Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 lis 2019, 21:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

w jednej a jakże międzynarodowej firmie na dokumentach po załadunku jest podawany taka formułka.
" waga sugerowana 14725 kg"

jak to się ma do przepisów - ładunek nie jest sypki, płynny, jest możliwość wyliczenia w miarę dokładnie ile waży (dokładnie tylko na wadze której nie ma).

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 30 lis 2019, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Ciebie dalej obowiązuje 40t jeżeli chodzi o normalny zestaw.
Kwestie przeładowania można rozwiązać np za pomocą ważenia zestawu.
Żadna firma nie ma prawa stanowić przepisów..


Post Wysłano: 30 lis 2019, 23:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

no dobra to co napisałeś jest jasne i wiadome.
ale jak ewentualnie wytłumaczyć się na wadze.

sugerować to można cenę a nie wagę.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 30 lis 2019, 23:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Ale komu Ty się masz tłumaczyć? Bo nie rozumiem?
Znasz dobrze przepisy, bo często cytujesz je ludziom, którzy o coś tu pytają.
Na drodze publicznej masz mieć określoną wagę zestawu DMC i już.
Jeżeli masz w papierach wagę "sugerowaną", to już jest to Twój problem.
Albo wymusisz na załadowcy podawanie realnej wagi, albo sam się ważysz przed ruszeniem w trasę, albo nie ładujesz.
Duży jesteś, to chyba wiesz co robisz?
W przypadku przeładowania i kontroli połowicznie odpowiada załadowca jak i Ty.

Podobnie jest z lodem na plandece. Nikogo nie obchodzi, czy jest tam lód, czy go nie ma. Czy kosmici go zabrali czy nie. Ty wyjeżdżasz na publiczną drogę i odpowiadasz za to..


Post Wysłano: 01 gru 2019, 0:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

tak zapytałem może ktoś się spotkał z taką formułą, a może po prostu nie przeczytał tego co ma w papierach.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 01 gru 2019, 2:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
tak zapytałem może ktoś się spotkał z taką formułą, a może po prostu nie przeczytał tego co ma w papierach.
Obawiam się, że przy kontroli to będzie ich najmniej obchodziło, że kierowca wzorował się na CMR. Sam wiesz jak jest.
To co piszę, to naturalnie sztywniackie teksty, bo i ja, jak i Ty ładujemy towar wierząc załadowcy. O ile można na oko oszacować wagę jakiegoś np drewna, to czasem nie idzie poznać ile na pakę Ci wrzucą.
Ale niewiedza niestety nie zwalnia z odpowiedzialności.


Post Wysłano: 02 gru 2019, 7:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...sugerować to można cenę a nie wagę.
wyobraź sobie, że to Ty jesteś nadawcą.
wysyłasz obrabiarkę (frezarkę, tokarkę, wiertarkę) transportem drogowym.

na tabliczce znamionowej jest 14725 kg, ale nie masz pojęcia ile ona w tej chwili waży, ile ma w sobie olejów, ile chłodziwa, czy w podaną wagę wliczone jest oprzyrządowanie, które nie będzie ładowane.
w miejscu załadunku nie ma możliwości zważenia.
jaką wagę wpiszesz?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 02 gru 2019, 10:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Cytuj:
Cytuj:
...sugerować to można cenę a nie wagę.
wyobraź sobie, że to Ty jesteś nadawcą.
wysyłasz obrabiarkę (frezarkę, tokarkę, wiertarkę) transportem drogowym.

na tabliczce znamionowej jest 14725 kg, ale nie masz pojęcia ile ona w tej chwili waży, ile ma w sobie olejów, ile chłodziwa, czy w podaną wagę wliczone jest oprzyrządowanie, które nie będzie ładowane.
w miejscu załadunku nie ma możliwości zważenia.
jaką wagę wpiszesz?
Wysyłasz samochód na pobliską wagę i taka wpisujesz wagę na dokumentach. Problem jest po stronie nadawcy jak określi wagę i jaki samochód zamówi.
Jeśli auto ma 15 ton ładowności i 14,275 t jest na tabliczce, a w rzeczywistości maszyna waży 18 ton i przekroczysz DMC o 3 tony to karę zapłaci nadawca i przewoźnik. Przewoźnik/kierowca ma teoretyczną szansę się wybronić jeśli na dokumentach będzie adnotacja, że nie miał możliwości zweryfikowania wagi ładunku.

Tak jak w tym przypadku szarpnie betoniarnie za wypuszczenie auta bez zważenia.
https://40ton.net/przeladowany-jelcz-w- ... chy-beton/


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: