Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 lut 2020, 14:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2020, 13:45
Posty: 10

Witam wszystkich. Od 8 lat jeżdżę na busach. Pojawiła się szansa na wstawienie zestawu do stałej współpracy z dużą wiarygodną firmą. Trasa po Polsce z 6 stopami. Ok 650 km co noc (6nocy ,stałe niezmienne punkty) Jaką stawkę proponować firmie, żeby wszystko było na legalu?
Do zadań chcę postawić auto w najmie długoterminowym. Ok 10 tyś zł/mies.


Post Wysłano: 03 lut 2020, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

2 kierowców w takim systemie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 lut 2020, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

A d u pa tam. Samodzielny mówi że u dziada, 11kkm to się robi za 2800zł.
I jako pirszy dziad tego forum, uważam że chłopak ma rację :mrgreen:.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 lut 2020, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

na 2 taczkach i nocą.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 lut 2020, 22:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2020, 13:45
Posty: 10

Dziękuję za zainteresowanie tematem.
A zatem widzę, że może to być solówka.
Kilometrów jest powyżej 700, więc 2 kierowców zapewne co 2 noc. Zatem 4 kierowców do zapewnienia ciągłości. Jeśli solówka to bardziej leasing, niż wynajem. Na 5 lat spokojnie. Więc co proponować?


Post Wysłano: 03 lut 2020, 22:53

A czemu solówka i bardziej leasing niż wynajem ? :)

Najpierw kilometrów było 650, teraz ponad 700 :D

Tak chyba do końca nie wiesz od której strony ten temat zacząć. Nikt za Ciebie z takich danych nic nie policzy.


Post Wysłano: 03 lut 2020, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5926

4 kierowców na jednym aucie?


Post Wysłano: 03 lut 2020, 23:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2020, 13:45
Posty: 10

No mogę dyskutować nieprzerwanie o busach. Na ciężarowych nie znam się w ogóle. Dlatego wszelkie wskazówki mile widziane. 4 kierowców, bo pomyślałem o przerwach od pracy. Aczkolwiek, kierowca wyjmuje kartę z tacho i tak jakby już odpoczywał? (mimo, że nadal jest w pracy jadąc jako pasażer?)
Wpisałem wszystkie punkty na mapie. Stąd różnica. Wcześniej po miastach
Dlaczego solówka? Sądziłem, że 22 miejsca epal, to tylko zestaw. Jednak są takie zabudowy na solówce. Mniejsze koszty wynajmu, kierowca niekoniecznie z CE. Tańsze rozwiązanie


Post Wysłano: 03 lut 2020, 23:18

Nie masz zielonego pojęcia o czym mówisz - jakieś patenty z wyjmowaniem kart i pauzowaniem na fotelu, to nie busy, tutaj trzeba chociaż jakieś pozory zachować.

Natomiast zobacz, masz 700km dziennie, przez 6 dni w tygodniu. 4200 km tygodniowo. Razy załóżmy te 50 tygodni w roku - 210 tysięcy rocznie. Na takie przebiegi najem to strzał w kolano bo za pakiety serwisowe zapłacisz majątek. Dlatego musisz trochę praktyki zdobyć w temacie prowadzenia działalności (czy nawet pracy jako kierowca ciężarówki) zanim się na to rzucisz, bo po prostu bujasz w obłokach.

Wiesz co, nie obraź się, ale ja to widzę tak, robi obecnie tę robotę jakiś Andrzej 1 autem i 1 kierowcą, który najwyżej trochę w czasoprzestrzeni zakręci. Bierze za te 700 km z 2000 zł i jest zadowolony. Ty się natomiast pojawiłeś jak Filip z Konopii i próbujesz na nowo koło wymyślić i jak sobie policzysz te twoje założenia, 4 kierowców, najmy to Ci wyjdzie kwota dwa razy taka jak Andrzeja - a klientowi pewnie zależy, żeby było taniej i wtedy może Ci to dać.


Post Wysłano: 03 lut 2020, 23:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2020, 13:45
Posty: 10

Nic nie próbuję wymyślić. Zanim na cokolwiek się zdecyduje, chcę poznać zdanie bardziej doświadczonych ode mnie. Te zdanie może być jakiekolwiek. Chcę to wszystko zrobić na legalu, dlatego włączyłem format dyskusji typu głośne myślenie. Sądzę, że ktoś pomoże. Opisuję jak ma wyglądać trasa i proszę o ukierunkowanie jaką stawkę żądać. Co do czasu pracy można podeprzeć się firmami zewnętrznymi. Wiem, że najem może zabić:) Na tą chwilę jedyna opcja jaka do mnie spłynęła to koń Dafa + Kogel z serwisami (również opony) to 2700E/mies.
Jestem zdania, że kierowców trzeba doceniać- pomoże w drodze do przodu. Dlatego u mnie na busach (kraj stałe punkty, 10 godz w trasie) weekendy i święta wolne kierowca dostaje 5000 netto/mies.
Dlatego nie skupiam się na kontrahentach, którzy oferują głodowe stawki. Ten też taki nie jest. Mogę policzyć wszystko na wypasie i taką stawkę zaoferuję kontrahentowi. Jeśli nie będzie zainteresowany- jego strata. Ja przeżyję


Ostatnio zmieniony 03 lut 2020, 23:38 przez FIVEMM, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 03 lut 2020, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Dzisiaj 22 palety, a za miesiąc się może zrobić 27 i Cie jakiś Janusz z naczepą zmiecie z planszy. Druga sprawa, że na 22 pal to już bardzo duża solówka o słabej zwrotności.
700 kilometrów po kraju z 6 rozładunkami, no i załadować się też trzeba, to roboty na całą noc i jeszcze pół dnia, o ile ma się kierowców wymiataczy co to w ogóle dadzą radę ogarnąć tym bardziej, że dzień w dzień miałoby się to udać.
4 kierowców i leasing z górnej półki to zleceniodawca chyba złotem by musiał płacić żeby to na siebie zarobiło.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Ostatnio zmieniony 03 lut 2020, 23:42 przez Rossi, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 03 lut 2020, 23:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2020, 13:45
Posty: 10

22 palety max. Zazwyczaj wozi się mniej. Ale rozumiem Twój tok myślenia.


Post Wysłano: 03 lut 2020, 23:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Tacy goscie jak Ty z zerowym pojęciem o transporcie pojawiają sie z takimi pytaniami tutaj regularnie wiec zrozum naszą frustrację. Jak sie na czymś nie znasz to sie za to nie zabieraj bo możesz wtopić. A najem zestawu za 2700E miesięcznie to jest jakiś kosmos. Zostaw to Marianexowi. On z Premiumką już ma robotę tak obcykaną że szkoda mu sie wpierdzielać.


Post Wysłano: 04 lut 2020, 0:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2020, 13:45
Posty: 10

Cytuj:
Tacy goscie jak Ty z zerowym pojęciem o transporcie pojawiają sie z takimi pytaniami tutaj regularnie wiec zrozum naszą frustrację.
Frustracja niezrozumiała. Siedzę w transporcie nieprzerwanie od 8 lat... W tym do 3.5t. Jakieś pojęcie mam. Jeśli nie dowiem się czegoś sensownego z tego źródła to zapytam po prostu gdzie indziej. Mam 2 znajomych w mojej okolicy z transportem ciężkim. Nie wyrobię sam- to wydzierżawię tę trasę na początek jednemu z nich. Wdrożę się, będę więcej wiedział.
Nigdy nie jeździłem dla spedycji, dhlów czy innych dziadów. Kluczem jest znalezienie dużego gracza za godziwe pieniądze. To mi się udaje. W tym przypadku jest podobnie. Tylko nie chcę rzucić od razu jakąś grubą stawką. Za minimum też nie zamierzam, bo się zawinę z torbami. Szukam tej złotej stawki, gdzie kierowca, kontrahent i ja będziemy zadowoleni. Nie przejdzie to trudno.
Bardzo wstępnie obliczyłem ok 3,2zł/km


Post Wysłano: 04 lut 2020, 0:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 23:58
Posty: 31
GG: 69
Samochód: Wygodny

700 km po naszych drogach gdzie większość będzie prowadziła drogami krajowymi a pewna cześć szybkiego ruchu, załóżmy 70 na 30% to jest bite 9:30 jazdy. Może ciut mniej bo solówka. Ale to jest jazda na pełnej piździe z prostowaniem zakrętów i braniem wysepek jak leci. Ty chcesz jeszcze obskoczyć kilka punktów do max 6. To jest praca dla dwóch kierowców, czyli podwójnej obsady. Legalnie te 6 nocek obróci dwóch pracowników.

Napisz jaki tonaż masz zamiar wozić, czy te miejsca do których będziesz dostarczał to będą jakieś firmy zewnętrzne czy transport „wewnątrzakładowy” tj. po oddziałach zlecającego transport (pytam się w kontekście szybkości rozładunków) itd.

Nie wiem skąd wziąłeś stawkę 3.2 zł/km przy leasingu nowego auta, dwóch pracownikach i takim wykorzystaniu sprzętu.
Zakładając taką stawkę za samo paliwo z jednej trasy zejdzie Ci 700 zł. Za taki charakter pracy musisz liczyć 5000 zł/netto na głowę x 2. Czyli sami pracownicy wyjdą Cię miesięcznie około 14-17 tys. zł
Nie wiem jaki tonaż solówki będzie potrzebny. Ale trzeba założyć koszt miesięczny w okolicy 5 - 7 tys zł. Dodaj opłatę drogową, opłatę za środki transportu, OCP ....

Policz sobie to dokładniej.


Post Wysłano: 04 lut 2020, 8:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

było tak:
słuchaj jest temat do ogarnięcia.
warunki podane na początku.
wziął byś to dobrze sobie radzisz teraz wozisz to 2-3 busami potem ogarniesz to jednym samochodem.
stawkę mogę ci dać za to xxx.
decyduj sie szybko bo jak nie do Zdzichu już zgodził pojazd i będzie na tym jeździł.

siadłeś policzyłeś - w ch..j kasy za kilometr żadne tam 0,9 groszy ale ze 3,5 złotego no kuźwa trzy i pól raza tyle co teraz mam.

teraz trzeba na spoko policzyć jak to będzie ..... tylko że nie mam o tym pojęcia żadnego.

gdyby to była super robota to juz to by ktoś ogarnął.
6 nocy pod rząd - pauza tygodniowa ?
praca w godzinach nocnych?
odpoczynek regularny?

e inspektory i policja w nocy śpią więc da radę ogarnąć - do pierwszej kontroli i kary.
nie wierz w cudowne oferty i propozycje takich nie ma dla ludzi z ulicy, a i czasami znajomego chcą "ubrać" w buty.

dla mnie stawka zaproponowana przez tego klienta musiała by być ok 6 złotych netto, a ta jest nierealna (by zrobić to na legalu).
nie wiadomo jeszcze jaki to towar ale stawiam na automotive.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 lut 2020, 11:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2020, 13:45
Posty: 10

Cytuj:
700 km po naszych drogach gdzie większość będzie prowadziła drogami krajowymi a pewna cześć szybkiego ruchu, załóżmy 70 na 30% to jest bite 9:30 jazdy. Może ciut mniej bo solówka. Ale to jest jazda na pełnej piździe z prostowaniem zakrętów i braniem wysepek jak leci. Ty chcesz jeszcze obskoczyć kilka punktów do max 6. To jest praca dla dwóch kierowców, czyli podwójnej obsady. Legalnie te 6 nocek obróci dwóch pracowników.

Napisz jaki tonaż masz zamiar wozić, czy te miejsca do których będziesz dostarczał to będą jakieś firmy zewnętrzne czy transport „wewnątrzakładowy” tj. po oddziałach zlecającego transport (pytam się w kontekście szybkości rozładunków) itd.

Nie wiem skąd wziąłeś stawkę 3.2 zł/km przy leasingu nowego auta, dwóch pracownikach i takim wykorzystaniu sprzętu.
Zakładając taką stawkę za samo paliwo z jednej trasy zejdzie Ci 700 zł. Za taki charakter pracy musisz liczyć 5000 zł/netto na głowę x 2. Czyli sami pracownicy wyjdą Cię miesięcznie około 14-17 tys. zł
Nie wiem jaki tonaż solówki będzie potrzebny. Ale trzeba założyć koszt miesięczny w okolicy 5 - 7 tys zł. Dodaj opłatę drogową, opłatę za środki transportu, OCP ....

Policz sobie to dokładniej.
Dzięki za jakikolwiek zarys. Ładowność 8ton. Rozładunek szybki, są to oddziały firmy. Od 10-20 min na punkcie. Kierowcę liczyłem ok 8 netto. Oczywiście podwójna obsada. Niekoniecznie umowa o pracę, ale to zależy od kierowcy


Post Wysłano: 04 lut 2020, 12:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

To będzie trudny temat.
700km to 10h na bidę, dojdą dojazdy do firmy z 1,5h, dojdzie czas rozładunków i załadunku ze 3h, coś się przedłuży i wyjdzie, że 15h braknie.
Opcja z 4 kierowcami by problem rozwiązała, tylko że jest fatalna finansowo.

Trudny temat generalnie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 lut 2020, 12:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

W zależności ile towaru idzie w najodleglejsze punkty można w połowie trasy przeładować część towaru na busa, zatrudnić dwóch kierowców z okolicy w której by się zmieniali, żeby każdy z nich na zmianę jeździł jeden dzień busem, a drugi ciężarówką. W razie potrzeby mogą jechać w podwójnej.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 04 lut 2020, 17:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2020, 13:45
Posty: 10

też jakieś rozwiązanie. Kilometrów wychodzi w max 745km. Zleceniodawca z góry wskazuje na konieczność podwójnej obsady.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: