Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 kwie 2018, 16:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 651
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Nie chcę otwierać nowego tematu. Czy wystarczy podpiąć powietrze z za fotela czy będzie to za małe ciśnienie ?? Lepszy jest zawór ręczny czy elektryczny i wpinać się pod klakson ?? aaa. Wpinając się pod klakson trzeba jeszcze gdzieś kable podprowadzić czy nie ?? {Pozdrawiam

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 27 kwie 2018, 22:39

Próbowałem "odpalić" fanfarę pistoletem do przedmuchiwania, który był wpięty pod zasilanie fotela. Nie powiem, robiło robotę.
U siebie w DAFie jednak wpiąłem się w zasilanie seryjnej "trąbki" pod zderzakiem.

Co do wyboru ręczny/elektryczny - rzecz gustu.

Z elektrycznym możesz zrobić w ten sposób, że prowadzisz od włącznika w kierownicy/manetce do klawisza bi-stabilnego. W jednym położeniu działa "seryjny" klakson, w drugim położeniu działają fanfary.
Elektrozawór najlepiej umieścić możliwie najbliżej fanfar.
Z elektrozaworem jest trochę kombinacji z kablami i to może przemawiać na niekorzyść tego rozwiązania.


Post Wysłano: 28 kwie 2018, 9:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 651
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

A reczny zawór nie musi być blisko fanfary dobrze rozumiem ?? No właśnie elektrozawór kable a reczny linke gdzieś trzeba umieścić :)właśnie nie mam trąbki żeby podpiąć więc chyba fotel zostanie tylko. Rozbierałem cała tapicerkę żeby poprowadzić przewody powietrzne ?? A elektryczne jak już pod klakson jak przeciągnąć w dół po ściance kabiny wewnątrz ?? Gdzie ty je doprowadzales??

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 28 kwie 2018, 21:54

Generalnie dla takiego efektu "walnięcia" powinno się dawać zawór tuż przed samą fanfarą (jak najmniejsza odległość pomiędzy elektrozaworem a "trąbką"). Wiadomo, im dalej tym słabszy "początkowy" efekt.
Jak ja to zrobiłem?
Elektrozawór pod owiewką. Z prawej strony. Fanfary umieszczone symetrycznie, po obu stronach kabiny (spoilera). Długość tekalana tak dobrana, by odległość od elektrozaworu do każdej z fanfar była taka sama.
Sterowanie elektrozaworem poprowadzone pod deską rozdzielczą do skrzynki z bezpiecznikami, stamtąd przez ścianę grodziową i skrzynkę z wtyczkami na zewnątrz. Poprowadzone pod podłogą (przyklejone uchwyty do opasek montażowych - popularnych trytytek) i wzdłuż spoilera na dach do elektrozaworu.
O ile kabel do sterowania elektrozaworem może iść "napięty" wzdłuż kabiny, o tyle tekalan musi mieć trochę luzu pomiędzy ramą a kabiną - z uwagi na odchylanie kabiny. Mówię tu oczywiście o rozwiązaniu, w którym bierze się powietrze "z ramy", gdzie kabina pracuje, jest podnoszona.

Uwaga:
W przypadku zastosowania elektrozaworu do załączania fanfar bardzo ważne jest zachowanie biegunowości. Ja nie zwróciłem uwagi na takowe, i później zastanawiałem się, dlaczego idą mi iskry z chwilą poruszania elektrozaworem po stelażu od owiewek.


Post Wysłano: 28 kwie 2018, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2043
GG: 1
Samochód: Volvo takie, że a FE....
Lokalizacja: DK94

Ja proponuję przez USB 2.0 ale uja się tam znam na ciężarówkach :mrgreen:

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 28 kwie 2018, 22:06

Ty masz Robura, to masz wszystko pod ręką ;) i podłączone. Ja miałem DAFa i musiałem sam sobie radzić - ot taka chałupnicza, prowizoryczna dłubanina ;)


Post Wysłano: 29 kwie 2018, 8:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 651
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

No to jutro chyba będzie rozbieranie wnętrza :D jak ogarnę wszystko dam znać czy wyszło. Dzięki za pomoc :)

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 17 lut 2021, 23:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2021, 23:06
Posty: 2
Samochód: Renault Premium DXI 460

Panowie jestem tu nowy i nie chce otwierac kolejnego tematu. Chodzi o fanfary kupilem renault premium dxi i poprzedni wlasciciel zkladal fanfary w serwisie. Wszytko ładnie pięknie dopasowane ale caly problem jest w tym ze one nie trabia... po wyjeciu swiatlek na scianach wewnetrznych widac przewod i kable idace od fanfary, ale dalej trop sie urywa... Wie moze ktoryś z kolegow gdzie dalej szukac?


Post Wysłano: 17 lut 2021, 23:24

Moderator

Offline

Offline

Moderator


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5153

Potrzebujesz powietrze, które idzie do tych fanfar i prąd do elektrozaworu, który będzie podawał powietrze do nich. Musisz po prostu sprawdzić czy jest powietrze i czy dochodzi prąd do elektrozaworu.


Post Wysłano: 17 lut 2021, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2021, 23:06
Posty: 2
Samochód: Renault Premium DXI 460

Wszytsko dochodzi, ale caly problem z tym ze nie idzie ich uruchomic a nie wiem gdzie ida kable... w serwisie zbyt profesjonalnie to zrobili bez trytytek i izolacji i ciazko dopatrzec sie gdzie one ida :D :D


Post Wysłano: 18 lut 2021, 16:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2011, 17:15
Posty: 122
GG: 0
Samochód: man

A ja rozwiązałem to montując trąbki na dachu nad kierowcę w trąbki wkręciłem zawór powietrzny i przez dziurę w tapicerce wypuściłem cięgno które uruchamia trąbki.Powietrze wziąłem z fotela kierowcy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: