Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 lut 2008, 15:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2008, 10:17
Posty: 22
Lokalizacja: Olkusz

... jak w temacie. Możliwe jest aby przyczyną był zbyt luźny pasek klinowy? Fakt faktem "świszczy" delikatnie przy ruszaniu, ale naciąg podobno jest odpowieni.


Post Wysłano: 07 lut 2008, 15:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Pompa wodna jest na pasku więc to możliwe, napisz jeszcze co to za autko.


Post Wysłano: 07 lut 2008, 15:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2008, 10:17
Posty: 22
Lokalizacja: Olkusz

Zwyczajny dostawczak Lublin. Pasek nie jest bardzo luźny,a bynajmniej wydaje mi sie ze nie az tak, zeby płyn chlodzacy sie gotowal i znacznie ubywal.


Post Wysłano: 07 lut 2008, 15:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Może termostat nie otwiera (wymontuj go i będziesz wiedział o co chodzi) albo masz syf w chłodnicy. Ale skoro mówisz że piszczy przy starcie to raczej pompa niedomaga a pasek niema siły jej uciągnąć i się ślizga.


Post Wysłano: 07 lut 2008, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Czy to lublin serii 1 ?


Post Wysłano: 07 lut 2008, 18:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2008, 10:17
Posty: 22
Lokalizacja: Olkusz

Lublin II


Post Wysłano: 07 lut 2008, 19:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lis 2006, 0:33
Posty: 4

Padło sprzęgło wiskotyczne na wiatraku, prawdobpodobnie.


Post Wysłano: 07 lut 2008, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2008, 10:17
Posty: 22
Lokalizacja: Olkusz

Aha, silnik jest gorący. Wydaje mi sie że na tyle, ze powinien zalaczyc sie wentylator, a nie zalacza. Byly jeszcze spekulacje ze moze to byc łozysko albo uszczelka pod głowica.


Post Wysłano: 09 lut 2008, 9:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2008, 11:31
Posty: 11
GG: 0

Padła wiskoza.Dla pewności możesz jeszcze wyjąć termostat i pojeździć bez niego.


Post Wysłano: 09 lut 2008, 13:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Mało prawdopodobne, by pompa wody stawiala taki opór, by się pasek ślizgał.Alternator, owszem.Chyba ,że zatarłoby się w niej łożysko.Ale to po zdjęciu paska da się wyczuć "ręcznie". Czasem zdarzało się (choć Żuku nie wiem jak jest) ,ze spadl wirnik w pompie.
Jeśli uszczelka pod glowicą, to będzie stwarzać ciśnienie w ukł. chłodzenia i wyrzucać plyn.
A co do "Wydaje mi sie że na tyle, ze powinien zalaczyc sie wentylator, a nie zalacza." to najprościej złączyć przewody od wyłącznika wentylatora i tak jeżdżąc, z uruchomionym wentylatorem, sprawdzić czy pomoże.Tyle,ze włącznik po to jest z reguły umieszczany w dolnej części chłodnicy, by zalączyć wentylator, gdy tam temperatura przekroczy określoną wartość.Jeśli termostat nie będzie otwierał, to to nie nastąpi.Tak samo gdy chłodnica bedzie zapchana

_________________
ego


Post Wysłano: 09 lut 2008, 16:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2008, 11:31
Posty: 11
GG: 0

Dobra kolego, z tą uwagą że w lubelaku wentylator nie jest napędzany silnikiem elektrycznym tylko ma napęd ze sprzęgła wiskotycznego.


Post Wysłano: 11 lut 2008, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Dobra kolego, z tą uwagą że w lubelaku wentylator nie jest napędzany silnikiem elektrycznym tylko ma napęd ze sprzęgła wiskotycznego.
W takim razie sprzęglo ma z reguły blokadę. Najczęściej w postaci przesuwek.
Wnioskowałem z powyższego cytatu : " Aha, silnik jest gorący. Wydaje mi sie że na tyle, ze powinien zalaczyc sie wentylator, a nie zalacza... "

Sprzęgło wiscotyczne załączy wentylator, gdy zacznie na nie dmuchać gorące powietrze z gorącej chłodnicy. A by ona byla gorąca, to musi a-byc otwarty termostat. b-musi pracować pompa wody c-musi być drożna chłodnica.

_________________
ego


Post Wysłano: 13 lut 2008, 17:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2008, 10:17
Posty: 22
Lokalizacja: Olkusz

Wiatrak wymieniony, usterka usunięta 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: