Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 lis 2011, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2009, 11:50
Posty: 20
GG: 0
Samochód: daf

Witam jestem od kilku lat pracownikiem serwisu Daf-a.wiec moge pomóc w wielu nurtujacych was tematach mechanicznych.masz problem pisz.postaram sie pomóc.

_________________
mechanik DAF


Post Wysłano: 17 lis 2011, 9:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2011, 20:57
Posty: 3
GG: 0
Samochód: daf

Kolego mam problem ze skrzynią biegów DAF xf95 z 2006 480KM skrzynia ZF 16S 221 IT jeśli możesz podaj nr. tel.Skrzynka się rozsypała spadły zęby na kołach przenoszących napęd z wałka sprzęgłowego na wałek skrzyni.Co mogło być przyczyną,łożyska wszystkie OK.


Post Wysłano: 18 lis 2011, 8:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2009, 11:50
Posty: 20
GG: 0
Samochód: daf

słuchaj przyczyn może byc duzo,moim zdaniem zęby posypały sie poprzez niepoprawna redukcje,pod góre na niskich obrotach i wysokim biegu,zazwyczaj w tym przypadku pękaja tarcze i wałki sprzęgłowe.ostatnio miałem okazje wymieniac kompletne wybieraki(skrzywiły sie) w skrzyni zf-a dokładnie niepowiem ci jaki model bo niepamietam,ale to taka przypadłosc tych skrzyn.jak wrzucałes dwujke to wrazenie bylo jak by wchodzily dwa biegi i auto zachowywalo sie jak by stalo na recznym.mysle ze jak bym dodal wiecej gazu to napewno cos by sie rozsypało,byc moze i taka przyczyna mogla byc u cb.pozdrawiam

_________________
mechanik DAF


Post Wysłano: 18 lis 2011, 8:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2011, 20:57
Posty: 3
GG: 0
Samochód: daf

Dzięki kolego , może wiesz gdzie zdobyć tą skrzynie w rozsądnej cenie na allegro ceny startują od 8tyś . Pozdrawiam.


Post Wysłano: 18 lis 2011, 10:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

to jest rozsadna cena


Post Wysłano: 19 lis 2011, 0:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Mam pytanie w sprawie intardera w XFie. Jakiś czas temu przestał działać, wówczas diagnostyka kompem nic nie wykazała manetka była sprawna. Następnie wymiana oleju i filterka i nic. po tygodniu od wymiany oleju zaczął działać ale nie w 100% jego czas reakcji na zaciągnięcie manetki jest ok. 5 s lub dłużej, a jego działanie jest słabsze . Pierwszy zakres służy mi teraz do wyłączania tempomatu a 2-3 coś prubuje zwalniać. Elektrozawór powietrzny jest sprawny gdyż słychać jego działanie. Sterownik siły hamowania wymieniony na nowy.
P.s. olej to Gulf , z opisu był przeznaczony do skrzyń biegów ZFa z intarderem


Post Wysłano: 19 lis 2011, 0:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2011, 0:15
Posty: 7
GG: 4179428

Cytuj:
słuchaj przyczyn może byc duzo,moim zdaniem zęby posypały sie poprzez niepoprawna redukcje,pod góre na niskich obrotach i wysokim biegu,zazwyczaj w tym przypadku pękaja tarcze i wałki sprzęgłowe.ostatnio miałem okazje wymieniac kompletne wybieraki(skrzywiły sie) w skrzyni zf-a dokładnie niepowiem ci jaki model bo niepamietam,ale to taka przypadłosc tych skrzyn.jak wrzucałes dwujke to wrazenie bylo jak by wchodzily dwa biegi i auto zachowywalo sie jak by stalo na recznym.mysle ze jak bym dodal wiecej gazu to napewno cos by sie rozsypało,byc moze i taka przyczyna mogla byc u cb.pozdrawiam

widać jakie z ciebie wielki mechanik!!! bo jak wrzucasz dwójkę to nie wrażenie tylko naprawdę wrzucasz dwa biegi DWÓJKĘ I WSTECZNY bo zapadka na wierzyczce jest luźna i łapie dwa wybieraki od wstecznego i dwójkę a co do skrzyń ZF-a nie zdarzają się często usterki. I jak masz zamiar pisać coś na tych forach to najpierw zrób kilka takich skrzyń a wtedy się wypowiadaj.


Post Wysłano: 19 lis 2011, 14:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2009, 11:50
Posty: 20
GG: 0
Samochód: daf

synku tam z kąd ja wracam ty dopiero idziesz.

_________________
mechanik DAF


Post Wysłano: 19 lis 2011, 14:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 mar 2009, 11:50
Posty: 20
GG: 0
Samochód: daf

Cytuj:
Mam pytanie w sprawie intardera w XFie. Jakiś czas temu przestał działać, wówczas diagnostyka kompem nic nie wykazała manetka była sprawna. Następnie wymiana oleju i filterka i nic. po tygodniu od wymiany oleju zaczął działać ale nie w 100% jego czas reakcji na zaciągnięcie manetki jest ok. 5 s lub dłużej, a jego działanie jest słabsze . Pierwszy zakres służy mi teraz do wyłączania tempomatu a 2-3 coś prubuje zwalniać. Elektrozawór powietrzny jest sprawny gdyż słychać jego działanie. Sterownik siły hamowania wymieniony na nowy.
P.s. olej to Gulf , z opisu był przeznaczony do skrzyń biegów ZFa z intarderem
kolego niestety nie jestem w stanie odpowiedziec ci na to pytanie,gdyż to jest temat który moim zdaniem nalezy dogłebnie zbadac,przejzyj wiązke to jest podstawowe zadanie.

_________________
mechanik DAF


Post Wysłano: 19 lis 2011, 15:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kolego driver890 Twoje rady są na tym forum z pewnością oczekiwane o ile płyną faktycznie z ust eksperta, zwróć jednak uwagę na ortografię, bo teraz ciężko się to czyta.


Post Wysłano: 19 lis 2011, 16:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2011, 0:15
Posty: 7
GG: 4179428

Właśnie widać po Twoich wypowiedziach. Po prostu jeśli jesteś na prawdę mechanikiem w serwisie DAF-a to nie wprowadzaj ludzi w błąd. Jednak chciałbym sprawdzić Twoją wiarygodność na tym forum i chciałbym że byś odpowiedział mi na jedno trudniejsze pytanie a mianowicie:
DAVIE jak powinieneś wiedzieć jest to diagnostyka komputerowa pojazdów marki DAF i jest udostępniona tylko w autoryzowanych serwisach to napisz mi co trzeba zrobić żeby zmienić ogranicznik prędkości czyli w co trzeba wejść i jak wygląda cały proces. Pozdrawiam


Post Wysłano: 20 lis 2011, 2:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

z punktu widzenia specjalisty pytanie niezle technicznie ale moim zdaniem za bardzo niebezpiecznie odpowiedz zbliza sie do poprawnosci politycznej na forum ( zakladajac ze kolega zna odpowiedz lub zna kogos kto za niego odpowie a on przepisze to na forum :D ) moze ona udostepniona publicznie posluzyc niecnym celom co niektorym forumowiczom z ciezka noga i nieszczescie gotowe

ps DAVIE nie jest jedynym programem mogacym ten trick :P

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 20 lis 2011, 2:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

W tak delikatnych tematach tacho wolę się nie wypowiadać. :wink:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 lis 2011, 17:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
moim zdaniem nalezy dogłebnie zbadac,przejzyj wiązke to jest podstawowe zadanie.
Kolego ale jaką wiązkę, bo jak wcześniej pisałem manetka sprawna ( bo w końcu steruje intarderem), a na zwalniaczu są tylko dwa elektrozawory które działają . Jeśli by którykolwiek z tych elektrozaworów nie przewodził prądu (uszkodzona wiązka) od razu wywala na pulpicie awarię intardera . Bardziej się pytałem czy coś mechanicznego wewnątrz nie nawaliło.


Post Wysłano: 24 lis 2011, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 2684463
Samochód: Pogotowie Techniczne/Warsztat

Cytuj:
słuchaj przyczyn może byc duzo,moim zdaniem zęby posypały sie poprzez niepoprawna redukcje,pod góre na niskich obrotach i wysokim biegu,zazwyczaj w tym przypadku pękaja tarcze i wałki sprzęgłowe.ostatnio miałem okazje wymieniac kompletne wybieraki(skrzywiły sie) w skrzyni zf-a dokładnie niepowiem ci jaki model bo niepamietam,ale to taka przypadłosc tych skrzyn.jak wrzucałes dwujke to wrazenie bylo jak by wchodzily dwa biegi i auto zachowywalo sie jak by stalo na recznym.mysle ze jak bym dodal wiecej gazu to napewno cos by sie rozsypało,byc moze i taka przyczyna mogla byc u cb.pozdrawiam
Będę bronił wypowiedzi kolegi, dwa przypadki, w których daf na zf'ce przy włączonej z postoju dwójki wciągał dwa biegi, usterka to skrzywiony wybierak.

_________________
Serwis "OnRoad" Diagnostyka, elektronika, elektryka, ciężarowe, osobowe, dojazd na miejsce.
Naprawa ECU, VECU, FFR, LCM, ECAS, EBS, liczniki, immo, chiptuning,


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: