Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lis 2010, 21:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2010, 21:18
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Daf 85CF Scania P94 Jelcz 417

Witam szanownych forumowiczów.

Posiadam autko DAF 85CF 430 wywrotkę 6x4. Auto oryginał jest w dużej kabinie i posiada mokre webasto. Problem mam z odpaleniem tego grzania. Do całego systemu mam jeden przełącznik na półce górnej obok radia i dwa panele sterowania na tylnej scianie ponad kabiną. Jeden z nich typowy z wyglądu ze znanym przyciskiem z płomieniami. Wczesniej miałem Premiumkę i webasto po prostu włączało się tutaj tym przyciskiem na sterowniku a tutaj nic sie nie dzieje po naciśnięciu tych płomieni.

Czy ktoś miał do czynienia z takim ogrzewaniem, ewentualnie może dysponuje jakąś instrukcją w ojczystym języku bo posiadam instrukcję niemiecką do tego bardzo lakonicznie potraktowany został tam temat ogrzewania postojowego.

Pozdrawiam
Krzysiek


Post Wysłano: 17 lis 2010, 22:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

W mojej 105tce, żeby odpalić mokre webasto, trzeba z tyłu na ścianie włączyć na jedynkę, wcisnąć słoneczko, i .... uwaga.... w życiu bym sam na to nie wpadł : przekręcić pokrętło od normalnego ogrzewania na maxa na ciepłe. Wtedy dopiero startuje webasto. Spróbuj w ten sposób.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 24 lis 2010, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lis 2010, 21:18
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Daf 85CF Scania P94 Jelcz 417

Dzięki za odpowiedź. Jak sie okazało przyczyną był brak styku na złączu przy webascie. Przeczyszczenie styków pomogło :)

Pozdrawiam
Krzysiek


Post Wysłano: 27 lis 2010, 2:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Cytuj:
i .... uwaga.... w życiu bym sam na to nie wpadł : przekręcić pokrętło od normalnego ogrzewania na maxa na ciepłe.
:lol: Co w tym dziwnego? jeśli jest to mokre dewasto to grzeje poprzez nagrzewnicę, to skąd ma ona być ciepła jeśli potencjometr nadmuchu ciepłe/zimne będzie nastawiony na zimno.
Sposoby odpalenia są dwa, w obydwu oczywiście potencjometr ciepłego powietrza musi być na ciepło (u mnie już zaskakuje w połowie) ja jeszcze ustawiam nawiew na pierwszy zakres. Ogrzewanie załanczasz przełącznikiem na tylnej ścianie na 1, a pokrętłem ustalasz temperaturę. Następnie wciskasz poniżej na tylnej ścianie na zegarku symbol płomienia, lub poprzez przycisk P możesz zaprogramować godz. odpalenia ogrzewania. Ewentualnie z przełącznikiem w pozycji 1(na ścianie) wsiskasz na konsoli środkowej klawisz z symbolem ogrzewania.
WAŻNE; nadmuchy środkowe muszą być zamknięte bo z nich zawsze leci zimne powietrze- przynajmniej w XFie.


Post Wysłano: 27 lis 2010, 8:02

Cytuj:
W mojej 105tce, żeby odpalić mokre webasto, trzeba z tyłu na ścianie włączyć na jedynkę, wcisnąć słoneczko, i .... uwaga.... w życiu bym sam na to nie wpadł : przekręcić pokrętło od normalnego ogrzewania na maxa na ciepłe. Wtedy dopiero startuje webasto. Spróbuj w ten sposób.
Zgadza się, jeżdżąc 95XF też miałem mokre webasto. Przekręcenie pokrętła od nawiewu ciepłego powietrza regulowało napływ ciepłego powietrza do kabiny. Nie pamiętam, czy wówczas dmuchawę należało ustawić na "jedynkę" na panelu pokręteł od nagrzewnicy/wentylacji.
Cytuj:
jeśli jest to mokre dewastoto grzeje poprzez nagrzewnicę, to skąd ma ona być ciepła jeśli potencjometr nadmuchu ciepłe/zimne będzie nastawiony na zimno.
DEWASTO???? WTF???


Post Wysłano: 27 lis 2010, 10:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Cytuj:
i .... uwaga.... w życiu bym sam na to nie wpadł : przekręcić pokrętło od normalnego ogrzewania na maxa na ciepłe.
:lol: Co w tym dziwnego? jeśli jest to mokre dewasto to grzeje poprzez nagrzewnicę, to skąd ma ona być ciepła jeśli potencjometr nadmuchu ciepłe/zimne będzie nastawiony na zimno.
Co w tym dziwnego? Że w poprzednich moich autach (scania) miałem tez mokre webasto, i nie było potrzeby takich manewrów jak w dafie.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 27 lis 2010, 17:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Pokrętło od normalnego ogrzewania przy mokrym ogrzewaniu zapewne trzeba przekręcić dlatego iż zawór w Dafie jest na linkę. :wink: Nie wiem jak jest w innych autach, ale np. w MANie F2000 przy 'mokrym' ogrzewaniu postojowym wystarczy tylko je włączyć gdyż zawór sterowany jest elektronicznie. :wink:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: