Przeważnie JELCZE C423 (C=CIĄGNIK SIODŁOWY) Z SILNIKIEM STEYR 320 KM=235 KW (pojemność 9726 ccm3 - Silnik: STEYR WD 615.68
- wysokoprężny,turbodoładowany+ INTERCULER,6-cylindrowy,rzędowy,4-suwowy,z wtryskiem bezpośrednim przy 2200 obr/min (oznaczenie z boku kabiny "320 R6"). SKRZYNIA BIEGÓW ZF 16 (8 biegów + połówki)- taką teraz montują w Jelczach wojskowych (tylko silnik IVECO -
http://www.jelcz.com.pl/index.php?id=s662d43)
Obejżyj sobie na "YOUTUBIE":
http://www.youtube.com/watch?v=Hhnvas-tmsU.
WIDAĆ TAKŻE SILNIK.
OŚ PRZEDNIA STEYR na resorach parabolach (w starszych autach rocznikowo zwykłe resory pojawiały się). Tylny most prod. francuskiej montowali do Jelonków (BERLIET). Ja obecnie mam Jelonka S622 DAL (skrzyniowy + oś wleczona podnoszona (na podzespołach STEYR), przednia oś STEYR), tylko silnik MIELEC.
Podwozia z napędem 6x4 (wywrotki lub do przewozu drewna) miały montowane steyrowskie mosty napędowe tzw JELCZO-STEYR (przez pewien okres robili auta na licencji austriackiej), przykład jaki mi się udało znaleźć:
http://img1.sprzedajemy.pl/540x405_jelc ... 764776.jpg