Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 kwie 2011, 8:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 kwie 2011, 7:58
Posty: 7
GG: 0
Lokalizacja: PKN

Witam!

Mam nie mały mętlik w głowie związany z zakupem autka.
Czy do budowlanki ( jazda po różnym terenie) lepsza jest jedna oś z tyłu, dwie, a może 2 z tym, że druga wleczona? Dodam, że szukam autka z HDS z tyłu.
Jak narazie zainteresowały mnie takie autka:
http://allegro.pl/samochod-ciezarowy-ma ... 00539.html

http://allegro.pl/man-6x4-z-mocnym-hds- ... 51496.html

Z góry dzięki za pomoc


Post Wysłano: 30 kwie 2011, 8:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Pod budowlankę to najlepiej jak będzie miał dwie osie z tyłu (cegły to lekkie nie są) i obydwie napędzane (jakby miała być wleczona to w terenie bardziej by przeszkadzała niż pomagała).

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 30 kwie 2011, 11:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 kwie 2011, 7:58
Posty: 7
GG: 0
Lokalizacja: PKN

A co z pojedynczą? dałaby radę do 16t dmc? ostatnio takie auto oglądałam...


Post Wysłano: 30 kwie 2011, 16:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

Trzeba zacząć od określenia jaka jest Ci potrzebna ładowność, gdzie ten samochód ma jeździć i jakie zadania wykonywać.

Wiadomo, że jedne samochody mogą mieć więcej, drugie mniej ładowności, więc potraktuj to tylko jako poglądowe nakreślenie sytuacji:
- DMC 12t - ~6,5 t ładowności - 2 osie
- DMC 18t - ~10 t ładowności - 2 osie
- DMC 26 t (nie jestem pewny) - ~13 t ładowności - 3 osie

Jeśli to tylko skrzynia z HDS, to lepiej HDS na tylnym zwisie zamontować - większy zasięg. Nie wiem jak sprawdzają się samochody z dźwigiem na tylnym zwisie i napędem na przednią oś, lecz jeśli z tyłu będą dwie osie to lepiej aby obydwie były napędzane. Oczywiście w przypadku jazdy w stosunkowo lekkim terenie.

Można zauważyć, iż samochody jeżdżące we wszelkiego rodzaju hurtowniach budowlanych często są w konfiguracji 6x2 i dodatkowo mają zapiętą przyczepę. Jednak oni raczej się nie zapuszczają w jakikolwiek teren, bo raz, że zasięg HDSu im na to pozwala, a dwa, że mogliby mieć problem z wyjechaniem.


Post Wysłano: 30 kwie 2011, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 kwie 2011, 7:58
Posty: 7
GG: 0
Lokalizacja: PKN

dzięki za pomoc.
W następnym tygodniu wyjeżdżam po auto więc info się przyda.
Dam znać co mi się udało nabyć i jak się sprawdza w terenie :)


Post Wysłano: 15 cze 2011, 13:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 kwie 2011, 7:58
Posty: 7
GG: 0
Lokalizacja: PKN

Sorry z góry za odgrzebanie tematu, ale myślę, że to co teraz stoi u mnie na placu może co niektórych zaciekawić :)
Mianowicie MAN 26. TNZ z 1996r ( o dziwo na ten rok bardzo fajnie utrzymany) z HDS na tyle i tu uwaga :) na oddzielnym silniku :shock: po raz pierwszy się z tym spotykam:) HDSik jeździ dodatkowo po aucie i wyjeżdża ok 1m za samochód :)
Mam nadzieję, że niebawem wrzuce kilka fotek
Co o tym myślicie?


Post Wysłano: 15 cze 2011, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

MAN 26:xxx ma 15 ton ładowności :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 16 cze 2011, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 kwie 2011, 7:58
Posty: 7
GG: 0
Lokalizacja: PKN

A nikt tu akurat nie pisał jaką ma ładowność 26.... :)


Post Wysłano: 17 cze 2011, 16:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
- DMC 26 t (nie jestem pewny) - ~13 t ładowności - 3 osie
Kolega napisał 13 a tak naprawdę ma 15 :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 13 lut 2012, 12:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2011, 17:30
Posty: 6
GG: 4669017
Samochód: MAN 26.403

Kolego wrzuć FOTO tego Maniurka ! jestem bardzo ciekaw jak on wygląda a najbardziej to ten "jeżdzący HDS" ???

Pozdrawiam!

_________________
...::: KTO JEŹDZI MAN'em ---> TEN JEST PANEM :::...


Post Wysłano: 13 lut 2012, 16:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

Cytuj:
Sorry z góry za odgrzebanie tematu, ale myślę, że to co teraz stoi u mnie na placu może co niektórych zaciekawić :)
Mianowicie MAN 26. TNZ z 1996r ( o dziwo na ten rok bardzo fajnie utrzymany) z HDS na tyle i tu uwaga :) na oddzielnym silniku :shock: po raz pierwszy się z tym spotykam:) HDSik jeździ dodatkowo po aucie i wyjeżdża ok 1m za samochód :)
Mam nadzieję, że niebawem wrzuce kilka fotek
Co o tym myślicie?
z solówka sie nie spotkałem, ale z naczepa to kilkukrotnie, HDS nie poteżny ale za to bystry :-)

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: