznie tak. Najważniejsze żebyś się uczył na obserwacji rzeczy niezależnych od samochodu.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: