Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Witam wszystkich:-).
Mam coraz większy problem z kipowaniem przy wywrotce 3osiowej MAN FE 26-410A z 2001r. Zabudowa Kipper Meiller o wymiarach 4,8m x 2,3m x 0,8m. Potrzeba coraz więcej gazu, aby podnieść pakę, szczególnie przy większym ładunku i częstym kipowaniu kiedy olej się nagrzeje...Olej wymieniam regularnie na HLPD 46, zbiornika ani filtra nie czyściłem nigdy (gdzie tam jest filtr - przy ujściu oleju ze zbornika do pompy - zaznaczony na czerwono???).
Obrazek

Kiedyś podkręcałem już "zawór bezpieczeńtwa" na klucz 13mm - kontra oraz klucz imbusowy 6mm, oznaczony na czerwono na zdjęciu pod spodem. Ostatnio próbowałem jeszcze bardziej wkręcić śrubę na imbusa, ale wkręciłem ją bez większego oporu do końca, rozkręciłem nawet tą część rozdzielacza, ale z zaworem grzybkowym oraz sprężyną na pierwszy rzut oka wszystko w porządku, choć pewnie są już podrobione...
Obrazek

Obrazek

Podejrzewam jeszcze pompę albo rozdzielacz, kolega mi mówił, że te pompy są tłoczkowe i bardzo trwałe i najprawdopodobniej to będzie coś z rozdzielaczem...
Znalazłem firmę "hydroparts.pl", "hydrako.pl", "hydro.com.pl", "hyrobig.pl" i "hydrog.pl" czy ktoś ma jakieś doświadczenia z nimi?
Dzwoniłem do hydroparts.pl i najprawdopodobniej padł już rozdzielacz, potrzebuję zestaw naprawczy rozdzielacza:
Obrazek

oraz zestaw naprawczy zaworu krańcowego:
Obrazek
Poza tym dowiedziałem się, że powinno się zalewać olej HLPD 22 a nie HLPD 46 tak jak ja bo można zniszczyć pompę gdyż nie ma odpowiedniego smarowania więc każdego przestrzegam, nie wiedziałem, że trzeba stosować 22.

Poza tym ostatnio zakupiłem w lokalnym sklepie króćce oraz uszczelnienia przy siłowniku którą łączą rurkę jak na obrazku:
Obrazek

Pojeździłem kilka miesięcy i znowu to samo, zaczęło cieknąć jak na początku. W hydroparts mają takie po ponad 100zł netto/szt., mam nadzieję, że na tych pojeżdzę dłużej. Zabezpieczyłem je nawet od samego początku opakowaniami plastikowymi aby nie leciał na nie piasek i wytrzymały dłużej, ale i tak po kilku miesiącach padły - niska jakość. Czy też macie problemy z tymi króćcami, zabezpieczacie je jakoś żeby tam piach nie leciał?
Obrazek

Co najpierw zrobić? Kupować w ciemno te zestawy naprawcze rozdzielacza i zaworu krańcowego bo pompa rzeczywiście będzie dobra czy lepiej szukać fachowca z manometrem który mi na początku przemierzy jej ciśnienie i zdiagnozuje czy ona jeszcze jest dobra, jakie taka pompa powinna dawać ciśnienie mniej więcej? Czy ktoś się już bawił z taką naprawą wywrotu?
Z pompy po oczysczenie obudowy odczytałem tylko napis MEILLER-KIPPER oraz różne numery wielocyfrowe, podobno ma gdzieś być numer 3cyfrowy pomiędzy korkami, widzę na zdjęciu nawet, że rzeczywiście coś tam jest...
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Siłownik od jakiegoś czasu cieknie, ma ktoś namiary na jakąś dobrą firmę zajmującą się regeneracją siłowników? Jestem z łódzkiego, mam blisko firmę w Rąbieniu, ul. Aleksandrowska 13, tam chyba go oddam...
Z góry dziękuję za pomoc.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lut 2008, 19:26
Posty: 234
GG: 7884187
Samochód: MAN 35.414MAN 27.403,MAN TGA 26.480
Lokalizacja: BSK

Witaj Kolego :D Dawno nie gadaliśmy. Możesz na początek wyczyścić zbiornik. Tam gdzie zaznaczyłeś na pierwszym zdjęciu to jest kran i filtra tam nie ma. U mnie meiller chodzi na HVLP 46 od lat i nic się nie dzieje.
Miałem taki problem, że podczas kiprowania kierowca mówił, że w pewnym momencie kiper staje. Trzeba było albo gazu dodać albo manetką poruszać na opuszczanie - podnoszenie. Sam rozbierałem i nic nie dało. Telefonicznie naprowadził mnie kolega z serwisu Meiller z Białegostoku.
Później sprowadziłem mechanika, który u nas koparki naprawia, podłączył manometr, sprawdził ciśnienia i wszystko było ok. Po swojemu rozbierał rozdzielacz ten na którym ty kręciłeś zaworem na klucz 13. Rozebrał, wyczyścił, złożył i działa do dziś. Pewnie syf jakiś się zebrał, bo zbiornik miałem zawalony syfem.
Przy siłowniku z króćców cieknie u mnie w dwóch autach i nic z tym nie robię, bo jak zrobiłem to efekt był bardzo krótkotrwały.
Ja bym na początek wziął mechanika. Inaczej będziesz wganiał się w niepotrzebne koszty.

_________________
Roboty ziemne i drogowe, wynajem maszyn budowlanych.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Przy rurce zmieniałem uszczelnienia - tzn nowa "sruba" + oringi (jak dobrze pamiętam kwadratowe)- wszystko w oryginale z białegostoku - więcej nic nie ciekło.

W innym aucie pękło łoże siłownika - nie było widać a ciekło ... Wyjęcie siłownika, wyspawanie łoża, nowe oringi i spokuj też.

Z podnoszeniem możesz sprawdzić zawór przy siłowniku (gdzie przychodzi wyżej wspomniana rurka) - nie odbijał mi do końca i były problemy z opadaniem i podnoszeniem.

Podeprzyj kiper solidnie ,zakręć dopływ oleju przy zbiorniku i rozbierz, wyczyść rozdzielacz czy tam zawór przechyłu.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Cytuj:
Witaj Kolego :D Dawno nie gadaliśmy. Możesz na początek wyczyścić zbiornik. Tam gdzie zaznaczyłeś na pierwszym zdjęciu to jest kran i filtra tam nie ma. U mnie meiller chodzi na [...]
Kolego peckiel witaj:-). Zbiornik przeczyszczę już w poniedziałek jeśli tylko czas na to pozwoli. A jest w ogóle filtr w tym obwodzie oleju gdzieś? Ja też odkręciłem całą tą część rozdzielacza o której piszesz (ta część gdzie właśnie masz regulację zaworu bezpieczeństwa), wyciągnąłem zawór, sprężynę i wszystko było czyściutkie, żadnych opiłków... Poza tym olej jak zmieniam to jest bardzo czysty, nie ma nic w nim syfu, ale mimo wszystko przeczyszczę ten zbiornik jeszcze:-).
Cytuj:
[...] Z podnoszeniem możesz sprawdzić zawór przy siłowniku (gdzie przychodzi wyżej wspomniana rurka) - nie odbijał mi do końca i były problemy z opadaniem i podnoszeniem.
Podeprzyj kiper solidnie ,zakręć dopływ oleju przy zbiorniku i rozbierz, wyczyść rozdzielacz czy tam zawór przechyłu
Czyli tam gdzie zaznaczyłem pod zbiornikiem mam zawór żeby zakręcić olej i tam zakręcę jego dopływ jak rozumiem... Który zawór przy siłowniku - masz na myśli ten zawór krańcowy jak ten na 5tym zdjęciu? Opada paka normalnie, szybko, podnosi też do końca, ale trzeba użyć już dużo gazu, wg. mnie za dużo... 2-3 człony wychodzą ładnie, potem jest o wiele gorzej...

W końcu udało mi się umówić z jednym gościem od hydrauliki siłowej, ma mi zmierzyć ciśnienia... Zmierzyć powinien na wyjściu z pompy oraz potem po rozdzielaczu żeby wyeliminować słaby punkt, prawda? Bo ten zawór krańcowy to już chyba nie musi sprawdzać...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2010, 7:42
Posty: 11
GG: 0

Stary temat, ale jesli nadal Ty lub ktos inny mas problem i nie jest to wina słabej pompy, to wina leży najprawdopodobniej w grzybku sterowania(fot.3)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 151
GG: 0
Samochód: MANiki

Sprawa już dawno rozwiązana, kupiłem oryginalne części kipper meiller, jeśli dobrze pamiętam to były to 2 zestawy zaworów, moje były wybite, miały ubytki gładzi, rozebrałem rozdzielacz i wymieniłem te części i działa super, podnosi ponad 20t bez dodawania gazu, ja jałowym biegu(obrotach). Dodatkowo wymieniłem nowe oryginalne uszczelniacze siłownika oraz króćce siłownika i rurkę łączącą te króćce.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2010, 7:42
Posty: 11
GG: 0

OK to dobrze , ze ogarnąłes temat. U mnie przy podobnych objawach rozpiął się tłok pneumatyczny sterujacy tym hydraulicznym.
Kolego te uszczelniacze siłownika też kupiłeś w meilerze? Są w komplecie czy na sztuki do kazdej tulei? U mnie coraz mocniej puszczają dwie sztuki i spływa olej po tulejach i pora chyba na regenerację. Masz może namiary do nich? I jeszcze jedno czy te uszczelniacze wymieniłeś sam? Miałeś z tym jakiś problem większy?
Większość rzeczy robię sam w autach, ale temat siłownika jeszcze nie przerabiałem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: