Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2021, 20:09
Posty: 2

Mam problem z rozmieszczaniem ładunków na tirze w momencie, gdy ładunki różnią się znacznie wagą i wysokością, np. jak mam niskie, lekkie palety i bardzo ciężkie + wysokie. Zastanawiam się jak powinienem rozmieścić je na tirze, żeby nie uległy uszkodzeniu w trasie? Pytałem w pracy kierowników, ale zbywają moje pytania, albo sami nie wiedzą do końca jak to rozmieścić. Poradzili mi tylko, żebym zabezpieczał to tyczkami, ale tyczki nie wytrzymują ciężaru. Jestem nowy w branży, chce się tego nauczyć, ale nie znam odpowiedzi na wszystkie pytania. Nie mam problemu, gdy są tzw. calaki, czyli np. palety z wodą, które są owijane przez maszynę. Problem też powstaje, gdy mam załadować palety owijane przez pracowników ręcznie, ponieważ są bardzo luźno owinięte.
Czy u Was w firmach w branży spożywczej palety są owijane przez osobę, a nie maszynę?
Może ktoś ma jakieś wskazówki jak to robić? Będę wdzięczny!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

branża nie ma znaczenia.
ja palety ładuję różnie i bardzo rzadko czymkolwiek je spinam - czasami od tyłu daje listwę zaporową.
domyślam się że ładujesz chłodnie lub izotermy.
nie wiem jaka jest różnica w wysokości ale jak duża to te niskie na sam tył naczepy a wysokie od przodu - tu musisz uważać by nie przeładować osi napędowej lub by za dużo nie było na samym przodzie.
tak bez popatrzenia na towar czy bez danych o wadze i wysokości to bardzo trudno coś racjonalnie doradzić.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 wrz 2021, 20:09
Posty: 2

Cytuj:
branża nie ma znaczenia.
ja palety ładuję różnie i bardzo rzadko czymkolwiek je spinam - czasami od tyłu daje listwę zaporową.
domyślam się że ładujesz chłodnie lub izotermy.
nie wiem jaka jest różnica w wysokości ale jak duża to te niskie na sam tył naczepy a wysokie od przodu - tu musisz uważać by nie przeładować osi napędowej lub by za dużo nie było na samym przodzie.
tak bez popatrzenia na towar czy bez danych o wadze i wysokości to bardzo trudno coś racjonalnie doradzić.
Dzięki za odpowiedź! Jeśli o konkrety to palety często sięgają dachu naczepy i są to palety z napojami. Wielkości palet są naprawdę różne, od właśnie takich mega wysokich, do palet jednowarstwowych.
Czasem jest tak, ze paleta jest właśnie wysoka, ale lżejsza niż ta paleta niska i wtedy to rozumiem jak to załadować. Gorzej jak jest wysoka, bardzo ciężka i do tego jakieś małe i lekkie. Wtedy mam problem jak to rozmieścić.
I kolejny problem jest wtedy, jak trzeba załadować tira zgodnie z miejscowościami w jakich sie zatrzymuje. Czyli na sam koniec towar dla ostatniej miejscowości, a na przód dla tej pierwszej, no i wtedy ciężko to rozmieścić zgodnie z zasadami.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Coś się zagubiłeś. Napoje po dach? To ile ta paleta by ważyła? Półtorej tony?
A kolejność odwrotnie. Pierwszy punkt idzie na końcu a ostatni pod agregat.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: