Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Witam
Panowie zakupiłem naczepe schmitz z 2007 roku. Naczepa nie ma podnoszonej przedniej ośki. Czy da rade przerobić aby naczepa miała mozliwość podnoszenia pierwszej ośki. Jesli tak to co będzie do wymiany i jakie mogą być koszta orientacyjnie? Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

Jest to do zrobienia. Przerabiałem ostatni wieltonkę ale w drugą stronę to znaczy demontowałem takie ustrojstwo, a to z powodu że nawaliło i koszt zakupu zaworu który to obsługiwał to było coś ok 4 tys. zł. Do tego musisz doliczyć poduszki z całymi mocowaniami ich do ramy i do osi. Najdroższy będzie ten zawór który przełącza poduszki, wydaje mi się że to jest trochę bez sensu. Spróbuj może poszukać gdzieś taką naczepę na części i wtedy może wyjdzie taniej i będzie się opłaciło.Acha to był zawór do ręcznego podnoszenia osi i jeęli byś chciał automat połączony z EBS lub z ABS to podejrzewam że to będzie koszt jeszcze większy i przeróbka poważniejsza bo nawet trzeba wtedy przeprogramować komputer a to raczej tylko serwis lib komputerem serwisowym.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

tak dzisiaj poszperałem koszt zaworu to ok 700zł koszt poduszek do podnoszenia 200 zł netto. Zawór bez działa manualnie zatem nie będzie automatycznie opuszczał osi po przekroczeniu nacisku na poszczegolne osie. tak się zastanawiam czy warto inwestować. Jakie sa oszczędności zwiazane z podnoszoną ośką


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Myślę, że szybko by Ci się to nie zwróciło. Zastanów się ile kilometrów procentowo możesz jechać z podniesioną ośką, tzn. na pusto albo z małym ładunkiem. Poza tym, na dwóch osiach bardziej trzęsie i ścina zakręty.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 23:24
Posty: 123
GG: 0
Samochód: renault

No tak cena tego zaworu byłaby do przyjęcia poduszek również ale trzeba jeszcze te poduszki zamocować i troche przerobić instalcje pneumatyczną będzie z tym troszke zachodu. Ja bym sobie odpuścił bo to wygląda na 1 - 1,3 zł a póxniej robi się z tego wiele więcej.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Oszczędność opon może i nie jest wielka, ale podnaszana ośka jest dobra na zimę. Dlaczego? Chyba nie muszę tłumaczyć 8)

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ileś tam kasiory zaoszczędzi na oporach toczenia których nie będzie, jeśli ośka sie podnasza.

O prestiżu i uznaniu wśród innych użytkowników widzących ośkę podnaszaną nie wspomnę.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

często wozimy towar do 7-8 ton do hiszpani wiec km trochę się robi. Na innym zestawie mamy własnie podnoszoną ośkę i sie jeździ z podnoszoną bo na automacie naczepa nie opuszcza wiec wagi ładunek nie przekracza. W tej naczepie własnie ośki podnoszonej raczej nie ma(tak na 100% nie jestem pewien czy nie ma gdyz naczepa stoi i czeka na odbiór być moze ma jakieś sterowanie podnoszeniem z kabiny auta bo na naczepie wyłącznika podnoszenia nie widziałem). Wogole jazda z podniesioną ośką jest zgodna z przepisami np w niemczech przy załadowanej naczepie?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Cytuj:
Wogole jazda z podniesioną ośką jest zgodna z przepisami np w niemczech przy załadowanej naczepie?
tak o ile nie przekraczasz dopuszczalnych nacisków na osie, po za tym Maut płacisz normalnie tak jak by ośka szła po ziemi

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Da się zrobić. Koszt samemu można się w 1000zł zmieścić. 2 zawory, poduszka, przewody, szybkozłączki no i materiał (żelazo).

Kilka lat temu przerabiali w Schmitz EWT T&T Nadarzyn , z tego co pamiętam ok 900e.

Dopłata do nowej w Kogel to 800e.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

ok a co z elektroniką ABSu w przypadku takiej przeróbki . Czy abs naczepy nie wariuje jesli ma tą oskę podniesioną(w końcu ona się nie kręci podczas jazdy) w przypadku jesli samemu przerobie na podnoszoną oś


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 lis 2008, 19:05
Posty: 120
GG: 4686688
Samochód: SCANIA
Lokalizacja: Białystok

Czujniki od ABS masz na środkowej osi.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Witam

Odkopie temat :) i to mocno! Ale wkońcu jako doświadczony użytkownik użyłem opcjk szukaj.


Czy ktoś ostatnio ogarniał temat dołożenia podnoszenia osi do naczepy? Marka raczej nie ma dużego znaczenia, choć bede chciał to zrobić w Schmitz. Najprostszy motyw czyli poduszki i elektrozawór sterowany ręcznie. Ktoś wie jakie koszta części mogą być?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Masz na aukcjach i zestawy i pojedyncze części. Samemu zrobisz za jakieś 2 klocki na ładnych częściach. Kiedyś szukałem używek ale cenią jak złoto, gdyby to piaskować malować to niewiele taniej wyjdzie...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2009, 16:06
Posty: 641
GG: 1
Lokalizacja: Elbląg

Ociu zakladał taki zestaw


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Ociu zakładał zestaw z allegro. Koleś gotowe zestawy ma za 2100 netto bo patrzyłem ostatnio. Typ jest z Tuszyna jak coś.

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Nie trudno go znaleźć. Niech sie Ociu wypowie jak z trudnoscia montażu (jestem raczej mechanicznym gamoniem) i jak to sie trzyma :)


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Jak umiesz kręcić klucze, to 3h we dwóch i zrobione, od gościa masz pełen zestaw, łącznie z instrukcją jak wpiąć się w instalację.

U nas służyło to w dwóch naczepach, znajomy zakładał do dwóch i służy do dziś, zawory są firmowe, żadne chińczyki.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

No i gitara. Biere jeden zestaw a może później dołożę jeszcze na ostatnią ośkę. Dzienx! To jest typowo z recznym sterowaniem on/off ?


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Tak, taki zielony knefel, albo dół, albo góra.

Jak masz bpw, to wiem że są dwa rodzaje śruby od pół resora, trzeba zmierzyć, gość daje tulejki, saf jest jednakowy.

Jakbyś potrzebował pomocy, numer masz... :wink:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: