Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 gru 2005, 21:39

Witam,
Niedawno zostałem miłosnikiem wozów strazackich. Posiadam już jeden. Troche go wygłaskałem i proszę:
Obrazek
Obrazek
Jest to DODGE z 1968 roku. Poj. 5200. 195 KM. Vmax 120 km/h. Pali pomiędzy 30 a 40 litrów benzyny na 100km.

A tutaj wozy które podziwiam i nawet jeden z nich być może trafi do nas czyli do Pubu PROLETARYAT.
SEAGRAVE 1949 rok produkcji. 2,4 m szerokosci, 2,4m wysokości, 12m długosci. Silnik 800 cali sześciennych!!!! = 13,1 litra pojemności.
12 cylindrów i po dwie swiece zapłonowe na cylinder.
Pali nie mniej niz 50l na 100km.
Obrazek
Ponizej PIRSCH z 1958 roku
Obrazek
Szukam informacji na temat wszystkich amerykańskich wozów strażackich które znajdują sie w Polsce.


Tytuł:
Post Wysłano: 10 gru 2005, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń

Piękny ten dodge, czy mozesz powiedzieć jaka jest jego historia? Jak trafił do kraju i ktora jednostka go użytkowała. Jeśli chodzi o wozy z USA w Polsce to wiem ze mamy internationala loadstar 1600S w OSP Kartuzy, w Stanach jest większy wybór takich pojazdów ale jakie koszty sprowadzenia tego cacka to nie wiem, znajomy sprowadzał kiedys cadillaca to koszt zamknał sie w granicach 10 tys zł. P.S. mi bardzo podobają sie pozarnicze pojazdy mack model B.

Obrazek


Tytuł: Dodge historia
Post Wysłano: 12 gru 2005, 0:07

Dodge trafił Szwecji w 1968 roku i tam został skarosowany. Do Polski trafił jako dar Strazy Szweckiej dla Strazy Pozarnej w Polsce w roku 1991. W Polsce słuzył nie wiem dokładnie gdzie do roku 2004. W tymże roku w grudniu został przekazany jako dar na licytację WOŚP Owsiaka. Tam go ktos wylicytował ale nie odebrał. WOŚP skontaktował się z drugim w kolei najwiecej licytujacym i zapytał go czy jest nim jeszcze zainteresowany. Facet potwierdził i kupił go. Przywiózł do domu ale wg mnie nie dawał z nim rady. Jak ja kupiłem DODGA od niego to ledwo dojechałem 260 km do Poznania a później wygarnąłem kupe smieci z gaźnika, wymieniłem wysprzęglik i pompę sprzęgła, wymieniłem przewody wodne i wys.nap., nowy układ wydechowy itd itp. Dopiero po moich regulacjach zaczął poprawnie chodzić. Teraz jechałem nim 130 km/h. Robi to niezłe wrażenie na wyprzedzanych.

A teraz nowa historia.
INTERNATIONAL HARVESTER 1600.

Obrazek


Własnie przed chwila przyjechałem nim z Otwocka. Były małe przeboje po drodze - 340 km. Na autostradzie pomiędzy Koninem a Poznaniem dalismy mu po garach i przy 130 urwała sie część niebieskiej owiewki nad szybą. nikomu jednak nic nie zrobiła za mną. Chyba. Noc była. Później spalił się przełącznik kierunkowskazów, ale przy pomocy przedłuzenia kabli kolega z bocznego siedzenia włączał prawy lub lewy zwierając odpowiednie przewody trzymane w rękach. Poza tym jest niezły. Brakuje mu trochę dobrej ręki ale teraz bedzie miał dobrą opiekę.
Jego historia jest podobna jak Dodga. Trafił do Polski ze Szwecji jako dar, w 1991 roku. Słuzył w PSP a później w OSP w Otwocku do dnia dzisiejszego. Dzisiaj o 13:15 zszedł ze słuzby. Wylalismy całą wode- 2,5 tys.litrów na pole i przeszedł na emeryture. Teraz to czekaja go wczasy, piwo, kobiety i śpiew.
Dostanie nowy lakier, chromy itd.

Idę spać bo zmęczyła mnie ta wyprawa:) Później załączę lepsze fotki.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 gru 2005, 0:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń

Ten interek nie jest czasem z OSP Kartuzy ? Czy w twoim dodge zastosowałeś częsci z innych pojazdów czy wszystkie są oryginalne od dodge ?

P.S. Im więcej zdjęc tym lepiej :D mam nadzieje ze pojawicie sie nim na truckerskich zlotach w Krakowie a potem w Opolu.


Tytuł: Części
Post Wysłano: 12 gru 2005, 12:45

Generalnie staram sie regenerować części oryginalne. Wysprzęglik mozna było zregenerować ale pompa sprzegła była juz bardziej ujechana i już nie oryginalna. Zastosowałam pompe sprzęgła od UAZa. trzeba było tylko powiekszyć otwór w karoserii i przerobic lekko popychacz.


Tytuł:
Post Wysłano: 12 sty 2006, 10:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2005, 13:02
Posty: 186
GG: 6339605
Samochód: STAR 244 GBA Pożarniczy
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

http://amt.ct.com.pl/article/view.asp?p ... j_2799.xml zobaczcie
nawet na Gieldzie samochodowej jest artykul o naszym Userze i ciekawym pojeżdzie
Osobiście nie popieram takiej Akcji żeby oryginalne pojazdy pożarnicze przerabiać na pojazdy o innym przeznaczeniu
-Ratujmy zabytki Polskiego Pożarnictwa - a jest co ratować.dużo tego jest na opusczonych złomowiskach, itd??
a propo jak ktos wie gdzie można znależc stare pojazdy pożarnicze - proszę o odpowiedż

_________________
Z wojskowym pozdrowieniem CZOŁEM


Tytuł:
Post Wysłano: 13 sty 2006, 2:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń

Może ktoś sprowadzi do polski takiego crown-a firecoach. To wóz bojowy o bardzo charakterystycznym wyglądzie kabiny którą zaadoptowano z autobusów.

Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 29 cze 2008, 10:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 cze 2008, 10:53
Posty: 512
GG: 12345722

Obrazek


Post Wysłano: 04 sty 2009, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 sty 2009, 3:01
Posty: 1
GG: 0
Samochód: vw

oto kilka fotek z mojej kolekcji jednak danych nie znam wiec same fotki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80a ... d2727.html

a tutaj pare okazow z muzeum gdzies w iceland

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25c ... 57cfc.html


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25b ... 5c848.html

ps to moj pierwszy post wiec nie za bardzo wiem jak dodawac zdjecia ale wciaz probuje mysle ze nastepne beda lepsze i przepraszam za brak polskich znakow ale takowych nie posiadam


Tytuł: Re:
Post Wysłano: 23 lis 2009, 14:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Cytuj:
http://amt.ct.com.pl/article/view.asp?p ... j_2799.xml zobaczcie
nawet na Gieldzie samochodowej jest artykul o naszym Userze i ciekawym pojeżdzie
Osobiście nie popieram takiej Akcji żeby oryginalne pojazdy pożarnicze przerabiać na pojazdy o innym przeznaczeniu
-Ratujmy zabytki Polskiego Pożarnictwa - a jest co ratować.dużo tego jest na opusczonych złomowiskach, itd??
a propo jak ktos wie gdzie można znależc stare pojazdy pożarnicze - proszę o odpowiedż
Arku przeznaczenie samochodu jakie jest u Kol. I_Sekretarz, może zostac byleby ów pojazd nietrafił do pieca hutniczego...

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 13 gru 2009, 15:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

International 4,8l V8, rocznik 1968, podwozie na ramie stalowej, nadwozie ze szkieletem drewnianym, własność OSP Kartuzy - przyjechał do PL z Dani. Kierowca mówił mi że oryginalnie był na oponach z kolcami. Sfotografowany przeze mnie na Gdańskiej Paradzie Niepodległości w 2007 roku w której miałem przyjemność brać udział swoim Mercedesem W115 200D z 1973 roku. Zresztą chyba gdzieś już o tym na tym forum pisałem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 17 gru 2009, 16:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

Obrazek
Jeżeli ten pojazd ma jeszcze instalację wodno-pianową, to śmiało można sprzedawac piwo.
Można by obsługiwac jakies imprezy masowe a w zapasy piwa można uzupełniac tym:
Obrazek

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Post Wysłano: 10 cze 2011, 22:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Obrazek
Ale wszystko pięknie ładnie, tylko czemu jako kogut jest nowożytna Elektra LBO-10T? :roll: To psuje cały efekt :/

Tam samo z tym International 4,8l V8 z OSP Kartuzy - można by poszukać jakiegoś oświetlenia pasującego rocznikowo do pojazdu, bo to co jest z przodu to nie wiem, ale oryginalne nie jest, a z tyłu LBX-11/14 to już całkiem porażka... Jak auto jest wycofane z podziału i oryginalnie nie miało z tyłu lampy (a chyba nie miało), to lepiej ją ściągnąć. Jak robić to porządnie, poszukać lamp bodajże LB-2, takich jak były na pożarniczych Starach 25/28/29 i montować.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 21 lip 2011, 15:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2010, 14:16
Posty: 11
GG: 0

Post Wysłano: 27 lut 2012, 1:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Ten Star to ciekawostka, widać że jeszcze stosunkowo niedawno był używany do akcji

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: