Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 sty 2009, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Padają, czyli już przelewają ?
Cóż, układy wtryskowe są bardzo czułe na jakość paliwa. To że auto jeździło zagranicą to nie oznacza że tamci ludzie nie są oszczędni i zamiast lać paliwo wzbogacane, tankowali lurę.
Do nie dawna miałem dwa takie same egzemplarze Iveco Daily 50C17. Jeden jeździ u mnie do tej pory z przebiegiem obecnie ok 150 tyś. km, drugi w momencie sprzedaży miał nalatane 302 tyś. km w międzynarodówce. Ani w jednym, ani w drugim wtrysków nie wymieniałem ani też nie regenerowałem.

Ale mam też Iveco Daily z 2003 roku z silnikiem 2,8 - 125 KM i już po 115 tyś. km regenerowałem wtryski za cenę od sztuki podobną do tej którą Ci zaproponowali w ASO. Ale to było kilka lat temu więc ceny nowoczesnych diesli i osprzętu były bardzo drogie. Przyczyna była prosta. Lałem byle jakie paliwo i patrzyłem tylko na cenę. Aha, przy 128 tyś. km padła mi też pompa wtryskowa.
Natomiast od momentu tankowania na normalnych stacjach i lepszego ON problem ten do tej pory się nie powtórzył. Auto w tej chwili ma 425 tyś. km nabitę :)

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 30 sty 2009, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Tzn ASO stwierdziło, że dwa "są słabe". Ja nic takiego nie zauważyłem jak narazie - auto odpala normalnie i jeździ też normalnie (tzn tak mi się wydaje bo dopiero co nim zacząłem jeździć...:). Może ASO chciało mnie z lekka naciągnąć?:)
Druga kwestia - czy warto w takim samochodzie (laweta zabudowana na Iveco 50C14) instalować alarmy, blokady itp? Czy to pojazdy "złodziejoodporne" ?:)


Post Wysłano: 30 sty 2009, 12:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2005, 22:28
Posty: 197
GG: 1
Samochód: Szwedzkie badziewie z Göteborga
Lokalizacja: Stalowa Wola

Cytuj:
Czy to pojazdy "złodziejoodporne"
Raczej nie są, o czym niestety mogliśmy się przekonać na przykładzie jednego z userów WC.

_________________
...


Post Wysłano: 30 sty 2009, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Niestety żadne autko nie jest odporne na kradzieże. Ja mam osobiście fabryczny immobiliser i odcięcie zapłonu lub całej elektryki.

ASO raczej nie naciąga. Oni poprostu podchodzą do tematu że jeżeli coś nie działa tak jak powinno (chociaż trochę), to wymieniają na nowe. W sumie dobre podejście ale niestety bardzo kosztowne.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2009, 17:32
Posty: 1
GG: 5225694

Witam,
Szukam schematu elektryki do Iveco Dall 3512, 2.8 litra TDI z 1997 roku.
Pozdrawiam, hoopak.


Ostatnio zmieniony 10 mar 2009, 17:36 przez Łukaszz, łącznie zmieniany 1 raz.
Połączone.


Post Wysłano: 04 cze 2009, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 cze 2009, 13:47
Posty: 1
GG: 0

witam, jako , ze to moj pierwszy post to pozdrawiam wszytskich bardzo serdecznie. a teraz do rzeczy. na dniach jade ogladac iveco 50c13 kontener na 8 palet z winda i agregatem chlodniczym. na co zwrocic uwage ogladajac samochod, czy ma jakies slabe punkty, ktore leca w tych samochodach, rocznik 2001, czy przebieg ~250 kkm jest wiarygodny czy nie bardzo? czy silnik "poci" sie z natury czy raczej oznaza to jakies problemy, jakie jest spalanie kontenera iveco 50c13 z lad. 2 -3 t. i czy jezdzi sie w miare bezpiecznie z takim ladunkiem? jakie sa koszta naprawy zawieszenia , sprzegla, koszta eksploatacyjne?
pozdrawiam


Post Wysłano: 19 cze 2009, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Potrzebuje informacjii na temat iveco 50-13 2002r czym sie rozni od np 35-13 dodam auto z windą i ewentualnie jaki model wybrac 35-11,12,13,15 sie zastanawiam wlasnie nad iveco chociazby ze względu na ramę dmc3,5t


Post Wysłano: 19 cze 2009, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

50C13 odróżnia się zwiększoną ładownością niż wersja 35C13. Spowodowane to jest zamontowaniem mocniejszych m in. drążków stabiliztora, innym przełożeniem mostu tylnego etc. Ogólnie auta z zewnątrz są takie same ale dopiero po porównaniu detali widać różnicę.
Poruszyłeś kwestie dwóch generacji silników tj. 8 zaworowych i 16. To już od Ciebie zależy co wolisz.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 21 cze 2009, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Tez tak myslalem ze zawieszenie wzmocnione itd.a przez to większe spalanie wiadomo mi ze silniki 16 zaworowe hpi są oszedniejsze od tych 8 zaworowych 2,8l


Post Wysłano: 10 lip 2009, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2008, 15:22
Posty: 205
GG: 4667666
Samochód: Mercedes Vario 814

Cytuj:
witam, jako , ze to moj pierwszy post to pozdrawiam wszytskich bardzo serdecznie. a teraz do rzeczy. na dniach jade ogladac iveco 50c13 kontener na 8 palet z winda i agregatem chlodniczym. na co zwrocic uwage ogladajac samochod, czy ma jakies slabe punkty, ktore leca w tych samochodach, rocznik 2001, czy przebieg ~250 kkm jest wiarygodny czy nie bardzo? czy silnik "poci" sie z natury czy raczej oznaza to jakies problemy, jakie jest spalanie kontenera iveco 50c13 z lad. 2 -3 t. i czy jezdzi sie w miare bezpiecznie z takim ladunkiem? jakie sa koszta naprawy zawieszenia , sprzegla, koszta eksploatacyjne?
pozdrawiam
Mam Iveco 50C14 i powiem Ci, że wylatałem narazie 40tys kkm i mam przebieg łącznie 200tys - autko z roku 2006 z 16 zaworowym silnikiem (3,0HPI 100kW). U mnie się nic nie poci - silnik suchutki ani kropelki nie ma! Więc jeśli coś się w tamtym poci to napewno oznacza to już zużycie. Ładunek 3tony to całkiem swobodnie bierzesz - ja czasem brałem i więcej i jechałem. Koszty napraw zawieszenia są niewielkie - sprzęgła nie naprawiałem więc nie wiem a sama eksploatacja naprawdę wychodzi niedrogo. Na solówce spalanie już od 10L (raz na pusto nawet spalił mi 8,5L!) - do około 17L z przyczepą i składem ważącym pod 10ton łącznie. Silnik niecałe 130KM to tylko do solówki będzie dobry i nie w za duże góry.


Post Wysłano: 13 sty 2010, 21:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2010, 22:04
Posty: 9
GG: 4411912
Samochód: sprinter,iveco
Lokalizacja: Lipnica Murowana

Witam.

Mój father posiada Iveco Daily model 50c11 na moście budowlanym ;//;/
Autko spisuje się bardzo dobrze z otwarta skrzynia ładunkową jeździmy nim 2 razy w tygodniu po auta do Francji z laweta i spisuje się bardzo dobrze. Dobrze przyspiesza tylko prędkość max.to 100km/h daje się to trochę we znaki ale za to nie ma górki żeby an 5 nie wyszedł.
Ogólnie spalanie wynosi ok 12l na pusto a 15 załadowany z dwoma autkami. Przebieg wynosi 169 000 km. inie było większych problemów z tym autkiem.

_________________
Mercedes-Benz Sprinter 412
Iveco Daily 50c11


Post Wysłano: 23 kwie 2010, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2009, 19:55
Posty: 46
GG: 2230320

co do silnikow to polecam 3.0 nie boi sie niczego ani ladunku ani gorek nie placze jak zobaczy
co do mocy silnika to musze poprawic kolege CICHANOS'a poniewaz 15 tez wystepuje w 2,8 ze zmienna geometria turbiny

iveco jest akurat takim statkiem ktory jest w tej klasie wg mnie najbardziej przystosowany do ciezarow dochodzacych do 3 ton powyzej DMC bo nie znam kto by wozil jak w dowodzie rej
pozdrawiam

_________________
czesci & serwis IVECO
czesci DAF
www.wieniaauto.pl

TEL 600-827-637
GG 2230320


Post Wysłano: 30 maja 2010, 21:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Trochę odświeżę temtat z dwóch powodów. Po pierwsze, niedługo znowu wsiadam na ten model samochodu. Po drugie na forum jeszcze nie było zdjęć tego iveco. Ja oczywiście przestawiam zdjęcia wnętrza. Nie było łatwo i parę dni posiedziałem nad tym by znaleźć dobre zdjęcia zadbanych aut.
Tak więc zaczynamy.
Oto najlepsze zdjęcia przedstawiające wnętrza Iveco TurboDaily II generacji.
Obrazek
By kornfanhead at 2010-05-30
Obrazek
By kornfanhead at 2010-05-30
Obrazek
By KornFanHead at 2010-05-30
Tutaj zwracam uwagę na szczeóglny patent w tym aucie jakim jest otwierany schowek po środku kokpitu.
Obrazek
By kornfanhead at 2010-05-30
Widok profilowy
Obrazek
By kornfanhead at 2010-05-30
Obrazek
By kornfanhead at 2010-05-30
Iveco występował też w wersji z inną kierownicą
Obrazek
By kornfanhead at 2010-05-30
I znalazłem jeszcze taką ciekawostkę. Nie wiem czy to seryjna kierownica czy jakaś podmiana z innego modelu
Obrazek
By kornfanhead at 2010-05-30
Znalazłem też takie cudo.
Obrazek
By kornfanhead at 2010-05-30
Źródła: allegro i otomoto

Jak dla mnie po przesiadce z mercedesa sprintera zauważyłem dwie najbardziej wyraziste wady. Pierwsza to fakt, że pedały są ustawione w ten sposób, że naciskać je trzeba od góry co sprawi, że przez tydzień na bank będę miał zakwasy przyzwyczajając się do tego układu. Druga rzecz, to fakt, że kierownica ustawiona jest trochę za bardzo na sztorc. Jednak to też da się znieść. Co najważniejsze, to fakt, że ten samochód zniesie przeciążenia i da mi gwarancję że wytrzyma wszystko na naszych drogach. W dodatku cieszę się że będę jeździł blaszakiem co ogranicza możliwość przeładowania.
Zalety Iveco to przede wszystkim to, że bardziej przypomina ciężarówkę niż auto dostawcze, zarówno jeśli chodzi o zachowanie na drodze jak i wnętrze, które bardzo przypomina Iveco EuroCargo tamtej generacji.
Kolejna rzecz - rama. Cholernie wytrzymała i sam fakt, ze przytwierdzone do niej jest wszystko co się da. Dzięki temu auto jest stabilne i mocne.
Kapitalne wspomaganie kierownicy, nawet niektóre nowe auta nie mają tak dobrego układu kierowniczego.
I co mnie zaskoczyło, jest cichszy od Sprintera. Ale tak się składa, że będę jeżdził naprawdę zadbanym egzemlarzem.
CENA - można go nabyć już za 10 000 w dobrym stanie.

Wady
- mało schowków. Mogło by być więcej, szczególnie jakiś duży na dokumenty. Jednak i tak świetny jest ten zamykany w środku szczególnie na telefon i inne drobiazgi.
- Sztywność. Przykręcenie do ramy wszystkiego co się dało sprawia, że samochód jest dość twardy co da się odczuć w dłuższych trasach.
- Nisko się siedzi. Zdecydowanie podłoga mogła by być trochę wyżej


Ostatnio zmieniony 31 maja 2010, 0:01 przez KornFanHead, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 30 maja 2010, 21:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

http://img215.imageshack.us/img215/3412/97409127.jpg

Kierownica podobna do tej w Eurostarze ;) I faktycznie, ta półeczka ze schowkiem pośrodku kokpitu fenomenalna :O Czemu w nowym Daily tak spaprali sprawę z kokpitem :( Nic nie da się tam położyć na płasko, nawet jak się śpi na fotelach, to nóg nie możesz wyciągnąć :/

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 01 cze 2010, 20:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Dziś udało mi się sfotografować taki okaz
Obrazek
By kornfanhead at 2010-06-01
Obrazek
By kornfanhead at 2010-06-01
Obrazek
By kornfanhead at 2010-06-01
Zdjęcia zrobiłem przy barze Ambrozja pod Włocławkiem. Ciekawy okaz, zwłaszcza, że okna miał zasłonięte zasłonkami. W środku pewnie miał parę bajerów. Nie podchodziłem bliżej, nie chciałem zakłócać spokoju śpiącemu kierowcy, upolowałem tylko model na zdjęciach.

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Post Wysłano: 27 cze 2010, 20:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sie 2008, 20:52
Posty: 164
GG: 7644644
Samochód: Renault Premium DCi
Lokalizacja: Mikołajów [TKA]

Często mam styczność z Iveciem TurboDaily 59-12 blaszak max oraz skrzynia z windą. Muszę powiedzieć że jest to idealne auto do ciężkich ładunków :D Nie boi się niczego. Ale jak ktoś ma ładować np. po 1t ładunku to lepiej kupić coś wygodniejszego dla kierowcy. W wspomnianym przeze mnie modelu jest silnik 2,8 o mocy podajże 120KM ale nie jestem pewien... Z Intercoolerem. Fakt schowek na środku kokpitu wymiata można tam położyć papiery, fakturki itp Jeśli chodzi o komfort to jest jak wspominali koledzy wcześniej nie jest idealny ale nie jest tak źle jeśli chodzi o miejsce kierowcy natomiast miejsce pasażera nie jest już tak wygodne(siedzenia na rurkach, bez żadnej amortyzacji).
Ale za to jeśli chodzi o spanie w środku to jest już lepiej bo siedzenia pasażera są połączone co daje nam coś przypominające łóżko :D
Z awaryjności to oprócz elementów zużywających się takich jak klocki hamulcowe itp to był robiony wtrysk bo się lał i iveco nie miało siły/gasło(koszt 50zł więc nie jest źle).
Następną często spotykaną w ivecach usterką są pourywane klamki nie mam pojęcia czemu tak jest :/
Dodam jeszcze że wspomniany silnik jest bardzo mocny zazwyczaj ruszamy z 2 :D z 1 to tylko pod sporym obciążeniem.
Dopisze jeszcze że wygodniejsza jest ta kierownica http://img180.imageshack.us/img180/888/63432892.jpg

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 09 sie 2010, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 mar 2010, 15:02
Posty: 13
GG: 12648869
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Kraśnik

Witam. Czytam sobie od jakiegoś czasu to bardzo interesujące forum i chciałem prosić osób które znają się na temacie o radę. Chcemy kupić średnie Iveco 35S12 z silnikiem 2,3 HPI 120 KM z 2004r. Autko nie będzie jeździło na długich trasach. Bardzo proszę o opinie na temat tego modelu, czy warto go kupić.
Pozdrawiam serdecznie :)


Post Wysłano: 13 sie 2010, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 cze 2008, 2:55
Posty: 262
GG: 6263155
Samochód: Citroen Berlingo 2.0 HDI

Jako, że jeżdżę obecnie Iveco Daily postaram się odpowiedzieć na to pytanie. Egzemplarz którym jeżdżę ma już 12 lat a spala naprawdę mało. Bak ma ok 55 litrów a robię na nim spokojnie 500km. Tak więc 10 litrów z małym hakiem to mało jeśli wziąć pod uwagę, że praktycznie cały czas wozi się 3 tony. A taka masa na Daily nie robi wrażenia. Czuć, że samochód został do tego stworzony.
Auto nadaje się zarówno na dalsze jak i bliższe trasy. Pamiętać jednak trzeba, że w dalszych trasach odnosi się wrażenie, że auto jest zgrzane. Miałem to w każdym IVECO jakim jeździłem. Zegary pokazywały, że temperatura w normie jednak wrażenie, że pora na przerwę pojawia się po jakichś 500 km. Jednak należy pamiętać że Daily przypomina bardziej ciężarówkę niż osobówkę. Na krótkich trasach spisze się idealnie, i co najważniejsze jest najbezpieczniejszym autem w dziedzinie przeładowań.
Z eksploatacji należy pamiętać o poziomie płynu chłodniczego i wspomagania.
Polecam Iveco Daily dlatego, że to najsilniejesze auto dostawcze jakim jeździłem. Sprintery się chowają (delikatne ramy), Mastery też (przedni napęd). Iveco jest o tyle dobry, że nie ma w nim przesadzonej elektroniki i większość spraw można naprawić samemu.
Ja bym kupił bez zastanawiania

_________________
I Was Born To Be A Truck Driver.

B - 24 VIII 2004
C - 29 VIII 2009
Kurs Na Przewóz Rzeczy


Post Wysłano: 13 sie 2010, 22:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 mar 2010, 15:02
Posty: 13
GG: 12648869
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Kraśnik

I tak też zrobiliśmy :) Kupiliśmy Iveco z 2003r :) Tylko dziwna sprawa jest ponieważ w dowodzie jest wpisany model 35C10, oznaczenia na samochodzie i silniku wskazują że jest to model 35S12 UniJet 16v. Wszystkie numery były sprawdzane i się zgadzają z dowodem, sprawdzaliśmy również z jakiego źródła on jest i wszystko w porządku. Co do jazdy to jeździ się bardzo dobrze. Narazie zrobiłem nim około 150km więc może nie za dużo ale jestem zadowolony :) Jak zrobię fotki to opiszę go w odpowiednim dziale. Dzięki za odpowiedź na moje pytanie.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 14 lut 2011, 17:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 mar 2010, 15:02
Posty: 13
GG: 12648869
Samochód: Volvo
Lokalizacja: Kraśnik

Witam. Czy ktos z użytkowników Iveco rozkręcal lusterko zewnętrzne w Daily z 2003r ? Chce założyć nowe szkło lustra tego dolnego wąskiego gdyz nie mialem go z lewej strony. Wydaje mi sie ze trzeba wypiąć delikatnie szkło lustra dużego i wtedy bedzie mozna odkrecic obudowę. Nie chce jednak cos popsuć wiec jesli ktos juz rozkręcal to bardzo prosze o pomoc.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: