Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Strona 65 z 83 [ Posty: 1654 ] Przejdź na stronę Poprzednia 163 64 65 66 6783 Następna
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2591
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Twoje gruszki to inna liga.
Liga inna, ale różnica w spalaniu, teoretycznie tego samego silnika, znaczna.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Bajzel, inna liga, ale różnica spalania w wysokości ok. 10% przekłada się i na moje obserwacje. Pierwszy tydzień jazdy za mną, dwa strzały z dolnego śląska w okolica Karlsruhe, eksporty odpowiednio 22 i 19.5t, importy 11 i 13t i z obu kółek spalanie w granicach 24,6l/100km. Pierwszy wyjazd pod mocny wiatr i deszcz. Ogólnie na te dwa strzały wlałem 50l mniej niż zazwyczaj w Streamline. Adblue identycznie. Ciekaw jestem jak będzie się kształtowało spalanie przy spokojniejszej pogodzie.

Cytuj:
Ja się dziwię, że jak tak 106 Ci dobrze służy i nie było z nią problemów to czemu nie poszedłeś dalej w strone dafa?
Na moją 106 faktycznie, odpukać, narzekać nie mogę, a czemu nie DAF? Bo do Scanii mam cholerny sentyment po 114, a i na obecnej robocie lepiej wychodzi w paliwie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2591
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Bajzel, inna liga, ale różnica spalania w wysokości ok. 10% przekłada się i na moje obserwacje.
O tym właśnie mówię.

A jak w ciągniku ze zwrotnością? Straciła coś w stosunku do poprzedniego modelu? Bo mi na tych czterech osiach się promień skrętu ZWIĘKSZYŁ o jakiś metr, jak nie lepiej :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1359
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r4 ... rtbhouse-m

Bliźniaczka?

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Łukasz, to moja, handlowcy zapytali czy mogą wrzucić ogłoszenie z moim autem żeby trochę rozkręcić zainteresowanie ze względu specyfikację auta. Od lipca była zarezerwowana przez mnie.

Daniel, co do zwrotności to nie zauważyłem znaczących różnic w stosunku do Streamline.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Jeżeli zapłaciłeś tyle za tą Scanie to cena kosmos.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Nie, nie, cena była inna :wink:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Całkiem zacny i charakterystyczny zestaw na drodze :D

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Mała aktualizacja.

DAF E6 powoli dobija do 700tkm przebiegu. No i powoli zaczynają wychodzić usterki. Niedawno wymieniliśmy pompę wody, aktualnie dość znacząco wzrosło spalanie adblue i paliwa, także czeka go kolejna wizyta w serwisie. W międzyczasie auto dostało nowe, wąskie koła na przód.

Obrazek

DAF 105 przekroczył 750tkm. Aktualnie jeździ po kraju, a po Nowym Roku chyba na stałe przejdzie na kraj. Po wymianie czujników NOx i akumulatorów sprawuje się generalnie bez zarzutów.

Obrazek

FH przy przebiegu 1225tkm trzyma się nad wyraz dobrze. Gdzieniegdzie pojawiają się ogniska korozji, gdzieś z przodu silnika pojawiło się zapocenie olejem, wymieniliśmy dmuchawę nawiewu, ale poza tym to twardy wóz. Trochę nie wiem co mam z nim dalej robić, ale prawdopodobnie zostanie w firmie jako auto zapasowe.

Obrazek

Co do Scanii to Streamline przekroczył 300tkm przebiegu. W międzyczasie zrobiony został uszczelniacz między retarderem a skrzynią i auto zmieniło kierunek jazd- aktualnie jeździ na Skandynawię.

NextGen ogólnie zachwyca spalaniem (realnie 3l mniej niż Streamline) i nabija kilometry w kółkach na Niemcy. Ostatnio serwis wymienił poduszkę tylnego zawieszenia, bo nie trzymała ciśnienia.

Ogólnie to by było na tyle, póki co :wink:

Ps. Można dodać R450 NG do nazwy tematu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

W NextGen jest inny silnik niż w Streamline? Trzy litry to ponad 10% różnicy, jeśli jest to dokładnie sprawdzone to jestem pod wrażeniem takiej oszczędności. Reszta napędu przełożenie są te same czy inne? Skąd taka oszczędność może wynikać, na samej aerodynamice taka różnica by pewno nie wyszła.... :roll:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Sprawdzone jest bardzo dokładnie, bo NG jeździ na tej samej pracy, na której dotychczas jeździł Streamline. Tankujemy co drugie kółko. Różnica na 2 kółkach to ok. 100l.
Z tego co wiem silnik jest ten sam, ale został nieco przeprojektowany. Inny jest tylny most z szybszym przełożeniem oraz retarder, który rozłącza się całkowicie. Sama skrzynia biegów też przeszła delikatne modyfikacje.


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Różnica w spalaniu może też wynikać z rodzaju osi w naczepie. Osie SAFa lżej się toczą od BPW. Sprawdzone na Wieltonie w 2 naczepach.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Ciągają takie same naczepy. W większości na osiach Schmitz- praca z przepinkami. Odnośnie BPW vs SAF to mam zgoła odmienne odczucia i zdecydowanie przy kolejnych zakupach naczep chciałbym żeby były na osiach BPW :wink:


a dlaczego zmieniłeś koło w 106 z szerokiego na wąski? on fabrycznie chyba wyszedł na szerokim?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Szeroka opona w moim low decku to mało uniwersalny rozmiar 355/50 - tak na dobrą sprawę, na zestaw trzeba by było mieć 3 koła zapasowe. Dodatkowo irytowała mnie eksploatacja tych opon - wiecznie wytarte boki, gdy na środku jeszcze mnóstwo bieżnika. Kolejna sprawa to koszta - postanowiłem zacząć wprowadzać standaryzację ogumienia w firmowych autach. To znacznie upraszcza gospodarowanie ogumieniem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

a jak wrażenia z Fliegla??

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ja dla standaryzacji mówię głośne. OLE! :mrgreen:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Jak Karol czyta to niech sie wypowie tak z pozycji kierowcy, jak widzi przesiadkę na Kanie z Jelcza, gdzie z tego co pamiętam większość kariery kierowcy zrobił na stopiatym.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
Jak Karol czyta to niech sie wypowie tak z pozycji kierowcy, jak widzi przesiadkę na Kanie z Jelcza
Cóż. Scania nowocześniejsza. Te systemy sprawiają, że tu bardziej wydaje się rozkazy z mostku niż kieruje osobiście :)
Pozycja za kierownicą lepsza. Większe pole manewru kierą. I tyle plusów widzę.
Ogrzewanie postojowe może i wydajne, ale wieje ciepłym zza fotela pasażera. Łóżko aby miało jakieś rozsądne wymiary do spania wymaga przesunięcia foteli do przodu i rozsunięcia. Lodówka mniej wygodna. Przestrzeń pod łóżkiem nie istnieje na rzecz większych schowków bocznych (wolałem rozwiązanie dafowskie). Góra... Schowki nad szybą mniejsze, na rzecz tych wnęk pod nimi. Nie wiem za bardzo co tam umieścić, bo na wybojach rzeczy lecą na łeb.

Do mieszkania i życia DAF moim zdaniem lepszy. Do jazdy w sumie też :P
No ale parę lat przewagi technologicznej sprawiły, że kania jest łatwiejsza w obsłudze.

Takie nowe SSC po lifcie w dobrym wyposażeniu byłoby dla mnie fajniejsze


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Ogrzewanie postojowe może i wydajne, ale wieje ciepłym zza fotela pasażera.
W mojej Scanii która przyszła z Vosa przerobili ten wylot na lewą stronę fotela pasazera i było gitara, w środku schowka tylko inaczej rura poprowadzona i nowa dziura otwornicą :wink:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 65 z 83 [ Posty: 1654 ] Przejdź na stronę Poprzednia 163 64 65 66 6783 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: