Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 maja 2020, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Witajcie

Posiadam samochód Man M90 18.232. Jest to wywrotka z hds. HDS i siłownik od wywrotu zasilane są z tego samego zbiornika z olejem hydraulicznym. Jaką gęstość oleju hydraulicznego polecacie w tym przypadku?
Czy HLPD 22 będzie dobry?

Pozdrawiam


Post Wysłano: 26 maja 2020, 18:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Księga rewizyjna HDSu, tam jest instrukcja i sprawdź co przewiduje producent. Według mojej wiedzy co najmniej 32, a najlepiej 46. I dobrze, żeby był HV, a nie HL.

Ze strony Orlenu HYDROL HLP-D 22:
Cytuj:
Zastosowanie
Oleje Hydrol® HLP-D przeznaczone są do stosowania we wszelkiego rodzaju stacjonarnych i mobilnych układach hydraulicznych maszyn i urządzeń pracujących w normalnych i trudnych warunkach pracy, zwłaszcza w systemie ciągłym oraz w przypadku gdy istnieje niebezpieczeństwo zanieczyszczenia układu wodą lub skondensowaną parą wodną (np. w systemach hydraulicznych obrabiarek w przypadku, gdy istnieje ryzyko przedostawania się emulsji obróbkowej do układu).
Opis nie bardzo pasuje do twojego zastosowania.


Post Wysłano: 26 maja 2020, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lip 2019, 21:06
Posty: 28
Samochód: MAN M90

Postaram się znaleźć tę książkę, ale obawiam się, że jej nie mam, bo nie pamiętam, żeby poprzedni właściciel dał mi coś takiego. Ale zapytam. Może ją posiada.

Pisząc o oleju "HV" masz na myśli samo "HV" czy "HVLP"?
Oznaczenia wziąłem z tej strony:
http://www.eko-oil.pl/klasyfikacja-olej ... cznych,103

Sprawdziłem też na allegro i w sprzedaży jest zarówno "HV" jak i "HVLP".


Post Wysłano: 26 maja 2020, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Jakby ci to powiedzieć... lepiej poszukać tej książki, bo nie zarejestrujesz bez niej auta :D Żeby auto przeszło przegląd, musisz mieć odebranego żurawia przez UDT i aktualną decyzję pozwalającą na pracę nim. Żeby zrobić w ogóle dozór, musisz mieć dokumentacje do żurawia (książkę rewizyjną - taki zielony segregator). Jeśli auto było zarejestrowane w Polsce, to powinno mieć książkę. Jak nie ma, bo jesteś jego pierwszym właścicielem w Polsce lub dokumentacja np. zaginęła, to koszt jej odtworzenia będzie wynosił pewnie ze 3 tys. i to pod warunkiem, że sprzęt jest sprawny. Do tego jeszcze konserwator, resurs, a może i przegląd specjalny bo sprzęt nie najmłodszy, a później już z górki 8)

HVLP powinien być lepszy niż "zwykłe" HV, chociaż nigdy go nie kupowałem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: