Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 wrz 2021, 12:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2021, 12:06
Posty: 5

Witam, man tgx xxl 580 trzy osiowy od dłuższego czasu trzepie kabina na prawo i lewo wymienione były amortyzatory zbytnio niepomogło,może miał ktoś podobny problem?co to może być?poduszki lub tuleje zawieszenia?auto ma ok 275 tys przebiegu wozi głównie gabaryty,duża część rozładunków na budowach niemam już sił na to auto jazda nim to męczarnia strach wchodzić nim w zakręty dodatkowo przy skręcie w lewo słychać dudnienie, w prawo nie i w ogóle łatwiej wykonać zakręt w prawo niż w lewo,czekam na wasze opinie


Post Wysłano: 17 wrz 2021, 10:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2021, 12:06
Posty: 5

Rozumiem że każdy ma sprawnego Mana i z autem nic się nie dzieję?dziwne...


Post Wysłano: 17 wrz 2021, 13:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 4741
Samochód: orange i grafitowy

No dobra -zawieszenie ktoś oglądał?Luzy itp. historię. Jak dudni to pewnie jest gdzieś luz...

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 wrz 2021, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2021, 12:06
Posty: 5

Serwis twierdzi że jest ok wszystko ale jak skoro auto zrobi 200 m po placu?


Post Wysłano: 17 wrz 2021, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5410
Samochód: Volvo FH

Takich tematów, tu na forum było conajmniej kilka. Poszukaj sobie.

Ja niezmiennie twierdzę, że to wina zespołu opona + felga + piasta, zaczynamy od opon.

Dopuszczalne bicie to max 2mm, przy założeniu że koło jest wyważone na zero, I to wyważenie jest sprawdzone w innym zakładzie. Bo wbrew pozorom, gumiorze wyważarki miewają stare, lub poprostu popsute.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Post Wysłano: 17 wrz 2021, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 259

Cytuj:
Serwis twierdzi że jest ok wszystko ale jak skoro auto zrobi 200 m po placu?
Tutaj nie trzeba servisy. 1 rusza za uchwyt lusterka ,drugi spaglada na zawieszenie kabiny czy nie ma widocznych luzów.5 min i zrobisz samodzielnie diagnostykę luzów kabiny. Z zawieszeniem pojazdu jest nieco trudniej jedziesz na szarpaki patrzysz na sworznie zwrotnice gałki .potem ewentualnie wyważenie kół


Post Wysłano: 18 wrz 2021, 0:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2021, 12:06
Posty: 5

Opony nowe na osi prowadzącej wyważone więc chyba problem tkwi w zawieszeniu


Post Wysłano: 18 wrz 2021, 13:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 807

Kabinę przewrócić i rozbujać,w zawieszeniu też zobaczy luzy,tgx 6x2 tandem którym jeździłem strzelał przy skrętach jak miałem zaladowane 10t na aucie,szarpaki nic nie pokazały,wsiadł inny i się irytuje :roll:


Post Wysłano: 18 wrz 2021, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5410
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Opony nowe na osi prowadzącej wyważone więc chyba problem tkwi w zawieszeniu
Nowych, krzywych opon, wyważonych na popsutych wyważarkach jeździ dużo.

Poczytaj podobne tematy. Prawie zawsze winne były opony.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Post Wysłano: 19 wrz 2021, 9:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 259

Cytuj:
Cytuj:
Opony nowe na osi prowadzącej wyważone więc chyba problem tkwi w zawieszeniu
Nowych, krzywych opon, wyważonych na popsutych wyważarkach jeździ dużo.

Poczytaj podobne tematy. Prawie zawsze winne były opony.
Chyba dramatyzujesz .Z logiki nie wierze że da się wyważyć koła na popsutej wywazarce.Wywazarka to dość precyzyjne urządzenie .Pokazuje dokładne miejsce gdzie przyłożyć odważnik i jaki dobrać masę odważnika. Na koniec musi przejść test i bicie musi się skasować by wyważarka dała zielone światło na zdjęcie koła .Jakby wyważarka była uszkodzona dokładanie kolejnych odważników tylko pogłębiało by bicie kola a nie je likwidowało.Po prostu dużo ludzi przypisuje usterki opon wyważarce a nie brakiem diagnostyki zawieszenia.i twierdzi np człowieku ja amortyzatory mam idealne nie przegnite więc po co wymieniać a opony zjeb ...o no bo chyba wyważarka źle wywazyla.winny musi być.....


Post Wysłano: 19 wrz 2021, 12:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 252
GG: 3668169
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Wyważarka wyważa koło wraz z całym układem mocowania itp. w zepsutej - zużytej wyważarce wyważy się cały układ a nie samo koło wystarczy niewielkie przesunięcie koła od osi obrotu i mamy cyrk. Trzeba by było koło obrócić o 90-180 stopni i sprawdzać ponownie.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Post Wysłano: 19 wrz 2021, 14:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 259

Wystarczy pościć wyważarka bez koła czy sama nie ma bicia.a koło można obrócić .wyważarka powinna uchwycić koło sztywno by było wyosiowane. zresztą można przełożyć i spróbować przekręcić i sprawdzić wywazenie


Post Wysłano: 19 wrz 2021, 16:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 4741
Samochód: orange i grafitowy

kiedyś w firmie która już nie istnieje na jedno koło 17,5" ( nowa opona) założyli mi 1,5 kg ciężarków - wyważarka była po remoncie, naprawie (techniki podobno był dnia poprzedniego).
odpuściliśmy robotę pojechałem gdzie indziej skończyło się na 50 g z jednej strony - jak dla mnie wynik super.

nie wiem jakie masz oko ale czasami wyważarkę trzeba skalibrować nawet po prostej zmianie wału tego na który zakładasz felgę, a co do osiowania to najlepsze wyważanie jakie widziałem to było na końcówce imitującej piastę czyli mocowanie felgi co najmniej w 5 punktach wyważanie na podstawie klinowej jest obarczone sporym błędem ale to zależy od magika co wyważarkę obsługuje niektórzy naprawdę maja talent, a inni najnormalniej w świecie olewaja sprawę.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 19 wrz 2021, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 259

przy wawazaniu tez trzeba tez cos dac od siebie wywazajacy , felge wypada deokladnie wyczyscic ,posciagac stare odwazniki . owszem wywazarka wszystko pokazuje ale wywazajacy musi sie postarac i prawidlowo pokleic czy mocowac odwazniki. jak robi to na brud czy byle jak mocuje to moze sie zdarzyc ze poglebi tylko zle wywazanie.ale nie jest to wina wywazarki .zreszta jak ktos nie wiezy wywazeniu na maszynie zawsze moze dac wywazyc proszkiem.


Post Wysłano: 19 wrz 2021, 23:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1344
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
ale nie jest to wina wywazarki
To po co się kalibruje parę razy w roku wyważarki?

_________________
---------------------------------------
8xMAN 2xIVECO 1xDAF
---------------------------------------


Post Wysłano: 19 wrz 2021, 23:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 259

Cytuj:
Cytuj:
ale nie jest to wina wywazarki
To po co się kalibruje parę razy w roku wyważarki?
kalibracja przeciez to jest normalna czynnosc obsugowa wywazarki . a robic to powinni co jakis czas pracownicy warsztatu.by prawidowo rozpoznawaly ciezarki do wywazenia .bodajze ciezarek testowy do kalibrowania jest na wyposazeniu wywazarki


Post Wysłano: 20 wrz 2021, 13:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1344
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
ale nie jest to wina wywazarki
To po co się kalibruje parę razy w roku wyważarki?
kalibracja przeciez to jest normalna czynnosc obsugowa wywazarki . a robic to powinni co jakis czas pracownicy warsztatu.by prawidowo rozpoznawaly ciezarki do wywazenia .bodajze ciezarek testowy do kalibrowania jest na wyposazeniu wywazarki
No i o to chodzi, że się tego nie robi + zużycie maszyny i wychodzą bzdury, a ty szukasz dziury w całym.

_________________
---------------------------------------
8xMAN 2xIVECO 1xDAF
---------------------------------------


Post Wysłano: 20 wrz 2021, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 259

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:


To po co się kalibruje parę razy w roku wyważarki?
kalibracja przeciez to jest normalna czynnosc obsugowa wywazarki . a robic to powinni co jakis czas pracownicy warsztatu.by prawidowo rozpoznawaly ciezarki do wywazenia .bodajze ciezarek testowy do kalibrowania jest na wyposazeniu wywazarki
No i o to chodzi, że się tego nie robi + zużycie maszyny i wychodzą bzdury, a ty szukasz dziury w całym.
Przeciez ja nie szukam dziury w całym .to nie ja stwierdzałem że tłucznie zawieszenia przez zle wyważarki Juz pisałem że jak ktoś twierdzi że wyważarki są złe może dać wyważyć proszkiem.....


Post Wysłano: 20 wrz 2021, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 6793
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

A ja powiem żeby sprawdził opony na osi napędowej czy nie są jajowate

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 20 wrz 2021, 21:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1344
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:


kalibracja przeciez to jest normalna czynnosc obsugowa wywazarki . a robic to powinni co jakis czas pracownicy warsztatu.by prawidowo rozpoznawaly ciezarki do wywazenia .bodajze ciezarek testowy do kalibrowania jest na wyposazeniu wywazarki
No i o to chodzi, że się tego nie robi + zużycie maszyny i wychodzą bzdury, a ty szukasz dziury w całym.

Przeciez ja nie szukam dziury w całym .to nie ja stwierdzałem że tłucznie zawieszenia przez zle wyważarki Juz pisałem że jak ktoś twierdzi że wyważarki są złe może dać wyważyć proszkiem.....
Dziury w całym nie tyczyło się Ciebie tylko posiadacza/własciela pojazdu który myśli,że ma nufki koła a szuka i pół auta wymieni :)

Tył też może być, ba nawet miałem w naczepie oponę rozwaloną i autem trzęsło.

_________________
---------------------------------------
8xMAN 2xIVECO 1xDAF
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: