Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 maja 2014, 19:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

W906 jakie wartości macie na haku i w jakiej zabudowie(blaszka, podwozie, pojazd specjalny)?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 10 maja 2014, 1:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 maja 2014, 1:16
Posty: 1

Mam do wyboru 2 autka 316 z motorem 2.7 rok 2006 w starej budzie jedno w automacie drugie manual ale bez klimy co mi radzicie kupić


Post Wysłano: 10 maja 2014, 9:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Ja mam lawetę sprintera 316 w sprintshift, ogólnie skrzynia bardzo fajna lecisz jak osobówka, w podwójnej lawecie bez problemu sobie radzi. Skrzynia jest manualna sterowana elektroniczne, coś jak automat w ciężarowce ma 6 biegów wiec niby jakiś plus. Ja swoje auto kupiłem z pewnymi obawami ale teraz nie żałuję wyposażenie lepsze i wszystko, ktoś po prostu kasy nie żałował jak zamawiał auto. Jednak skrzynia ma swoje wady jak cokolwiek padnie przy niej to bez star diagnozy za wiele nie zdziałasz, skrzynia ma więcej elementów od manualnej i ma co się zepsuć w razie awarii są jednak koszty. Ale ja mimo wszystko polecam.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 26 lip 2014, 11:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

W906 316cdi używa ktoś może takiego autka jak z awaryjnościom lepiej niż 315cdi?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 26 lip 2014, 12:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 cze 2014, 13:48
Posty: 22
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Kraków

O niebo lepiej. Sam osobiście nie mam, mam tylko 213 906 ale koledzy mają busy z silnikami 2.2 316 i chwalą. Powiem nawet że dużo chłopaków kupiło 516 a więc DMC 5300 i też sobie radzą. Jak na razie słyszałem tylko jeden przypadek że pękł kolektor, ale jakieś poważnej awarii, zatartego motoru jak 315 - to nie słyszałem. Powiem nawet że do busów tych DMC 5300 prawie każdy bierze 3.0 V6 i jest z nimi problem z turbinami a z 516 nie.

_________________
M BUS KRAKÓW - wynajem busów i autokarów, przewóz osób Kraków


Post Wysłano: 26 lip 2014, 12:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Dzięki za info silnik 3.0 wiadomo idzie pojechać, a ja szukam czegoś na dystrybucje więc siłą rzeczy 4 cylindry wezmą mniej niż 6. Ktoś coś jeszcze dopowie.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 30 lip 2014, 13:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2008, 13:42
Posty: 20
GG: 0

My mamy taką 316stkę od 2 miesięcy. Auto nie jest nowe, sprowadziliśmy go z Niemiec. W trasy na Holandię, Belgię śmiga dopiero 1,5 miesiąca więc jak na razie trudno ocenić. Mieliśmy już pewne przejścia, auto traciło moc, komputer pokazywał błąd P2263. Okazało się, że śruba od kolektora ssącego była urwana, kolektor się odgiął, uszczelkę pod nim wydmuchało. Podobno to częsta usterka w tym modelu, za mocne dokręcenie śruby powoduje, że pod wpływem temperatury urywa się. Kolektor nowy w serwisie kosztuje ok 800 pln. Do 315tki taki kolektor jest sporo droższy - 2500 pln.
Mechanik mówił, że pomimo auto ma podwójną turbinę to w tym modelu jest ona trwała, podobno przez to, że jest pozbawiona zmiennej geometrii.

Jeśli chodzi o auto to w porównaniu z poprzednią generacją Sprintera (a taki też mamy) jest ogromna przepaść. Nowy jest duużo cichszy, wygodniejszy i stabilniejszy w prowadzeniu i co najważniejsze oszczędniejszy. Trudno uwierzyć, ale tak jest. Stara 313stka z kompletem ludzi (auta u nas to mikrobusy) spala na trasie 9 l/100 km, przy włączonej klimie dachowej +1l/100 km. Ten, pomimo, że jest większy i mocniejszy o 34 KM spala na trasie 8,5 l/100 km, gdy chodzi klima (przód-tył) spalanie wynosi 9,1 l/100 km wg komputera.
Auta są w wersjach średnich, podwyższone. Prędkości przelotowe na trasach to 110-125 km/h. Ładunek to 9 osób+ spore bagaże.


Post Wysłano: 30 lip 2014, 17:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Co do kolektora wydechowego to s420 cdi ma taki sam problem wiec standard. Mi bardziej chodziło by o to ile wytrzyma silnik?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 30 lip 2014, 17:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
Co do kolektora wydechowego to s420 cdi ma taki sam problem wiec standard. Mi bardziej chodziło by o to ile wytrzyma silnik?
Ssacego w dieslach v6 i v8 mercedesa to one są problemem.
Wydechowe padały w n57 bmw

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 lip 2014, 19:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Ja miałem na handel w221 s420 cdi i był ten sam problem któraś ze śrub kolektora wydechowego była niedokręcona i jak dostało temperatury ro się poodchylało problem ten jest dość często spotykany sam słyszałem o 3 przypadkach, tam wystarczy zdjąć kolektor i go splanować i dać nowe szpilki i nakrętki. Nie muszę mówić jak fajnie się wyjmuje kolektory z s420 cdi. Co do bmw to tam pękały kolektory do e60 dawało się kolektor żeliwny z e39 i było po sprawie.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Post Wysłano: 31 lip 2014, 11:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2008, 13:42
Posty: 20
GG: 0

Cytuj:
Co do kolektora wydechowego to s420 cdi ma taki sam problem wiec standard. Mi bardziej chodziło by o to ile wytrzyma silnik?
Tego nikt nie przewidzi, gdyż na żywotność silnika składa się wiele czynników, m.in charakter pracy auta oraz styl jazdy kierowców. Podejrzewam, że x16stki nie są takie złe, gdyż sporo się już tego pojawiło na drogach. Jedna firma z moich okolic ma kilkanaście 316stek, które śmigają na Zachód robiąc ok 200 tys km w ciągu roku i auta, które dokupują to też tylko 316stki. W ub roku firma MARCEL z Rzeszowa kupiła 50 sztuk Sprinterów 516 w wersji autobusowej, pomimo, że miała we flocie już 518/519stki. Policja również posiada Sprintery z tym motorem. Jak jest naprawdę okaże się w czasie eksploatacji.

13-14 lat ówczesny nowy model Sprintera z silnikami CDI również zbierał niepochlebne opinie, że się sypie, silniki padają itp. U nas 313stka CDI przejechała w ciągu 12-13 lat prawie 2 200 000 km, silniki były wymieniane po przebiegu ok 950 000 km. Który Master lub Ducato tyle wytrzyma? Jedyne do czego można się przyczepić w Sprinterach to blacha i ciągle jej towarzysząca korozja.

Jeżeli planujesz zakup nowego auta to rozważ jedną rzecz, za którą warto dopłacić - lakier metalizowany. Pewien Niemiec mi mówił, że fakt dopłata za lakier nie jest niska, ale za to otrzymuje się auto pokryte 3 warstwami lakieru a nie jednym jak przy lakierach akrylowych, przez co nadwozie jest dużo lepiej zabezpieczone przed korozją.


Post Wysłano: 01 sie 2014, 14:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 cze 2014, 13:48
Posty: 22
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Kraków

Dokładnie kolega wyżej ma racje. Sprintery z lakierem metalizowanym rdzewieją znacznie mniej (później) niż zwykłe akryle. Mamy busy białe i srebrne i widać dużą różnicę. Lakiery metalizowane są lepiej zabezpieczane. Odnośnie silników myślę że nie ma się co zastanawiać tylko kupować bo x16 to dobre motory - dużo lepsze niż x15.

Zastanowiłeś mnie też spalaniem waszych busów na trasie przy 110-125km/h.
Mam 2 pytania:
1. Możesz powiedzieć ile obrotów się kręci silnik przy prędkości 110 km/h ?
2. Czy macie któregoś busa z wielofunkcyjną kierownicą / komputerem? by sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego podczas jazdy?

_________________
M BUS KRAKÓW - wynajem busów i autokarów, przewóz osób Kraków


Post Wysłano: 03 sie 2014, 23:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2008, 13:42
Posty: 20
GG: 0

Cytuj:
Dokładnie kolega wyżej ma racje. Sprintery z lakierem metalizowanym rdzewieją znacznie mniej (później) niż zwykłe akryle. Mamy busy białe i srebrne i widać dużą różnicę. Lakiery metalizowane są lepiej zabezpieczane. Odnośnie silników myślę że nie ma się co zastanawiać tylko kupować bo x16 to dobre motory - dużo lepsze niż x15.

Zastanowiłeś mnie też spalaniem waszych busów na trasie przy 110-125km/h.
Mam 2 pytania:
1. Możesz powiedzieć ile obrotów się kręci silnik przy prędkości 110 km/h ?
2. Czy macie któregoś busa z wielofunkcyjną kierownicą / komputerem? by sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego podczas jazdy?
Te auta potrafią naprawdę niewiele spalić o ile rozsądnie się nimi jeździ. Jak wspominałem, u nas auta pracują w transporcie, przejeżdżają rocznie +- 180 tys km, w związku z czym zwracamy uwagę na spalanie, poza tym wozimy ludzi, nie towary, dlatego wymagany jest spokojniejszy tryb jazdy, by pasażerowie nie wysiadali z obgryzionymi ze stresu paznokciami :)
Generalnie w Sprinterach jeżeli przekroczy się 3 tys obrotów podczas jazdy spalanie rośnie dramatycznie, jeśli nie to auto naprawdę pozytywnie zaskoczyć.
Odpowiadając na Twoje pytania:
1. Muszę dokładnie sprawdzić osobiście, z tego co się orientuję to przy 110 km/h na 6 biegu auto ma ok 2 tys obrotów, może 2,1 tys. Ile dokładnie to postaram się jak najszybciej to sprawdzić i Ci odpowiedzieć.
2. W tej 316stce jest komputer pokładowy z wielofunkcyjną kierownicą, super sprawa-polecam. Zegary dodatkowo są w chromowanych ramkach a także wskaźnik paliwa "zegarowy" a nie "słupkowy", który jest słabo czytelny.


Post Wysłano: 06 sie 2014, 9:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

A jaka jest dopłata za ten "gadżet"?


Post Wysłano: 06 sie 2014, 9:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 cze 2014, 13:48
Posty: 22
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Kraków

Wiem my też realizujemy przewóz osób Sprinterami a pytam o kierownice wielofunkcyjną bo wtedy masz funkcje na wyświetlaczy aby pokazywało temperaturę silnika (ja w zasadzie tylko na tym jeżdżę) - czy jak jest upał na polu to w mieście temperatura silnika podnosi się powyżej 100 st C ?
Ja obserwuje w 3.0 V6 sprinterach z tym wskaźnikiem że często temeratura wyskakuje powyżej stówy nawet 110 nieraz - chyba wtedy gdy silnik wchodzi w tryb wypalania DPF ale nie tylko. Ogólnie w mieście w upale auto trzyma wyższą temperaturę.

TEŻ TAK MASZ ??

Cena wielofunkcyjnej kierownicy to dopłata ok 1200zł netto
W nowym modelu jest zupełnie inny kształt kierownicy (jak w osobówkach), chromowane obręcze zegarów, sterowanie radia z kierownicy i właśnie ten komputer i wskaźnik paliwa na wskazówkę.

_________________
M BUS KRAKÓW - wynajem busów i autokarów, przewóz osób Kraków


Post Wysłano: 07 sie 2014, 14:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2008, 13:42
Posty: 20
GG: 0

Cytuj:
Wiem my też realizujemy przewóz osób Sprinterami a pytam o kierownice wielofunkcyjną bo wtedy masz funkcje na wyświetlaczy aby pokazywało temperaturę silnika (ja w zasadzie tylko na tym jeżdżę) - czy jak jest upał na polu to w mieście temperatura silnika podnosi się powyżej 100 st C ?
Ja obserwuje w 3.0 V6 sprinterach z tym wskaźnikiem że często temeratura wyskakuje powyżej stówy nawet 110 nieraz - chyba wtedy gdy silnik wchodzi w tryb wypalania DPF ale nie tylko. Ogólnie w mieście w upale auto trzyma wyższą temperaturę.

TEŻ TAK MASZ ??

Cena wielofunkcyjnej kierownicy to dopłata ok 1200zł netto
W nowym modelu jest zupełnie inny kształt kierownicy (jak w osobówkach), chromowane obręcze zegarów, sterowanie radia z kierownicy i właśnie ten komputer i wskaźnik paliwa na wskazówkę.
Ja tego nie zauważyłem. Fakt, niewiele nim jeździłem ale jeżdżąc w upale po mieście nie zauważyłem by temperatura była wyższa od 90oC. Kierowcy również nie zgłaszali mi tego, więc chyba jest OK. Auto lata głównie po autostradach (tam gdzie są oczywiście :) ) więc jest mniejsza szansa wzrostu temperatury w przeciwieństwie do jazdy miejskiej.


Post Wysłano: 07 sie 2014, 21:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 cze 2014, 13:48
Posty: 22
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Kraków

Obrazek

tak to mniej więcej wygląda
zdjęcie zrobione dziś, na zewnątrz 28stC
20 osób na pokładzie
załączone 2 klimatyzacje (przednia i dachowa)
wyjazd z miasta na autostradę, w tym momencie temperatura zaczęła już spadać, jadąc dalej autostradą zeszła do normalnego poziomu 80-90st, ale po mieście na rozpędzaniu wysoka

_________________
M BUS KRAKÓW - wynajem busów i autokarów, przewóz osób Kraków


Post Wysłano: 20 sie 2014, 11:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2008, 13:42
Posty: 20
GG: 0

Mała aktualizacja co do spalania.
W ten weekend auto bardzo nas zaskoczyło, na początku sądziliśmy, że komputer przekłamuje ale po przeliczeniu okazało się, że prawdę pokazuje.
Trasa Belgia-Polska w tym jazda po miastach, ogólnie głównie autostrady. Tym razem tylko 5 osób na pokładzie + bagaże, czyli ok w połowie załadowany, klima wyłączona, prędkości na trasie ok 120 km/h, średnia prędkość wg komputera: 75 km/h, średnie spalanie: 7,7 l/100 km :shock: :shock: :D :D
Po nowym Sprinterze spodziewaliśmy się większego spalania od starszych braci, a wychodzi odwrotnie.


Post Wysłano: 21 sie 2014, 13:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 cze 2014, 13:48
Posty: 22
Samochód: Mercedes
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Mała aktualizacja co do spalania.
W ten weekend auto bardzo nas zaskoczyło, na początku sądziliśmy, że komputer przekłamuje ale po przeliczeniu okazało się, że prawdę pokazuje.
Trasa Belgia-Polska w tym jazda po miastach, ogólnie głównie autostrady. Tym razem tylko 5 osób na pokładzie + bagaże, czyli ok w połowie załadowany, klima wyłączona, prędkości na trasie ok 120 km/h, średnia prędkość wg komputera: 75 km/h, średnie spalanie: 7,7 l/100 km :shock: :shock: :D :D
Po nowym Sprinterze spodziewaliśmy się większego spalania od starszych braci, a wychodzi odwrotnie.
Jaki to sprinter? dach wysoki/niski? jaka długość?
Powiem szczerze że mnie trochę ździwiło takie spalanie gdyż ja mam 213cdi 9 miejsc wysoki dach, średniak i jego spalanie to: 9-11l, na autostradzie ok 10,5l przy prędkościach max 110km/h
Zresztą wszystkie te busy sprintery które miałem 9ki tyle paliły.

_________________
M BUS KRAKÓW - wynajem busów i autokarów, przewóz osób Kraków


Post Wysłano: 21 sie 2014, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

To u mnie w firmie 519CDi 21 os. max długi +40cm przedłużony, dach wyższy, odcinka przy 100km/h, 2 klimy 12-13l/100km trasa Chełm-Wawa-Chełm


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: