Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 maja 2009, 17:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2008, 19:14
Posty: 15
GG: 0
Samochód: renault volvo Scania Iveco
Lokalizacja: Margonin

Witam może ktoś sie orientuje do czego jest i jak działa czujnik (lub co to jest), który znajduje sie na konsoli obok gniazd zapalniczek. Gdy rozebrałem konsole z tyłu czujnika jest mały silniczek elektryczny, a przed nim termistor (tak myśle), zainteresowało mnie jak to działa, i co to jest. mam wrażenie że silniczek działa cały czas, nie powinno mi to rozładować akumulatora, ale może sie popsuł że cały czas pracuje. Prosze o podpowiedzi. MARCIN.


Post Wysłano: 04 maja 2009, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Z tego co pamiętam jest to czujnik wilgotności powietrza. Postaram się znaleźć jego opis w instrukcji.


Post Wysłano: 04 maja 2009, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Jest to czujnik temperatury wewnetrznej, wykorzystywany przez uklad klimatronik do regulowania temperatury w kabinie.
Byc moze bada tez wilgotnosc. W instrukcji (ten fragment akurat czytalem kilka dni temu z nudow) jest napisane ze klimatronik reguluje temperature odczuwalną a nie rzeczywistą. A do tego jest potrzebna jest znajomosc wilgotnosci powietrza.


Post Wysłano: 05 maja 2009, 17:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2008, 19:14
Posty: 15
GG: 0
Samochód: renault volvo Scania Iveco
Lokalizacja: Margonin

W aucie nie działa klima , może dlatego właśnie silniczek czujnika cały czas działa może to mieć coś z tym wspólnego ?


Post Wysłano: 05 maja 2009, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Raczej nie.
Ten silniczek pracuje dmuchajac (wciagajac z kabiny) powietrzem na czujnik w celu uzyskania szybszych i dokladniejszych wskazan.
NIe jestem pewien, ale on chyba pracuje tylko przy wlaczonym zaplonie.


Post Wysłano: 05 maja 2009, 20:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Zobacz czy czujnik nie jest zabrudzony kurzem. U znajomego właśnie tak było i klima nie działała.


Post Wysłano: 05 maja 2009, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Nie ma takiej opcji, zeby od kurzu na czujniku klima nie dzialala:).
W kazdym jednym aucie ten czujnik jest zabity kurzem (np w moim) i jakos klima dziala.

Jesli nie dziala klimka to najpredzej nie ma czynnika chlodzacego w ukladzie. I nie znaczy to ze trzeba go dodmuchac i bedzie wporzo, tylko ze uklad jest nieszczelny. Na ogol ta chlodniczka jest rąbnieta (aluminium wbrew niektorym opiniom nie jest wieczne i zwyczjanie sie utlenia). Np do mana 19.414 kosztuje 650zl.


Post Wysłano: 05 maja 2009, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

pomału wchodzicie w temat klimy czyli moja "specjalność" :D w samochodach ciężarowych raczej rzadko się spotyka żeby chłodnica od klimy pękała (miała dziury). często siadają same sprężarki, są ubytki płynu chłodniczego bądź awarie układu elektronicznego (przerwane, załamane przewody itd itp).

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 05 maja 2009, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Cytuj:
w samochodach ciężarowych raczej rzadko się spotyka żeby chłodnica od klimy pękała (miała dziury). często siadają same sprężarki, są ubytki płynu chłodniczego bądź awarie układu elektronicznego (przerwane, załamane przewody itd itp).
Nie mowilem ze chlodniczka peka na pol i wylatuje pod zderzak. Mialem na mysli utlenianie sie, az do momnetu przecieku.
Sprezarki moze sie i sypią (ja w 4 samochodach sie z tym nie spotkalem), ale to dlatego ze jesli nie sprawny jest czujnik cisnienia w ukladzie to klimatronik zalacza pompe od sprezarki pomimo braku czynnika chlodzacego i oleju smarujacego pompe. W ten prosty sposob przez nieszczelnosci w ukladzie siadają sprezarki.


Post Wysłano: 05 maja 2009, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2007, 17:39
Posty: 258
GG: 8732157
Samochód: srebrny
Lokalizacja: KaLIfornia

Aluminium się utlenia, bo tylko Polska jest tak genialnym krajem i sypie drogi solą...


Post Wysłano: 06 maja 2009, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2008, 19:14
Posty: 15
GG: 0
Samochód: renault volvo Scania Iveco
Lokalizacja: Margonin

Właśnie, dlaczego silniczek pracuje bez włączonego zapłonu ?? Jak tylko auto wróci z trasy przejrze jeszcze raz wszystko od początku i dam znać co dalej. Dziękuje wszystkim kolegom za podpowiedzi. Marcin


Post Wysłano: 06 maja 2009, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Zwroc uwage moze on pracuje tylko kilka min po wylaczniu zaplonu.


Post Wysłano: 07 maja 2009, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Dzisiaj sobie przypomnialem i po robocie sprawdzilem. U mnie ten silniczek chodzi jakies 10 sek po wylaczeniu zaplonu. Troszke bzyczy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: