Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 gru 2006, 12:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

Może ktoś wyjaśnił by mi jak poszczególni producenci trucków stosują metody wtrysku w swoich maszynach. Z góry dziękuje!


Tytuł:
Post Wysłano: 30 gru 2006, 1:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Producenci cieżarówek aktualnie w nowych pojazdów stosują dwa systemy zasilania. Common Rail lub pompowtryski (narazie więszkość). A jacy konkretnie to tak. MAN w TGA stosuje Common Rail, DAF XF 105 ma pojedyńcze sekcje wtryskowe (pompa przewód wtryskiwacz) Renault chyba tez miało Common Rail (ale nie dam sobie reki uciąc) ale DXi ma na bank pompowtryski tak samo Volvo I Scania choć jak byś popatrzył na forum to byś wiedział że Scania w wersji Euro 5 będzie zasilania właśnie Common Rail iveco Stralis też pompowtryski, Mercedes PLD (pompa przewód wtryskiwacz) no i to by było chyba na tyle.

Pozdrawiam :wink:

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 26 maja 2007, 13:28

Panowie prosta sprawa, pompowtryskiwacze MAXymalnie potrafią zajść do euro3 , więc aby osiągnąć coś lepszego E4 i E5 trzeba cholernie dużego ciśnienia nawet do 1300 atmosfer czyli cpmonrail.


Tytuł:
Post Wysłano: 27 maja 2007, 9:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Z tego co mi wiadomo nowe pompowtryskiwacze osiagaja cisnienie efektywne nawet ponad 2000 bar.


Tytuł:
Post Wysłano: 27 maja 2007, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
Panowie prosta sprawa, pompowtryskiwacze MAXymalnie potrafią zajść do euro3 , więc aby osiągnąć coś lepszego E4 i E5 trzeba cholernie dużego ciśnienia nawet do 1300 atmosfer czyli cpmonrail.
Ale żeś wymyślił to ciekawe dlaczego w Scanii normę Euro 4 i 5 osiąga się jednak na pompowtryskiwaczach, które według ciebie osiągną tylko Euro 3.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 maja 2007, 9:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2006, 18:12
Posty: 171
GG: 8161983
Lokalizacja: Kalisz/PPL

No to ja może z innej strony....pompowtryski (przynajmiej w osobówkach) nigdy nie będą tak czyste jak CR...a co do ciśnienia wtrysku to motor 1,4 TDI z grupy VAG miał ciśnienie wtrusku 2000 bar....pompowtryski miały zawsze troche większe cisnienia niż CR przez co pracowały głośniej niż swoje odpowiedniki w CR......


Tytuł:
Post Wysłano: 28 maja 2007, 17:40

adonnay, jeśli wiesz co to scannia (choć wątpie) a co dopiero pompowtryskiwacz takie pierwsze co weszły najpierw do osobówek sterowane poprostu impulsem elektrycznymw każdym momecie nawet pod obciążeniem i dlatego wszysie audi i vw dymią sadzą przy lekkim przymileniu, wto w scannia ma inteligentny komp sterujący który wie kiedy dodać paliwa więcej a kiedy mniej scannia nazwała to jakoś po swojemu a to dawno było i niepamiętam, a po drugie zwiętrzyli ciśnienie zmienili końcówki wtrysków i krztałt głowicynad komorą spalania i to im pomogło w kwestii EURO. To jest patent scanni i ''pompowtryskiwacz to to się nie nazywa''.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 maja 2007, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Cytuj:
adonnay, jeśli wiesz co to scannia (choć wątpie) a co dopiero pompowtryskiwacz takie pierwsze co weszły najpierw do osobówek sterowane poprostu impulsem elektrycznymw każdym momecie nawet pod obciążeniem i dlatego wszysie audi i vw dymią sadzą przy lekkim przymileniu, wto w scannia ma inteligentny komp sterujący który wie kiedy dodać paliwa więcej a kiedy mniej scannia nazwała to jakoś po swojemu a to dawno było i niepamiętam, a po drugie zwiętrzyli ciśnienie zmienili końcówki wtrysków i krztałt głowicynad komorą spalania i to im pomogło w kwestii EURO. To jest patent scanni i ''pompowtryskiwacz to to się nie nazywa''.

Szczerze współczuję. Mogę zrozumieć że jest to tylko prowokacja na tym forum a ty koleżko tak się znasz na układach wtryskowych w ciężarówkach jak koty na podróżach na Marsa. Proszę Cię poczytaj troszeczkę popytaj mądrzejszych zanim wypowiesz się w tak żenujący sposób. Pamiętaj lepiej ciągle pytać jeśli nie jest się pewnym mając świadomość że wszystkiego się nie wie to żadna ujma. Niż udawać że się znasz a tak naprawdę twoje wiadomości są bliskie zeru i daleko mijają się z prawdą.


Tytuł:
Post Wysłano: 28 maja 2007, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
No to ja może z innej strony....pompowtryski (przynajmiej w osobówkach) nigdy nie będą tak czyste jak CR...a co do ciśnienia wtrysku to motor 1,4 TDI z grupy VAG miał ciśnienie wtrusku 2000 bar....pompowtryski miały zawsze troche większe cisnienia niż CR przez co pracowały głośniej niż swoje odpowiedniki w CR......
No CR ma ta zalete ze wtryskiwacze sa sterowane elektrycznie (cisnienie wtrysku praktycznie jednakowe w kazdej chwili), no i caly cykl wtrysku jest podzielony na kilka dawek - w przypadku pompowtryskiwaczy mamy manewr ograniczony. Co prawda byly stosowane wtryski (dwusprezynowe) w ktorych wystepowaly dwie fazy.
Z tego co pamietam to pompowtryskiwacze PDE mialy cisnienia rzedu 1800bar, a te nowsze HPI cos kolo 2100bar.
Cytuj:
adonnay, jeśli wiesz co to scannia (choć wątpie) a co dopiero pompowtryskiwacz takie pierwsze co weszły najpierw do osobówek sterowane poprostu impulsem elektrycznymw każdym momecie nawet pod obciążeniem i dlatego wszysie audi i vw dymią sadzą przy lekkim przymileniu, wto w scannia ma inteligentny komp sterujący który wie kiedy dodać paliwa więcej a kiedy mniej scannia nazwała to jakoś po swojemu a to dawno było i niepamiętam, a po drugie zwiętrzyli ciśnienie zmienili końcówki wtrysków i krztałt głowicynad komorą spalania i to im pomogło w kwestii EURO. To jest patent scanni i ''pompowtryskiwacz to to się nie nazywa''.
szczerze, to ja tez nic z tego nie rozumiem :|


Tytuł:
Post Wysłano: 29 maja 2007, 11:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2006, 14:56
Posty: 34
Lokalizacja: Lublin

co jak co ale glown iproducenci jak Scania czy Volvo stosuja pompowtryski i spelniaja norme euroV nawet ostatno Volvo wprowadza juz silnik D13B i euro V spelniło stosujac egr i silnik jest takze na pompowtryskach pewnie wiec tak zle z tymi pompowtryskami nie jest Cisnienia wtrysku powyzej 2000 bar

_________________
MISIEK


Tytuł:
Post Wysłano: 29 maja 2007, 15:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Z tego co pamietam czytajac Trakera Scania dla spelnienia normy Euro 5 zrezygnowala z pompowtryskow i przeszla na CR. Mowie oczywiscie o silniku XPI. Cisnienie wtrysku ma sie utrzymywac na okolo 2400 barow niezaleznie od obrotow do tego ulepszony EGR i turbosprezarka VGT.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 29 maja 2007, 19:56

adonay gościu śmieszny, powiadasz że inni to nieuki widać że niemasz do czynienia ani z teorią ani z praktyką jeszcze sie nie wyjawnie z kim macie przyjemność chodzi mi o mój zawód ale ''chester'' wie co pisze pompowtryski to od dłuższego czasu przeżytem który wkońcu odejdzie do lamusa. Cester z tą turbosprężarką o zmiennej geometrii to ją oznacza się skrótem VTG.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 maja 2007, 15:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Cytuj:
''chester'' wie co pisze pompowtryski to od dłuższego czasu przeżytem
Nie napisalem ze od "dluzszego czasu". Scanie z systemem wtrysku HPI sa na pompowtryskiwaczach i te spelniajace Euro 4 tez sa na pompowtryskiwaczach. Dopiero Euro 5 bedzie na CR.

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 30 maja 2007, 17:08

i dla tego odejdą w zapomnienie przyszłaść jak narazie to CR.


Tytuł:
Post Wysłano: 30 maja 2007, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Z tego co pamietam czytajac Trakera Scania dla spelnienia normy Euro 5 zrezygnowala z pompowtryskow i przeszla na CR. ....
Cytuj:
Nie napisalem ze od "dluzszego czasu". Scanie z systemem wtrysku HPI sa na pompowtryskiwaczach i te spelniajace Euro 4 tez sa na pompowtryskiwaczach. Dopiero Euro 5 bedzie na CR.
No to jeszcze raz (ostatni) napisze (bo z tego co czytam to do niektorych to niedociera ....), silniki z pompowtryskiwaczami tez spelniaja norme E5 (m. in w Scanii - nawet V8 ).
I albo w tych gazetach [wycenzurowano] wypisuja, albo sa klopoty ze zrozumieniem tekstu...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: