Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 mar 2020, 12:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Witojcie :)

Od jakiegoś czasu męczą mnie pewne kwestie natury prawnej, które odnoszą się specyficznie do jazdy autobusem, na liniach o różnej długości, a w zasadzie do ich stosowania w praktyce.

I tak w przepisach stoi jasno, że nie trzeba rejestrować czasu pracy na liniach regularnych do 50km. Z tego co rozumiem dystans jest liczony w relacji "od - do", bez powrotu?

Druga sprawa - podstawą do zwolnienia ze stosowania tacho w razie kontroli jest karta drogowa (+ewentualnie zezwolenie na linię). Tacho raczej należy stosować przez cały dzień, nawet jeśli tylko jeden kurs danego dnia ma powyżej 50km?

Następnie: biorąc pod uwagę kwestie kontrolne znowuż - kartę drogową mam z dnia bieżącego, ale jak udowodnić swoją aktywność 28 dni wstecz? Przypominam - raz jestem na "do 50km", raz na więcej. Przepisy nie mówią nic o żadnych zaświadczeniach. Co więcej: mam kartę kierowcy i tacho cyfrowe w niektórych autach - w jaki sposób we wpisie manualnym oznaczyć dni jazdy bez tacho? Jako "??" czy "łóżeczko"? A może "młotki" w godzinach pracy danego dnia?

W jaki sposób zrobić wpis manualny w sytuacji gdy "awaryjnie" podczas "dnia bez tacho" zostanę rzucony na trasę pow. 50km? Konkretniej: jako co właściwie mam opisać swoją wcześniejszą aktywność?

I ostatnia kwestia: załóżmy że mam "dzień z tacho", z różnych losowych przyczyn kończy mi się czas jazdy (mówimy o 4,5h, a nie 9/10h) a do celu jeszcze kilka kilometrów, autobus pełen pasażerów. W jaki sposób opisać wydruk? Bo tak się zastanawiam, że "dla zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów" można by było kwestionować, jako że po drodze może się znajdować przystanek z zatoczką (chociaż tu akurat jest zakaz postoju), lub dworzec/pętla autobusowa, gdzie teoretycznie mógłbym pauzę wykręcić (ku ogólnemu niezadowoleniu pasażerów :lol: ).

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 04 mar 2020, 13:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

przepraszam bardzo ale od czego masz w firmie "zarządzającego transportem"?
tylko od brania wypłaty?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 mar 2020, 14:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
przepraszam bardzo ale od czego masz w firmie "zarządzającego transportem"?
tylko od brania wypłaty?
Długo by opowiadać... Ostatnio przypadkiem kolega się dowiedział, że musi kartę sczytywać co 28 dni. A pracuje od września. I nikt na to uwagi nie zwrócił. Zresztą kogo by nie zapytać z biura, to na te same pytanie można uzyskać kilka różnych (nierzadko sprzecznych) odpowiedzi. Dlatego zanim uderzę z zapytaniem do ITD pytam tutaj.

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 04 mar 2020, 14:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Przepisy nie mówią nic o żadnych zaświadczeniach.
http://www.gitd.pl/wp-content/uploads/2 ... GITDv2.pdf

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 05 mar 2020, 9:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

to nie jest oficjalna strona GITD.


a wracając do tematu:
masz pojazd z tacho to go używasz - jak sprawdzisz to wyjdzie że jeździłeś na linii do 50 km - kilometry sie zapisują.
jeżeli nie masz pojazdu z tachografem to musisz mieć zaświadczenie o działalności" tam trzeba zaznaczyć odpowiedni kwadracik czyli u ciebie powinien być 17 prowadził pojazd wyłączony ze stosowania ......
co do przeciągania - podejdź do sprawy profesjonalnie kończy mi sie czas i to jest koniec jazdy - będzie dym, ale pomyśl sobie co będzie ja spowodujesz wypadek? jakie to bezp[ieczeństwo pasażerów.
masz w firmie lenia od przepisów i układania rozkładów jazdy bierze za to pieniądze (wcale nie małe) niech się zabierze za robotę.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 06 mar 2020, 2:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2020, 3:07
Posty: 24

Więc tak.

W zaświadczeniu na wykonywanie przewozu na linii regularnej masz wyszczególnione przystanki i dokładną długość trasy-dokładność do bodaj 100 metrów.Chodzi o odległość od punktu a do B w jedną stronę.Czyli możesz zrobić 50 km w jedną stronę i w powrotną też 50 km i nie potrzebujesz tacha.Zaświadczenie na wykonywanie przewozu na linii regularnej jest dokumentem który zwalnia cię z posiadania tachografu i używania karty kierowcy.

Jeżeli robisz trasę do 50 km i masz tachograf możesz użyć karty kierowcy,ale nie musisz-możesz ustawić jazdę na tzw.OUT.Jeżeli w ciągu jednego dnia na tym samym wozie masz trasę do 50 km a potem powyżej-powinieneś od początku używać karty.Choć moim zdaniem możesz ją włożyć dopiero jak zaczniesz jazdę na trasie powyżej 50 km.Jak udowodnisz co robiłeś wcześniej-pokażesz imienny grafik pracy podpisany przez kierownika(przepisy nakazują noszenie przy sobie grafika pracy),że prowadziłeż 2 godziny temu autobus na linii regularnej do 50 km,zaświadczenie na tą linię i kartę drogową i powinno być cacy-chociaż....nie do końca,ale o tym potem.

Jak w ciągu dnia nagle pojedziesz w trasę powyżej 50 km i włożysz do tacha kartę kierowcy to praktycznie NIE DA RADY prawidłowo udokumentować co robiłeś 28 dni temu.Albo:
-bierzesz imienny grafik i wpisujesz ręcznie poprzednie 28 dni-zajmie to że dwie godziny i gwarantuję ci że się pomylisz.Nie wiadomo jaka ma być skala dokładności tego zapisu-powinieneś wpisać pracę na linii do 50 km jako młotki i wpisać.....jakieś przerwy,które miałeś na pętli.Zrobisz to źle bo nie masz kart drogowych i nic nie pamiętasz.
-dyspozytor wypisuję ci urlopówkę-nie wiadomo jaki ma być poziom szczegółowości-wypisze,że przez ostatnie 28 dni prowadziłeś pojazd wyłączony z ater-źle,bo nie prowadziłeś go non-stop przez 28 dni po 24 h.Musi ci wypisać ok...60 urlopówek.Tylko dla jednego dnia potrzeba ze 3 urlopówki-od 0:00 do 8 rano-wolne,od 8 do 16- jeździłeś autobusem miejskim.Od 16 do 8 rano wolne i znowu praca na autobusie miejskim.Powodzenia :-)

Ogólnie zalecam następujący model:
-jeżeli autobus ma tacho-używanie zawsze karty,na liniach do 50 km jazda na OUT
-W przypadku przesiadki tego samego dnia z autobusu bez tacho na autobus z tacho-Ogólna urlopówka,że ostatni czas prowadziłeś pojazd wyłączony z ater oraz pokazanie miesięcznego grafiku imiennego
-zrezygnowanie że wpisów manualnych w tacho,bo dopiero narobisz bałaganu.

Nawet inspektorzy nie wiedzą jak to powinno dokładnie wyglądać,więc liczyłbym na ich wyrozumiałość.

Autobus wykonujący trasy na liniach regularnych powyżej 50 km Musi mieć tacho.Bez tego powinieneś odmówić przystąpienia do pracy.

Na liniach miejskich i podmiejskich nigdy nie przekroczysz czasu jazdy.Co kurs masz nawet niewielką przerwę.Na liniach dalekobieżnych-ja bym pojechał na przegubie,chociaż był przypadek w Polskim busie,że szofer stanął na poboczu,bo skończył mu się czas jazdy i podesłali drugiego kierowcę.Trwało to kilka godzin ale jednak.

Rany co to za firma,że masz takie combosy? Raz linia miejska,raz nad Bałtyk,jutro do Paryża...

Dyspozytorzy nie znają przepisów i często robi się wszystko na wariackich papierach.ITD i tak się tym nie będzie interesować bo to się robi rzadko,krótko i niechcący.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: