Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lut 2008, 10:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Witam chciałem się dowiedzieć jakie powinno być ciśnienie doładowania w scanii 143H 450km 96r. konkretnie mam taki problem że auto jest mułowate tzn zaczyna ciągnąć dopiero przy 1500 obr/min. mam jeszcze dwie scanie z tym że 143H 420km i tam ciąg zaczyna się już od 1150-1200obr/min. Wymieniłem intercooler na nowy sprawdziłem szczelność połączeń, kolektorów dolot itd. Założyłem zegar ciśn doładowania i przy obciązeniu 26-27T turbo pompuje przy 1300-1400 obr - 0,7 atm a przy podjeżdzie pod górę obroty 1500 - 1600 dochodzi maksymalnie do 1,5-1,7 atm więcej juz nie ma możliwości zaznaczam dmc ok 43tony. Z specyfikacji silnika wychodzi że auto ma największy moment obrotowy już od 1100 obr czyli powinno lepiej ciągnąć od 420km ale tak nie jest. Może problem jest z pompą wtryskową ale auto zapala na dotyk czy to w zime czy na gorąco, chodzi równo, nie dymi, spalanie w normie jedynie słyszałem że w tych pompach jest membrana która moze pęknąć do niej dochodzi powietrze pod ciśń od kolektora dolot. POMOCY!


Post Wysłano: 24 mar 2008, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

dg góry


Post Wysłano: 24 mar 2008, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

jezeli pompuje 1,7 AT ponad cisnienie atmosferyczne to jest OK.


Post Wysłano: 27 mar 2008, 15:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

czyli jeśli zegar ma skale od 0 do 10 atm i pokazuje mi w pracy 1,7 atm to jest ok. Czyli do 1,7 atm dodać ciśń atmosfery ok 990-1000hpa wychodzi ok 2,7 ćisnienia całkowitego. RoBerTo jeśli żle myślę to mnie popraw z góry dzięki za info. pozdrawiam


Post Wysłano: 27 mar 2008, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2007, 14:48
Posty: 52
GG: 0
Lokalizacja: Otwock

Nic nie dodawaj, poprostu odczytaj wskazanie manometru. Ja mam w 143 500 cisnienie 1,3 na pelnym obciazeniu i ciagnie jak szalona:) a DMC bywa 47-48t. Skala w manometrze ma 1,5.


Post Wysłano: 27 mar 2008, 22:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

jezeli jest to manometr to OK - pokazuje on nadcisnienie - czyli 1,7 to bardzo dobrze. Z kolei komputerki pokladowe - tak jak w serii 4 pokazuja na wolnych w idealnym przypadku 1,00bar (cisnienie atmosferyczne) a przy pelnym obciazeniu (sprezarka pompuje zalozmy 1,7) pokazuja 2,7 bar (czyli cisnienie atmosferyczne + nadcisnienie).
Z drugiej strony jak masz zegarek do 10 bar to z dokladnoscia jest troche kiepsko. Starczyl by taki do 2-3 bar.


Post Wysłano: 28 mar 2008, 9:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Dzięki koledzy za pomoc. Zegar mam do 10 ponieważ założyłem go tylko na kilka tras żeby sprawdzić doładowanie normalnie używam go na warsztacie do sprawdzadnia np ciśń oleju itp. Problem mam tego typu że scania jest mułowata przy 1200-1300obr/min a od 1400 obr strzał mocy dlatego myślałem że to może wina turbo. Mam jeszcze dwie takie same scanie i tam ciąg zaczyna się już od 1200obr. Jest to ważne bo przy rozpędzaniu czy ruszaniu pod górkę po każdej redukcji obroty spadają do ok 1200 i zanim się wkręci na 1400 to mijają wieki i trzymam resztę samochodów. Jak już jadę utrzymuję obroty ok 1400-1450 jest ok spokojnie wyjeżdżam w każdą górę wyprzedzić też mogę bez problemu i też mam zawsze 42-45 DMC - problemem jest ten słaby dół


Post Wysłano: 28 mar 2008, 11:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 gru 2007, 11:15
Posty: 18
GG: 0

kolego tom, mamy podobny problem w scani 124 400 KM - słaby do 1400 obrotów, a potem odpał.
A jak wygląda kwestia spalania w Twoim przypadku? jest takie samo jak przed usterką czy wyższe?

pzdr
Peugeot


Post Wysłano: 28 mar 2008, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

U mnie spalanie jest w porządku w obie strony po 27T trasa Dorohusk - Częstochowa przelot na pusto do Dąbrowy G i załadowany 27T do Chełma srednie spalanie 35L/100. Podejrzewam że może jest coś z dawką paliwa bo żadnych innych objawów nie widzę. W zimę zapala na dotyk, na gorącym silniku zapala na dotyk, nie dymi, jedyne co mnie martwi to delikatnie nierówna praca tak jakby wibracje na wolnych obrotach ale może już jestem przewrażliwiony sam niewiem. a ijeszcze jedno jak trochę pochodzi na wolnych obrotach np przy rozładunku bo jeżdżę z wywrotką nieraz trzeba podnosić i opuszczać kilka razy zanim wszystko zleci to jak ruszę to zadymi biało-niebieskim dymkiem ale to chyba norma.


Post Wysłano: 28 mar 2008, 23:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

radzilbym sprawdzic jeszcze jakie cisnienie wytwarza pompa zasilajaca paliwa (moze raczej jakie jest w ukladzie) - na wolnych i wyzszych obrotach. Chodzi mi o cisnienie na wyjsciu z filtra paliwa.
Druga sprawa jezeli cisnienie bedzie OK to dobrze byloby zobaczyc w jakis sposob czy na zasilaniu (np za filtrem paliwa) nie idzie powietrze - np miec przewod przezroczysty.


Post Wysłano: 30 mar 2008, 10:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

Roberto powiedz mi jeszcze czy w przypadku gdy by okazało się że pompka zasilająca nie daje rady to czy wymiana samych grzybków ewentualnie sprężynek może coś zmienić? Pytam bo w wiesz jak to jest w V8 żeby wyjąć popkę zasilającą musisz wyciągnąć całą pompę i odkręcić trochę osprzętu przy silniku a same grzybki w pompce można wymienić bez demontażu pompki. Mam jeszcze jedno pytanie czy pompka zasilająca może mieć wpływ na dymienie kolor biały -lekko niebieski. Mam taki problem w drugiej scanii po odpaleniu po nocy lub dłuższej przerwie puszcza taki biało niebieski dymek i trochę nierówno pracuje. Płynu nie ubywa, oleju też nie bierze, zapłon chyba w porządku tzn ustawiony na znaki, turbo nie puszcza oleju na intercooler, pozostaje chyba pompka albo cała pompa wtryskowa do sprawdzenia. A zapomniałem dodać końcówki wtrysków nowe Boscha, były zmienione właśnie pok kątem tego dymienia ale nic śię nie zmieniło.


Post Wysłano: 30 mar 2008, 11:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7206
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
radzilbym sprawdzic jeszcze jakie cisnienie wytwarza pompa zasilajaca paliwa (moze raczej jakie jest w ukladzie) - na wolnych i wyzszych obrotach. Chodzi mi o cisnienie na wyjsciu z filtra paliwa.
Czy mógłbyś napisać jakie są objawy spadku wydajności pompki paliwa. Czy może tak być że bez ładunku lub naczepy pomka daje wystarczającą ilość paliwa a z ładunkiem kiedy potrzebna jest moc gdy pompa wtryskowa daje na tłoczkach maksymalną dawkę czy w tym momencie może pompka paliwa mieć za małą wydajność z powodu zużycia. Rozebrałem pompkę w manie i wygląda w środku jak nowa nie widać aby był tłoczek wyrobiony lub obudowa tyle że od nowości nie ruszana była pompka a przebieg około 1,120 miliona km. Nie kopci pali normalnie ale pod ładunkiem słabo się zbiera trzeba wcisnąć pedał gazu w podłogę aby zaczął sie normalnie zbierać. Jakie ciśnienie powinna dawać pompka paliwa na wolnych obrotach i maksymalnych w manie 19.464
Cytuj:
Mam jeszcze jedno pytanie czy pompka zasilająca może mieć wpływ na dymienie kolor biały -lekko niebieski. Mam taki problem w drugiej scanii po odpaleniu po nocy lub dłuższej przerwie puszcza taki biało niebieski dymek i trochę nierówno pracuje.
Stawiam na słabą kompresie w którymś cylindrze jak się trochę rozgrzeje silnik to wszystko wraca do normy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 kwie 2008, 8:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

u mnie było coś podobngo - turbina podawała ok. 1,6 - 1,8 a auto w początkowej fazie rozpędzania było jak muł - potem sie okazało że to wina pompy. Po regeneracji wszystko wróciło do normy.

Korzystajac z okazji - a nie chce zakladac nowego tematu - Czym moze być spowodowane występowanie czarnego nalotu na filtrze powietrza ??


Pozdrawiam

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: