Strona 3098 z 3472 [ Posty: 69427 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13096 3097 3098 3099 31003472 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 sty 2021, 9:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

W NextGen mam 4 akumulatory i uważam to za bardzo komfortowe rozwiązanie. 2 mniejsze zapewniają rozruch, 2 większe obsługę dodatkowych urządzeń. Stojąc latem na odpalonej klimie postojowej kompletnie nie muszę się martwić o uruchomienie silnika po przerwie.


Post Wysłano: 21 sty 2021, 9:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4063
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
4 akumulatory to już przerost formy nad treścią.[/i]
To, żę są 4, nie znaczy że zajmują więcej miejsca:
http://transportpolski.pl/podwojne-zasi ... cja-exide/

Może nie jeździłem długo Volvem, ale również nie miałem kłopotów z rozruchem. Z racji wcześniejszych doświadczeń o prąd dbałem i dbam do tej pory w każdym użytkowanym pojeździe.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 21 sty 2021, 12:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2649
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Idąc tym tropem to przetwornica z podpiętym laptopem od momentu kiedy się naładuje do pełna też bierze tyle co nic. TV zresztą też :D
Z przetwornicą i laptopem jest inna bajka.Laptop jest cały czas zasilany z zasilacza->przetwornicy i dodatkowo gdzieś tak z boku ładuje sobie baterie,różnice sa tylko w poborze prądu w momencie czuwania-pracy ale i tak cały czas szarpie przetowrnice o prąd. W ogóle przetwornica 230V do zasialania laptopa to jest słaby pomysł, z napiecia 24V robimy 230V zeby potem zamienic go w powiedzmy 18V :lol: Jak ktoś chce szukać oszczednosci w prądzie to to jest pierwszy element do wyje** :wink:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 21 sty 2021, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1810
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Dużo osób tutaj uwzględnia lodówkę, tak naprawdę typowa sprężarkowa lodowka bierze skromny prąd a w zimę przez weekend to potrafi symbolicznie się uruchamiać na chwilkę, ja lodówkę tylko przy podnoszeniu kabiny wyłączałem, prąd "żarły" chłodziarki z wiatraczkami ale to raczej taki "oldschool" już :)
Panie, jak to mówią, grosz do grosza... :D

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 21 sty 2021, 12:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Na to wygląda że te przetwornice wam aku zabijają. Ja nigdy jej nie miałem i problemów z prądem też. Były wydarzenia że padła cela w trasie ale wtedy na pauzę rozpinałem mostek i jedna bateria zostawała nie rozładowana, po podpięciu razem fura zawsze odpalała. Chyba że było tak zimno że nie dało się spać pomimo zawinięcia się w mumie, wtedy trudno odpalałem furę na całą noc i było cieplutko, wbrew opinii że na wolnych auto się nie nagrzeje, w Ivecu ładnie grzało. W zasadzie przez prawie dwanaście lat jeżdżenia czerwonym nigdy kabli nie miałem w aucie. Fabryczne aku wytrzymały może ze 4 lata, później był Kager i wytrzymał prawie 5, nastepnie Centra i tu było różnie jedna padała na gwarancji druga chodziła 4 lata...
Nie jeżdżę już od 6 listopada, Iveczko stoi pod płotem, przed wczoraj fura była ponoć odpalona za pierwszym strzałem, aktualnie z Centra heavy duty pro czy jakoś tam...


Post Wysłano: 21 sty 2021, 14:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 cze 2010, 14:23
Posty: 490
GG: 1
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Białystok, Polska B

Jeżdżę FH4 z 2015 roku i problemów z prądem również nie mam. Po weekendzie z włączoną lodówka przychodzę do auta i mam 25.0V, jeśli chodzi o pauzy to przekręcam kluczyk na zero, mam włączone radio, często przetwornica i pod nią laptop i ładowarka do telefonu plus czerwone światło w kabinie, pauzy przeważnie mam do 15h i minimalnie spadło mi do 24,5V.

_________________
Karta rowerowa - 2005r.

Mowa jest srebrem, a milczenie złotem...


Post Wysłano: 21 sty 2021, 16:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1810
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Tylko te wasze to młode roczniki, to nie jest tak, że coś już zdążyli poprawić w instalacji?
Nie mam pojęcia. U nas najstarsze FH4 jest z 2014 roku i on nieraz stoi pod płotem 2-3 miesiące (jeżdżą nim tylko skoczki jak ktoś idzie na urlop) i pali bez problemu. Reszta FH to roczniki od 2016 do 2019 i nikt z nas nie ma problemów z odpalaniem.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 21 sty 2021, 19:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 kwie 2016, 19:13
Posty: 955
Samochód: DAF
Lokalizacja: Koło

Jeździłem FH4 przez 8msc 2014r i nigdy nie miało problemu z odpaleniem. ;) Ale aku miałem żelowe.

W sumie w ciężarówce nigdy nie miałem problemu z akumulatorami. :mrgreen:

_________________
Kolego, a masz może fajkę ?


Post Wysłano: 21 sty 2021, 19:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Mam odmienne doświadczenia z prądem i FH4. Choć byly to roczniki 14-15. Później wiem ze poprawili te elementy.


Post Wysłano: 21 sty 2021, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1810
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Jak pauz nie robisz to jak masz mieć problemy. :mrgreen: Zapalasz auto w poniedziałek, a gasisz w piątek. :D

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 21 sty 2021, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Na to wygląda że te przetwornice wam aku zabijają. Ja nigdy jej nie miałem i problemów z prądem też.
W każdym aucie miałem przetwornice i w żadnym nie miałem problemów z bateriami, nawet w tym złą sławą owianym FH4 :)
Cytuj:
W ogóle przetwornica 230V do zasialania laptopa to jest słaby pomysł
Potrzebuje jej głównie do innych celów, więc przy okazji korzystam również do ładowania laptopa ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 21 sty 2021, 20:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 815
GG: 0

ekspertem nie jestem, ale chyba umiejscowienie aku też ma jakieś znaczenie? u mnie w fh III na zwisie z tylu umiejscowione i co dwa latka papa i to niby jakas tam varta wzmacniana

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: 21 sty 2021, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Cytuj:
A po co kombinować, trzeba ciągnąć chłodnie i się odpalać z agregatu.
Widziałem raz na parkingu jak gość wypinał się właśnie spod chłodni żeby rano odpalić się jak coś :lol:

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 21 sty 2021, 23:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
ekspertem nie jestem, ale chyba umiejscowienie aku też ma jakieś znaczenie? u mnie w fh III na zwisie z tylu umiejscowione i co dwa latka papa i to niby jakas tam varta wzmacniana
Bardzo dużo. U nas w Renault T, które mają aku z tyłu potrafią co roku paść (ostatnio w jednej wybuchły przy odpalaniu), a te z przodu trzy lata i lepiej. Tył na pusto mocno telepie. Wibracje robią swoje, tym bardziej, że baterie są przykręcone na sztywno, a Renault ma dwie poduszki z tyłu. W Hi-way'ach skrzynki akumulatorów są zamontowane do ramy na takich gumowych poduszkach jak silnik w osobówce i tylne osie na czterech poduszkach i jest w miarę ok.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 21 sty 2021, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

Tak patrzę na to:
https://www.youtube.com/watch?v=f5XpSZcLNfg oraz na to
https://youtu.be/IoF5AxhRZD4?t=114
i na to:
https://youtu.be/IoF5AxhRZD4?t=185
i zastanawiam się gdzie jest sens kupować RWD do jazdy na co dzień. Poślizgać się na zakrętach zimą, popalić kapcia przy grillu, pobawić się na torze, to tak, ale walczyć z autem jadąc rano do roboty, no tak średnio.


Post Wysłano: 21 sty 2021, 23:53

Wiesz ja mam raczej wrażenie, że większość takich problemów to nie napęd a po prostu ciulowe opony.


Post Wysłano: 21 sty 2021, 23:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

Wyjeżdżając z ronda FWD nie masz opcji zrobić takiego bąka jak pan w mercedesie. Co innego za szybki zakręt jak ten typ z pierwszego filmiku kompilacji.
Komentarz o oponach pojawia się praktycznie pod każdym takim poślizgiem i dla mnie za dużo winy zwala się na opony.


Post Wysłano: 22 sty 2021, 0:11

Możesz coś takiego w przednim napędzie też odwalić, właściwie to w każdym bo nie chodzi o przyspieszanie a hamowanie. Wystarczy, że odciążysz tył podczas skrętu (hamując) i jak jest ślisko (albo opona jest słaba) to Ci odkeli i tyłek pięknie też poleci.


Post Wysłano: 22 sty 2021, 1:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Wiesz ja mam raczej wrażenie, że większość takich problemów to nie napęd a po prostu ciulowe opony.
+1
Na normalnych oponach nie da się takich rzeczy odwalić.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 22 sty 2021, 2:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2649
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Też mam taką C klasę jak na rondzie wypadła i sam czasami w ramach możliwości prowokuje takie sytuacje i szukam tych granic przyczepności, przy normalnych zdrowych oponach jest mi trudno coś takiego zrobić i do tej pory nie narzekam na RWD, za to promień skrętu jest bezkonkurencyjny w tych samochodach na codzien w mieście 8)

Pamiętam jak w technikum była debata FWD vs. RWD. Nasza klasa wylosowala przedni no i rzeźbiliśmy ostro parę dni żeby wygrać starcie przy nauczycielach , koledzy z drugiej klasy swoje argumenty zakonczyli stwierdzeniem "Gdyby Pan Bóg popierał przedni napęd, to byśmy na rekach dzisiaj chodzili :twisted:" dziękuję, zaorali nas i mogliśmy iść do dom :D

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3098 z 3472 [ Posty: 69427 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13096 3097 3098 3099 31003472 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Magnum9 i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: