Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 mar 2006, 17:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Witam,czy wie ktoś może jakie skrzynie biegów były stosowane w ciężarowych Liazach.Chodzi mi o ilość biegów w wywrotce,skrzyniowym i ciągniku siodłowym.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2006, 17:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1368
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Skrzynie biegów były stosowane różne, zależnie od modelu. Ale często bywa tak że skrzyniowe, wywrotki i ciągniki mają te same skrzynie. W skrzyniowych i wywrotkach były montowane skrzynie o 14 przełożeniach- Praga 14PSI50, taki jest dokłądny symbol, a w ciągnikach o większej mocy były też skrzynie Eaton TS15612 o 12 przełożeniach. Nie wiem czy były jeszcze jakieś inne, bardzo możliwe że tak.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2006, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 paź 2005, 14:33
Posty: 326
Lokalizacja: Suwałki, Dublin

Nie wiem czy we wszystkich ale w wiekszości były niesynchronizowane skrzynie i pierwsze kilometry dla kierowcy ,który wczesniej Liazem nie jeźdźił nie należały do łatwych ;)

_________________
International Haulage


Tytuł:
Post Wysłano: 09 mar 2006, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

viewtopic.php?t=2628 Tu jest troche o skrzyni z Liaza :wink:

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 23 mar 2006, 11:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Z tego, co pamiętam były skrzynie Praga, I miały 9 pełnych biegów raczej stosowane w wywrotkach lub w pojazdach do prac ciężkich, miały krótkie przełożenia, ale bardzo silne. Natomiast te, które były w ciągnikach siodłowych i w samochodach skrzyniowych miały 5 biegów pełnych i 5 połówek były przeznaczone do dłuższych dystansów. W połączeniu z szybkim mostem (jak się nie mylę) RABA stanowiły dość dobre rozwiązania do transportu międzynarodowego. Wiele firm polskich jak i czechosłowackich używały ich właśnie w takim celu.


Tytuł: 9 biegów
Post Wysłano: 23 mar 2006, 17:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Ale te 9 biegów to w ten sposób że 4 niskie,4 wysokie i pełzający?


Tytuł:
Post Wysłano: 24 mar 2006, 11:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Po prostu jedynka służyła za pełzający, i go się nie używało.


Tytuł:
Post Wysłano: 29 mar 2006, 16:42

Jestes kolego w błędzie skrzynie 9 były stosowane w ciagnikach siodłowych np 110,551, a w wywrotkach 150,260 stosowane były szkrzynie 5+5 (połówki) .Miałem pare lat liazke więc coś o tym wiem 8)


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2006, 14:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

U nas w firmie tam gdzie jeździłem były 3 sztuki. Dwie wywrotki i skrzyniówka. Wywrotki miały 9 biegowe skrzynie a skrzyniówka 5+5. miały być jeszcze 3 ciągniki były przez nas testowane i też miały skrzynie 5+5, ale po prostu nie spisały się.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 mar 2006, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 lut 2006, 15:58
Posty: 107

mam gdzieś w garazu książke "SKRZYNIA BIEGÓW LIAZ", ale nie chce mi się jej szukac;) wiem ze były skrzynie 9 biegowe i bardzo czesto sie psuły, były one montowane w tzw "BUDAMOBIL-ach" czyli liazach z INTERCOLEREM!!!!

_________________
RENAULT Magnum RULES !!! !!! !!!

Polecam główną strone RENAULT Magnum: http://www.newmagnum.com/magnum_pl.htm
http://www.renault-trucks.pl/magnum-veg ... ml?lang=pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: