Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 cze 2019, 14:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 cze 2019, 14:20
Posty: 3

Witam . Jak w temacie ząbkują mi opony na osi napędowej w Volvie . Nie mam retardera tylko hamulec silnikowy , amory wymienione , miechy nowe, nie ma luzów, zbieżność ok . No i nie mogę znaleźć przyczyny a opony zużywają się dramatycznie szybko.


Post Wysłano: 17 cze 2019, 15:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Toś podał dane :D
A rozmiar, a marka, a warunki jazdy, a foto.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 17 cze 2019, 15:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 cze 2019, 14:20
Posty: 3

Opony Firestone 315/80/22,5 , warunki pracy w większości autostrady , auto jeździ z naczepą chłodnią .nie jest przeładowywane. Wcześniej mieliśmy opony Pirelli też zaczęły ząbkować i za radą fachowców zmieniłem na nowe bo to ponoć była wina opon.


Post Wysłano: 17 cze 2019, 15:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Opony Firestone 315/80/22,5 , warunki pracy w większości autostrady , auto jeździ z naczepą chłodnią .nie jest przeładowywane. Wcześniej mieliśmy opony Pirelli też zaczęły ząbkować i za radą fachowców zmieniłem na nowe bo to ponoć była wina opon.
No i mieli rację. Wybierzcie w końcu prawidłowe ogumienie a nie takie które się przegrzewa na autostradzie (pod 80tką) i od razu na takie z podpartymi kostkami. Kompletnie nie trafiony rozmiar i ogumienie na dalekie przeloty autostradowe. Robisz z oponę gumkę do mazania pod ta chłodnią więc nie dziw się, że tak się zużywają skoro nie dajesz im szansy na odprowadzenie ciepła i konstrukcją opony (marka i budowa bieżnika) i rozmiarem opony.
Zacisnąć pośladki i zjeździć. W momencie do pogłębienia rotować opony aby wyrównać. Od połowy bieznika może się poprawić, mozliwe że zacznie się wyrównywać ale to gdybanie bo zalezy od budowy opony.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 19 cze 2019, 5:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 cze 2019, 14:20
Posty: 3

Ok . Dziękuję. Ale nasówa mi się kolejne pytanie : To jakie opony proponujesz założyć w przyszłości?


Post Wysłano: 19 cze 2019, 12:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Ok . Dziękuję. Ale nasówa mi się kolejne pytanie : To jakie opony proponujesz założyć w przyszłości?
O profilu 80 na autostradę w gorąc i pod chłodnią ? :mrgreen: nooo masz wręcz graniczne oczekiwania, prawie jak autokar :lol: . Ale skoro tak ma być to jak najbardziej "ubite" w konstrukcji bieżnika i jednocześnie jak najlżej skonstruowane wewnątrz (do odprowadzenia ciepła). Więc wychodzi na opony paliwooszczedne (klasy Energy Michelina, Fuel od GY czy EcoPlus od Contiego). Ale musisz się wtedy pogodzić z mniejsza przyczepnością, zwłaszcza w zimie. Coś kosztem czegoś....zawsze :wink: . Budżetowymi oponami jak do tej pory nie rozwiążesz problemu.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 19 cze 2019, 12:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Nie lepiej przejsc na 70mtki?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 21 cze 2019, 0:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

jakie amortyzatory -marka ,kiedy zmienione skoro nowe.nie ma luzow jak sprawdzone. Czy zwrocona uwaga na szczegoly tzn zdarza sie ze sruba przechodzaca przez ucho amortyzatora jest pol milimetra wybita bo miala luz w starym amorze. A czesto mechanicy nie zwracaja na to uwagi i przykrecaja te stare sruby i ten luz wybija luz w nowym i amoryzator nie tlumi drgan tak jak powinien. milimetrowy luz przy setkach tysiecy obrotow kola i minimalne podskoki ktorych nie tlumi amor A TYM SAMYM wybijanie opon i zabkowanie. 80 sa lepszymi gumami od 70-tek ale jest warunek trzeba na tych 80-tkaCH Z naczepa zmiescic sie w 4m.


Post Wysłano: 21 cze 2019, 6:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Z tymi amorami to już legendy słyszałem, u mojego brata jeden się wogóle wylał na tyle także go nie było i nic opony nie ząbkowały (SP 446)


Post Wysłano: 04 lis 2019, 2:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

z zabkowaniem to jest zlozony temat . wszystko zalezy jak sie uszkodza amortyzatory,zawieszenie . Raz zabkuja ,raz wybija w srodku ,raz splywania. A niekiedy po zdieciu amorow nic sie nie dzieje tylko tyl podskakuje ,a czasami momentalnie robi gigantyczne fale. Generalnie zabkuje jak jest malenki luz,wystarczy minimalnie wybity sworzen na ktorym mocowany jest amor i wtedy malenki luz drgania nim zacznie dzialac amor wysoka czestotliwosc i schodkuje. Sami chyba mieliscie kontakt z wybitymi oponami i sami wiecie ze jest roznie. Kiedys jezdzilem LIazem ktory fabrycznie nie mial amortyzatorow a opony zuzywaly sie podrecznikowo-choc kiedys jeden mi wpieral ze LIAZ ma takie zawieszenie ze zawsze wybiera kanty i sie nie da tego zlikwidowac ,a ja mu pokazuje w moim i cisza . W IFIE amortyzatory czy byly zuzyte czy nowe nie mialo to najmnijszego znaczenia opony i tak dobrze zuzywalo .A jak zaczolem jezdzic dzisiejszymi ciezarowkami to we wszystkich amory maja gigantyczne znaczenie, choc o dziwo opony bardziej niszcza amortyzatory ktore zaczynaja nawalac niz te ktore tylko wisza na ramie i w ogole nie dzialaja


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: