Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: URSUS c-385
Post Wysłano: 25 maja 2008, 19:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:16
Posty: 43
GG: 24201069
Samochód: BMW e46 cabrio
Lokalizacja: SLU

HISTORIA MODELU:
Ursus C-385 to ciągnik rolniczy produkcji zakładów Ursus w Warszawie, konstrukcja Polsko-Czechosłowackiego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Ciągników w Brnie.

Produkowane przed opracowaniem tego modelu w zakładach Ursus ciągniki posiadały zbyt małą moc do obsłużenia dużych połaci ziemi skupionych w spółdzielniach rolniczych i Państwowych Gospodarstwach Rolnych. W ramach współpracy Polski i Czechosłowacji, w pierwszej połowie lat sześćdziesiątych, działający w Brnie Polsko-Czechosłowacki Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Ciągników rozpoczął prace konstrukcyjne nad ciągnikiem ciężkim. Produkcja modelu C-385 ruszyła w lipcu 1969.

Ciągnik ten dał początek serii ciągników ciężkich (np. Ursus 1201, Ursus 1604), wśród których znajdowały się też wersje z napędem na przednie koła. Po kolejnych modernizacjach fabrykę opuściło 9 559 egzemplarzy tych ciągników.

DANE TECHNICZNE:
Silnik:
- typ Z-7501, wysokoprężny chłodzony cieczą, moc znamionowa 55,8 kW (76KM),
- max. moment obrotowy 260 Nm przy 1500 obr/min,
- liczba cylindrów: 4,
- pojemność: 4562 cm³,

Układ napędowy:
- sprzęgło cierne suche, jednotarczowe
- skrzynia przekładniowa niesynchronizowana z reduktorem i dwustopniowym wzmacniaczem momentu.
- całkowita liczba biegów przód/tył : 16/8
- mechanizm różnicowy blokowany mechanicznie

Układy jezdne:
- oś przednia nienapędzana sztywna lub resorowana
- mechanizm kierowniczy śrubowo-kulkowy wspomagany hydraulicznie
- hamulec zasadniczy tarczowy, hydrauliczny
- prędkość jazdy: 2,37 - 24,68 km/h, przy ogumieniu tylnim 16,9-34,
- układ pneumatyczny hamowania przyczep.

"Osiemdziesiątka' to ciągnik którego na polskich wsiach można spotkać bardzo czesto. Jest to ciągnik przeznaczony do pracy w średnich i większych gospodarstwach. Charakteryzuje się bardzo niskimi kosztami utrzymania i wysoką wydajnoscią.
PISZCIE CO WIECIE I SĄDZICIE O TYM MODELU :wink:

_________________
SCANIA R 580 V8 Power Top Line


Tytuł: Re: URSUS c-385
Post Wysłano: 25 maja 2008, 19:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

"Konstrukcja Posko-Czechosłowacka"
Tak było ze wszystkimi URSUSami i ZETORami w PRLu, Ursus robił skrzynie, Zetor i Martin robił silniki i się wymieniali w ramach RWPG... kończyło się na tym że i jedno i drugie było to samo... :?

Co do ciągnika to nie jest on bardzo zły, u ojca kolegi jeździł z agregatem uprawowym za dużym do niego (za ciężkim i w dodatku zawieszanym) i żył, teraz został sprzedany i zastąpił go 100 konny ZETOR z napędem na 4 koła

_________________
Semper Fidelis


Tytuł: Re: URSUS c-385
Post Wysłano: 20 cze 2008, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2007, 14:16
Posty: 43
GG: 24201069
Samochód: BMW e46 cabrio
Lokalizacja: SLU

Nie wiem czy wiecie, ale w tych traktorach można przerobić skrzynię biegów na wersję "sportową". Dokupuje sie 3 tryba i zamienia je ze starymi, ja mojego właśnie tak przerobiłem i teraz leci 47km/h a nie jak kiedyś 25. Wszystko dobrze ale 76 KM z ładunkiem na tą predkość trochę za mało i często trzeba redukować, ale po pustu spox.

_________________
SCANIA R 580 V8 Power Top Line


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: