Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 sty 2009, 11:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam auto niechce palic jak dłużej postoi np: jak postoi około 6 godzin to długo kręci ale zapali, ale jak stoi już całą noc to w ogóle nichce załapać wtedy podnosze kabine pompuje pompką troche długo kręci ale zapali, koledzy co się mogło stać dodam tylko, że problem zaczą się zaraz po wymianie uszczlki pod głowicą auto już na drugi dzień nichciało zapalić dodam tylko, że jak zapali to już puźniej pali elegancko puł obrotu.
Co się mogło stać myśle, że paliwo się cofa. :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 25 sty 2009, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 gru 2008, 22:32
Posty: 145
GG: 7751267
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Poznań

Kolego miałem podobny problem ale w Actros'ie. Nie chciał zapalić, musiałem pod pompować pompką od odstojnika i odpalił. Też długo się z tym męczyłem. Znalazłem jakiegoś gościa co jest w tych sprawach obcykany i stwierdził, że jest pompa paliwowa zje..... . Wymienił i gra do dziś:) :D

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.


Post Wysłano: 25 sty 2009, 12:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

U mnie w 18.284 było cos takiego. Własnie po postoju bardzo ciezko palił. Akurat auto było na warsztacie na wym. oleju takze myslałem ze (nowe) filtry paliwa były do dupy. Filtry załozyli (inne) i jakies tam uszczelnienia i zaworki na pompie wymienili. Nic powaznego bo naprawa kosztowała ok 200 zł.

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Post Wysłano: 25 sty 2009, 12:25

U mnie w Volvie FH, z 2007 roku, gdy auto postało 2 dni i po odpaleniu silnik przez moment chodził na 3, 4 cylindry. Wadą okazał się być brak współliniowości pomiędzy filtrami paliwa a podstawą filtrów. Wymienili podstawę i wszystko zaczęło normalnie chodzić.


Post Wysłano: 25 sty 2009, 13:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zacznij od sprawdzenia a wzasadzie od wymiany po takim przebiegu auta zaworka zwrotnego na pompie wtryskowej tam gdzie jest przykręcony powrót do zbiornika paliwa i przewód nadmiarowy z przelewów od wtryskiwaczy na klucz 19. potem zostają ci zaworki w pompce paliwa i pompce ręcznej. No i podstawa że układ musi być szeczelny zadnych wycieków paliwa nie może być w okolicach pompy wtryskowej i wtryskiwaczy
Ja ostatnio dałem coś koło 150 złoty za ten zaworek i wszystkie zaworki do do pompek paliwa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 sty 2009, 14:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 gru 2008, 20:11
Posty: 94
GG: 7673682
Samochód: Yamaha, Aerox

A ja wyczyściłem tylko ten zawór zwrotny i działa :)


Post Wysłano: 25 sty 2009, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
A ja wyczyściłem tylko ten zawór zwrotny i działa :)
a ja sobie załorzyłem drugi, bo pierwszy jest w moim przypadku w tej przedłużce co wychodzi z pompy a do przedłurzki była wkręcona sruba z otworkami a zamiast tej zwykłej śruby mam teraz zaworek zwrotny. Teraz przynajmiej silnik równo pracuje i nie falują obroty na zimnym silniku. Co prawda ten stary zawór trzymał paliwo ale nie utrzymywał odpowiedniego cisnienia widocznie sprężynka się trochę wyrobiła a ciśnienie paliwa powinno wynosić 2,5 bara
Dlatego radze wymienić ten zaworek bo koszt nie duży

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 sty 2009, 14:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 sty 2009, 0:28
Posty: 12
GG: 0
Samochód: SPRAWNE
Lokalizacja: RACIBÓRZ - BABORÓW

aby ustrzec się na przyszłość podobnych dolegliwości warto zainstalować pomiędzy smokiem na baku a pompką paliwa tzw separator paliwa ( szklana półkula z sitkiem korkiem spustowym no i wejściem i wyjściem produkt polski koszt około 100 PLN) wyłapie wszyskie śmieci i wodę już przed pompką . W man`ach ( i w innych ) filtry paliwa są zainstalowane za pompką paliwową więc pompka pompuję " brudne " paliwo co nie wpływa pozytywnie na żywotność pompki i zaworków :wink:

_________________
===============================
KTO JEŹDZI MAN`EM
TEN JEST PANEM - SERWISÓW


Post Wysłano: 25 sty 2009, 15:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
aby ustrzec się na przyszłość podobnych dolegliwości warto zainstalować pomiędzy smokiem na baku a pompką paliwa tzw separator paliwa ( szklana półkula z sitkiem korkiem spustowym no i wejściem i wyjściem produkt polski koszt około 100 PLN) wyłapie wszyskie śmieci i wodę już przed pompką . W man`ach ( i w innych ) filtry paliwa są zainstalowane za pompką paliwową więc pompka pompuję " brudne " paliwo co nie wpływa pozytywnie na żywotność pompki i zaworków :wink:
Zastosowaliśmy coś takiego w Volvie FH12. U nas wygląda to tak: są 2 takie separatory (jeden za drugim) + dodatkowa pompka ręczna zaraz za nimi. Dodam że separatory są pełne po ok. 3 miesiącach. :wink:


Post Wysłano: 25 sty 2009, 15:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No w volvie jest jeszcze gorzej bo nawet fabrycznie nie ma odstojnika tylko pojedynczy filtr paliwa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 sty 2009, 15:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 sty 2009, 0:28
Posty: 12
GG: 0
Samochód: SPRAWNE
Lokalizacja: RACIBÓRZ - BABORÓW

Cytuj:
No w volvie jest jeszcze gorzej bo nawet fabrycznie nie ma odstojnika tylko pojedynczy filtr paliwa
filtr jeden czy dwa nie ma znaczenia ważne że dopiero za pompką paliwa , a separator czyści paliwa już przed pompką i zaworkami

_________________
===============================
KTO JEŹDZI MAN`EM
TEN JEST PANEM - SERWISÓW


Post Wysłano: 25 sty 2009, 15:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 gru 2008, 20:11
Posty: 94
GG: 7673682
Samochód: Yamaha, Aerox

Cytuj:
Cytuj:
A ja wyczyściłem tylko ten zawór zwrotny i działa :)
a ja sobie załorzyłem drugi, bo pierwszy jest w moim przypadku w tej przedłużce co wychodzi z pompy a do przedłurzki była wkręcona sruba z otworkami a zamiast tej zwykłej śruby mam teraz zaworek zwrotny. Teraz przynajmiej silnik równo pracuje i nie falują obroty na zimnym silniku. Co prawda ten stary zawór trzymał paliwo ale nie utrzymywał odpowiedniego cisnienia widocznie sprężynka się trochę wyrobiła a ciśnienie paliwa powinno wynosić 2,5 bara
Dlatego radze wymienić ten zaworek bo koszt nie duży
Wiem, ale mesiek nie chciał gadać, i robiłem go w pośpiechu.

Skoro jest dobrze to po co narażać się na niepotrzebne koszty :)

Ale na 2 raz już go wymienię :)

pozdro


Post Wysłano: 27 gru 2019, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

Cytuj:
Zacznij od sprawdzenia a wzasadzie od wymiany po takim przebiegu auta zaworka zwrotnego na pompie wtryskowej tam gdzie jest przykręcony powrót do zbiornika paliwa i przewód nadmiarowy z przelewów od wtryskiwaczy na klucz 19. potem zostają ci zaworki w pompce paliwa i pompce ręcznej. No i podstawa że układ musi być szeczelny zadnych wycieków paliwa nie może być w okolicach pompy wtryskowej i wtryskiwaczy
Ja ostatnio dałem coś koło 150 złoty za ten zaworek i wszystkie zaworki do do pompek paliwa
Witam
a ile jest tych zaworków ?
Ten od powrotu, ten pod ręczna pompką a reszta ?


Post Wysłano: 27 gru 2019, 18:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zależy od tego jaki masz silnik w tym tga

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 gru 2019, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

Cytuj:
Zależy od tego jaki masz silnik w tym tga
Taki sam ja u Ciebie :D
Man tga 26.480, silnik D2876


Post Wysłano: 27 gru 2019, 18:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tu się mylisz co prawda 480 ale D2678 taki sam jak w TGXie https://youtu.be/XZm6hogODro
Zaworki masz w pompie zębatej od paliwa, zaworek pod filtrem paliwa, na szynie common rail oraz na powrocie z wtryskiwaczy tam gdzie jest taki trójnik z przewodami paliwa po prawej stronie tak jak by za filtrem paliwa oraz zaworek w samej pompie wysokiego ciśnienia.

W TGA od euro 4 masz tylko zaworki w pompie zębatej oraz dwa zaworki w pompie wysokiego ciśnienia plus zawór na szynie common rail, w euro 3 jest jeszcze na powrocie paliwa z głowicy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 gru 2019, 11:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

ok, dzięki za szybką podpowiedź ten temat ogarnę. Ale powiedz mi jeszcze w odstojniku tam gdzie jest pompka ręczna zbierają mi się małe opiłki, które wyjmuję małym magnesem ale na przestrzeni tygodni jest ich kilka. No i czasem ale tylko z ładunkiem komunikat EDC 3778 straci auto moc na chwilę a później idzie normalnie.
Wszystko to wskazuje na pompę paliwa ?


Post Wysłano: 28 gru 2019, 12:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Opiłkami tak bym się nie przejmował, bo równie dobrze mogą one trafiać do baku podczas tankowania. Według tego błędu sprawdził bym wtryski, któryś się kończy i leje paliwo na powrocie z wtryskiwacza.
Jak będzie się kończyć pompa lub wogle zatrze chociaż jedna sekcja w pompie to zacznie ci wyświetlać inne błędy.
Opiłki które by przeleciały przez wtryski i wruciły do baku musiały by być bardzo małe wielkości podejrzewam mniejszej od ziarnka maku.. W samym wtryskiwaczu masz zaworek z kulką około 1 mm średnicy.
I tam wystarczy że wpadnie jakiś paproch i wtrysk zacznie lać paliwem na powrocie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 gru 2019, 17:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 gru 2014, 21:48
Posty: 30
GG: 9047000
Samochód: MAN TGA

Te opiłki, które wyjmowałem (patyczek higieniczny do ucha) miały długość 2-3 mm, za pierwszym razem 2 sztuki, później 3 sztuki, grubość ok 1 mm, dzisiaj czysto było.
Zmieniałem te zaworki o które pytałem - ale mi wychodzi, że te śrubowe z kulką w środku miałem 3 sztuki.
Najważniejszy ten na powrocie z jednej strony męski z gwintem z drugiej żeński też z gwintem ma kulkę w środku i sprężynkę. Ta sprężynka się wyrobiła i dlatego nie trzymał zawór paliwa i cofał do baku. Budowa tego zaworu prosta ale w środku to jakaś regulacja na gwint jest, ja dokręciłem do końca śrubunek a potem jeden obrót cofnąłem.

Fajnie by było gdybym pompy nie musiał ruszać. Serwis w Lublinie mi mówi zdasz starą zamontujemy nową koszt ok 5 tys.


Post Wysłano: 28 gru 2019, 18:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Za 5 tyś i chyba taniej to kupisz nową pompę w intercarsie czy suderze bez oddawania starej pompy.
Ty masz pompę smarowaną olejem, w silnikach z tgxa już jest pompa smarowana paliwem
Więc w pompie smarowanej olejem ciężko aby dostały się opiłki, najwyżej tłok stanie w miejscu a są trzy tłoczki.
Wtedy pod pełnym obciążeniem podczas jazdy np pod górę zacznie brakować paliwa na szynie common rail i zacznie wywalać błędy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: