Strona 3014 z 3472 [ Posty: 69427 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13012 3013 3014 3015 30163472 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 wrz 2020, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1310
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ja w tym tygodniu gościłem na patologi "Elektrownia Kozienice". trafiłem na zmianę, więc jak to w prawdziwej państwowej firmie godzina zastoju. Cieplutko, wykład na uniwersytecie parkingowym trwa, drugi po Bogu w elektrowni otwiera bramę, to ja mówię : toś my se pogadali jak koledzy, a za 2 minuty na CB będzie - ty chuuuu gdzie się wpie.........
Pomyliłem się o jakieś 2 minuty :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 25 wrz 2020, 22:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Davo a skąd pewność że gość nie głaskał gazu delikatnie

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 25 wrz 2020, 22:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Do Iveco mają właściwie gotowego Cursora 16 o mocy 855 koni, ale kładą go bodaj do kombajnów New Holland.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 25 wrz 2020, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

Tylko silniki okrętowe pewnie nie spełniałyby norm euro. Zresztą chyba niektóre nadal chodzą na jakimś mazucie.
Teraz czas na Volvo i może przekroczą 800 KM.
W sumie nie patrzyłem na grupę gabarytów, ale pewnie od rana żałoba, że Scania mocniejsza od volva.


Post Wysłano: 25 wrz 2020, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Na mazucie to te duże dwusuwowe.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 25 wrz 2020, 23:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2649
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Yarzyna, w Toszku na bocznicy ostatnio miała miejsce brawurowa akcja kradzieży na firmie Pana Henryka:
https://tarnogorski.info/hallo-kierowni ... al-lawety/

Kabaret bo ten idiota sam powiedział cieciowi że jadą na Bytom i czekali na nich przy grillu na Wieszowej. Lokalny Gang Olsena :mrgreen:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 25 wrz 2020, 23:51

Cytuj:
Tylko silniki okrętowe pewnie nie spełniałyby norm euro. Zresztą chyba niektóre nadal chodzą na jakimś mazucie.
Z tego co kiedyś czytałem to największa różnica jest w chłodzeniu obu silników. Silniki okrętowe są chłodzone słoną wodą morską.

Tutaj jest przykładowa specyfikacja Scanii:

https://www.scania.com/content/dam/scan ... _846kW.pdf


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 9:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2649
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Obrazek

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 9:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Cytuj:
Ja w tym tygodniu gościłem na patologi "Elektrownia Kozienice". trafiłem na zmianę, więc jak to w prawdziwej państwowej firmie godzina zastoju. Cieplutko, wykład na uniwersytecie parkingowym trwa, drugi po Bogu w elektrowni otwiera bramę, to ja mówię : toś my se pogadali jak koledzy, a za 2 minuty na CB będzie - ty chuuuu gdzie się wpie.........
Pomyliłem się o jakieś 2 minuty :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Za czym byłes? :D

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 9:31
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3575
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Ja też wczoraj na załadunku posłuchałem wykładów.

Ahhhh...

Tu każdy z tobą gada, a nerwowo na telefon czy nie dzwonią aby wjechać :D

Nikt na wariacie, każdy towar spina, każdy ciecia ustawia.

Brakowało mi tego <3

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 9:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Cytuj:
Davo a skąd pewność że gość nie głaskał gazu delikatnie
Według mnie to silnik raczej daje rade, ale w tej wersji jest dostępny chyba tylko w konfiguracji invalid drive :lol:
Bo wyglądało to tak:
Forsuje górkę na odcince i idzie naprawdę nieźle do połowy praktycznie nie siada, ale jak dojdzie do jakichś 70 km/h to nagle zaczyna mieszać biegami jakby paliwa zabrakło....
Niewiem nie znam się i nie interesuje, ale raz jechałem I-schift'em i to dobiera biegi jak kursant na elce.... Szkoda bo to jest marnotrawca mocy, na równej autobanie czy w mieście to to jedzie ok, ale na górki to porażka.

Niech ktoś wyjaśni ten ewenement: auto siada pod górkę i nagle prędkość stabilizuje się powiedzmy na 40 km/h i nagle zaczyna wzrastać pomału do 50 a górka się nie kończy.
To jest właśnie dowód na to że skrzynia źle dobrała bieg, bo jeśli brakuje mocy dojdzie się do pewnej prędkości i taka już zostaje do szczytu, po prostu tyle na ile pozwala zapas mocy....


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 10:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Kogoś dziwi, że automat nie widzi, nie zna topografia terenu i źle dobiera biegi? Bo mnie nie.
W Kani mam topografię, że system zna co jest przed autem kilkaset metrów, i co i d u p a.

Wszystkie góry, górki, czy wyprzedzanie na manualu.

Ale:
Obrazek
Zdjęcie w nocy, ale jeżdżone normalne w dzień.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 10:19
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4166
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Davo jak jechał na trybie Eco czy też z topografią to takie cuda się dzieją. Albo i głaskał gaz jak ktoś wyżej wspomniał. Miałem ostatnio akcje z Ruskim na podjeździe w Kudowie. Bujnąłem się pod 9zł na estakadzie i na dwóch pasach żwawo doszedłem Volvo FH540. Dosłownie go łyknąłem, aż tu nagle na wysokości 3 osi w naczepie odżył, jakby na pusto się zebrał... Ostatecznie mój pas się skończył i schowałem się za klientem ale strasznie irytuje takie zachowanie.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 10:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Kierownik, weź nie ściemniaj. Tiry tyle nie palą :lol:


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 10:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1360
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Co do jazdy po górkach, są jeszcze tryby power,kick-down itd... 8) Oczywiście nie wszystkie firmy mają to odblokowane,bo w dzisiejszych czasach eco,eco i jeszcze raz eco i nawet takie 750km jedzie nieraz jak dobra 500.U nas jest TG-X 460 z oprogramowaniem skrzyni Fleet i ona usilnie trzyma do 900obr/min i niżej i nic jej nie zrobisz.Jedynym wyjściem jest rozłączenie tempomatu i jazda na nodze, zdjęcie nogi z gazu gdy górka się zacznie i manual wtedy działa,ale wiadomo auto wtedy zwolni,trzeba by odrazu 2b zdjąć i człowiek tylko się [wycenzurowano] i z reguły jak se jedzie, niech se jedzie... :x Ja Actrosem 430km z pełnym ładunkiem nie raz mijałem już auta z emblematami 500 i coś więcej, najnowszy DAF 480km na 13l silniku, taki sam tonaż on na automacie,ja manual i pod 6% na A9 został w lusterku.Nieraz ma się czym pojechać pod podłogą,ale inne czynniki to uniemożliwiają, bądź komuś się nie spieszy,robi normę,czy ma w dupie jak to jedzie... :mrgreen: Co do wyścigu mocy,jest już pewne że VOLVO straci na chwilę swą dominację,ale myślę że nie na długo i pobiją granicę 800km za jakiś czas.I ta moc przy 40t to wiadomo, raczej prestiż itd,bo często z ekonomicznego punktu widzenia to jeżdżąc non stop ciężko i po górkach i tak sensowniejszym wyborem byłoby S580 czy FH540 DC,ale te motory będą miały coraz większe uznanie bo np.w Skandynawii już są DMC ponad 70t,tam często płasko nie jest a cały czas pracują nad wdrożeniem jeszcze większego DMC.Finlandia próbuje przepchnąć nawet 106ton przy transporcie głównie drewna i wtedy te 700 czy 800km już inaczej robi robotę niż 500km i nieraz może faktycznie w górzystym terenie sporo czasu zaoszczędzić...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 10:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Jak sobie przypomnę pierwsze auto którym jeździłem Turbostar 380 to pod Siewierzem z wodą wjeżdżałem z porównywalnymi prędkościami jak nowe auta dzisiaj. A ile on miał momentu - niewiem, strzelam że około 1800 i dawał radę, później jak siadłem na Eurostara 520 to był ogień na tamte czasy, ale momentu tam było może ze 2200 nie pamiętam trza by było poszukać.
No a teraz flotowe mają po 2500 i co.... To nie jedzie....


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 11:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2431
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Przypomnij sobie ile palił Turbostar, Eurostar, a ile palą dzisiejsze E6. Dodatkowo sprawdź ile sadzy, tlenków azotu i wszelkich innych rzeczy wypływały z komina.


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 11:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Pod tym względem to wiadomo niema co porównywać, mi w e2 przy butowaniu czarną chmurę puszczał, ale szedł ... Tylko nie rozumiem jarania się wirtualnymi niutonomertami.... Jak może 2500 niutków nie jechać lepiej od 2200 starych....


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 11:30

Jedzie lepiej, tylko porównaj sobie jakie jedno i drugie miało obroty na odcięciu, główna różnica jest w przełożeniu.


Post Wysłano: 26 wrz 2020, 11:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 lip 2009, 11:40
Posty: 219
GG: 0
Samochód: Volvo

Cytuj:
Wszystkie góry, górki, czy wyprzedzanie na manualu.

Ale:
Obrazek
Zdjęcie w nocy, ale jeżdżone normalne w dzień.
Pusto - Pełno?
Jakaś różnica jest po przeliczeniu ze zbiornika?
Jaka jest różnica między FH460/500?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3014 z 3472 [ Posty: 69427 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13012 3013 3014 3015 30163472 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: