Strona 10 z 16 [ Posty: 309 ] Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1216 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 wrz 2021, 15:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2011, 17:15
Posty: 143
GG: 0
Samochód: man

Rozmiar 315/70x22.5.Co do przeładowania max co może auto ważyć to 22t.Auto 2 osiowe a że wozi towar płynny myślę że tył jest bardziej obciążony.Znajomy ma auto z wagą i jemu pokazuje rozkład masy na przodzie 5-6t a tył 14-16t przy maksymalnym załadunku i jego auto ma krótszy rozstaw osi.Z tyłu też mam 70 i nie chciał bym zmieniać wszystkiego na raz.


Post Wysłano: 04 wrz 2021, 16:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Musi mieć za dużo ładunku na zwisie tylnym i się robi dźwignia, bo na pusto przód jest cięższy w większości większych cięzarowek jak te 5 ton.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 04 wrz 2021, 16:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2011, 17:15
Posty: 143
GG: 0
Samochód: man

Z tego co widzę czy będą to 70 czy 80 to nośność opony to 156=4t.Przy szerszych oponach typu 385/55 to 160=4.5t i różnica w wysokości ok.5.5cm plus szersze felgi(których nie mam na stanie)(: A z innej beczki tą zimą musiałem wymienić akumulatory firmy Banner które wytrzymały rok a przy -20 po weekendzie nie chciały uruchomić samochodu.Tym razem kupiłem najtańsze bo jak droższe wytrzymują rok to po co przepłacać i dla tego zastanawiam się nad zakupem opon tańszych bo jak mają wytrzymać nie wiele dłużej to po co przepłacać.


Ostatnio zmieniony 04 wrz 2021, 16:44 przez tommy137, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 04 wrz 2021, 16:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

164 to 5t mam takie dunlopy na 3 osi

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 04 wrz 2021, 16:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2011, 17:15
Posty: 143
GG: 0
Samochód: man

Ale pewno masz 385 i dlatego nośność 4.5t a czy ja mam 315/70 czy 315/80 nośność jest taka sama.A z przodu szerokie kapcie może i mają swoje zalety ale na pewno brudzą auto szybciej.


Post Wysłano: 04 wrz 2021, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

385/65 164 index nośności 5000kg na oponę a przody 315/80 i nie pamiętam dokładnie ale coś koło 4200kg

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 04 wrz 2021, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

385/65 5 ton to rzadkość ,przewaznie to 4,5t,przednia D346 w takim rozmiarze to opona 4,5 t, w dunlopie 5t D247 ,D246 ale to są opony naczepowe i oznaczone są HL (High Load), 315/80 mają prawie u wszystkich producentów wyższa nośność niż 315/70 w D346 przez 80 producent podaje że to 4 tonową opona przez 70 podają 3,75t.


Post Wysłano: 04 wrz 2021, 21:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Tomco23 kmax s ma wersje 4500kg i 5000kg do wyboru w 385/65
https://www.goodyear.eu/pl_pl/truck/tyr ... axsg2.html

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 04 wrz 2021, 21:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
Tomco23 kmax s ma wersje 4500kg i 5000kg do wyboru w 385/65
https://www.goodyear.eu/pl_pl/truck/tyr ... axsg2.html
Zauważyłem właśnie że od niedawna oferuje wzmocnione D346 oznaczając je D346+ HL w rozmiarze 385/65 indeks 164 oraz 315/70 takim samym oznaczeniu + i HL i indeksie 156.Ale w zeszłym roku ich nie bylo.Ale prawdę powiedziawszy 385/65 i 5t są dostepne prawie tylko i wyłącznie w markach koncernu GY a przeważnie ten rozmiar jest w indeksie 160


Post Wysłano: 04 wrz 2021, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 393
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Tylko co daje ten HL w 315/70 jak indeks nośności 156 jak w każdej innej.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 04 wrz 2021, 21:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
Tylko co daje ten HL w 315/70 jak indeks nośności 156 jak w każdej innej.
Najczęściej 315/70 jest w indeksie 154 i takie są normalne D346 , 156jest typowy w oponach 315/80
Cytuj:
A z przodu szerokie kapcie może i mają swoje zalety ale na pewno brudzą auto szybciej.
Ja tam nie zauważyłem że 385 bardziej brudzi niż 315. A mamy je też na autach bez poszerzających nakładek.


Post Wysłano: 05 wrz 2021, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Tomco23 kmax s ma wersje 4500kg i 5000kg do wyboru w 385/65
https://www.goodyear.eu/pl_pl/truck/tyr ... axsg2.html
Zauważyłem właśnie że od niedawna oferuje wzmocnione D346 oznaczając je D346+ HL w rozmiarze 385/65 indeks 164 oraz 315/70 takim samym oznaczeniu + i HL i indeksie 156.Ale w zeszłym roku ich nie bylo.Ale prawdę powiedziawszy 385/65 i 5t są dostepne prawie tylko i wyłącznie w markach koncernu GY a przeważnie ten rozmiar jest w indeksie 160
I fulda ecotonn 385/65 od dość dawna - ale to naczepówka ( często jednak widywana na przodach )

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 06 wrz 2021, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Fulda to marka GY frontowa to Ecocontrol ,wyglada identycznie jak Avant Debicy ale mam wrazenie ze guma lepsza


Post Wysłano: 07 wrz 2021, 8:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Bo Dębica, Sava, Fulda i jakieś jeszcze Kelly to wszystko jeden gips spod skrzydeł GY.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 09 wrz 2021, 13:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 gru 2020, 20:40
Posty: 11
GG: 2139794
Samochód: Volvo FH 500
Lokalizacja: Kielce

Witam. Mam pytanie jeździł ktoś na Bridgestone Duravis 002 w rozmiarze 315/70?
Obecnie jeżdze na Continentalach EcoPlus HS3 które po 18 misiącaxh i przejechaniu 210000km zaczeły pękać w środku i w dodatku zaczeło opone fałdowac :shock:
Dodam że z opon naczepowych Continental też jestem średnio zadowolony i przechodze na Bridgestone.

Więc może ktoś podpowie jak na przodzie Bridgestone się zachowuje? Czy może lepszy będzie GoodYear?


Post Wysłano: 12 wrz 2021, 22:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Na jaką felgę i czy da się założyć na przód do scani r solo 6x2 opony 425 lub 445/65r22.5. auto na pusto waży 15t na dodatek silnik V8.
Che unikać siadania przodem auta na miękkim. I podnieść trochę przód

Potrzebuje też opon 295/60r22.5 Ewa 315/60 które na wleczonej bez trudu wytrzymają 7.5 tony nacisku. Większe ani szersze nie pozwolą na podniesienie osi wleczonej.


Post Wysłano: 13 wrz 2021, 18:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

425/65 felga to 13"; 445/65 to 14"

Zmierzyłem zapasówki w garażu 425 aeolus ma 33cm w bieżniku, 445 też aeolus ma 35cm. Przodowy 385/65 hsc1 ma ciut ponad 31cm a jakiś dunlop sp244 leżał obok w 385/65 i miał 33cm w bieżniku. Chyba prościej 385/65 i już o ten centymetr czy 2 nie przyjdzie

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 07 paź 2021, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Jakie 385/65r22.5 na przód polecacie ? budżet nie gra roli ma być dobra trakcja i szeroki bieżnik.


Post Wysłano: 08 paź 2021, 1:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Jak budżet nie gra roli zaczął bym od michelina ;) -dobra trakcja to szerokie pojecie co masz na myśli auto z napędem na przód?


Post Wysłano: 08 paź 2021, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

auto bez napędu chodzi mi o prowadzanie po wodzie śniegu błocie zęby miało jakiś bieżnik a nie 4 pasków jak naczepówka.
auta 6x2 z rozstawem 430cm ale mocno długa zabudowa tzn 7.5m z dużym zwisem tylnym przez co na przodzie jest max 5-6 ton nacisku 5t na pusto 6t zładowany auto wozi bydło. wiec nacisk cały się zmienia. i przód lubi być pchany mimo skręconych kół

myślałem nawet o jakimś budowlanym lub zimowym modelu ale jest to się ma do ścieralności opony ? auto lata nawet po 500km w jedna stronę i nie ma odcinki.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 10 z 16 [ Posty: 309 ] Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1216 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: